Hjem Muskler, led og knogler Diskusprolaps

Diskusprolabs = kiopraktor

Redigeret 6 maj, 2009, 18:05 i Diskusprolaps
Er der nogen herinde der har erfaring for om en kiopraktor evt. kan hjælpe med en diskusprolabs i lænden??

Kommentarer

  • Hej Gitte47

    Jeg er blevet anbefalet af en neurokirurg på Rigshospitalet at IKKE bruge en kiropraktor... Ofte kan der ske forværring. Hendes anbefaling er fysioterapi og genoptræning.

    Mange hilsner Klovnefisken
  • Hejsa

    Jeg kan IKKE anbefale det. Gik selv til kiropraktor (da jeg troede det "bare" var et hold i lænden) - og det blev kun værre (tør ikke sige om det var behandlingen eller ej) - men det hjalp absolut IKKE - jeg var til de sidste behandlinger så dårlig af smerter at jeg var ved at besvime flere gange. Er så efter et længere forløb nu endelig opereret for en diskusprolaps i den aller nederste lændehvirvl.....og jeg har det nu fantastisk :) - men NEJ ingen kiropraktor, det er en Fysioterapeut eller bedre en neurokirug der skal kigge på dig.
  • Har positiv oplevelse med kiropraktor i forb. m. diskosprolaps for 34 år siden. Fik dengang at vide af lægen, at jeg skulle ligge i sengen nogle måneder, og hvis det ikke hjalp, i stræk på hospitalet. Det havde jeg ikke tålmodighed til, med 2 små børn.
    Jeg tog sagen i egen hånd, opsøgte en kiropraktor, der fik mig på højkant i løbet af en månedstid.
    Dernæst træning, træning og atter træning for at styrke rygmuskulaturen: gåture, svømning, ridning, løb osv.
    Havde undertiden stadig lidt problemer, blev henvist til ekspert, med henblik på evt. operation, hvilket blev frarådet, da mit sygefravær ikke var større end "normalt".
    Har siden klaret det fint, men har selvfølglig måttet passe min træning af ryggens muskler.
    Riborg
    '
Log in eller Registrér for at kommentere.