Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hovedpine med brændende fornemmelse

Redigeret 13 marts, 2018, 09:01 i Hovedpine og migræne
Er der nogen har prøvet at have en trykkende hovedpine og samtidig en brændende/sviende fornemmelse i den ene halvdel af hoved/ansigt og mundhule?
Det er meget præcist afgrænset og giver også en fornemmelse af hævelse/blegner i slimhinden i munden i samme side.
Desuden er der ørepine i samme side.
Jeg har haft flere af den slags anfald i de sidste måneder, og smertestillende hjælper ikke.
Mvh. Sanne

Kommentarer

  • Indstillinger
    I første omgang er det da noget, du skal tale med din læge om, for det er da vigtigt at få undersøgt, om du eventuelt fejler noget, som kan kureres.

    Ellers er mit forslag, at du skulle prøve med akupunktur.

    Selv har jeg døjet voldsomt med migræne, min læge gav mig bare nogle piller og sagde "overgangsalder", men jeg mener nu ikke man skal finde sig i hvad som helst, bare fordi man er i en bestemt aldersgruppe, så jeg forsøgte alt muligt andet og endte så med akupunktur, hvilket har hjulpet mig helt fantastisk.

    Derfor er det naturligvis en behandlingsform, jeg foreslår, men bliv dog først undersøgt ved lægen.
  • Indstillinger
    Hej Sanne,

    Jeg har oplevet dine beskrevne symptomer flere gange, med en opblussen her på det seneste... Jeg har bemærket at det er omkring min menstruation, og det kan vare i flere dage.

    Jeg har tænkt, at det er noget hormonelt - og noget helvedes-ild-agtigt. Jeg har alle dine symptomer - hovedpine- brændende fornemmelse i ansigtet - altid kun i den ene side og også ondt i øret i samme side som hovedpine og den brændende fornemmelse...
    Det kan vare i 2 - 4 dage - kan lindres en smule med panodil.

    Jeg har diabetes 1 - og føleforstyrrelser især om natten krampe og følelsesløshed i arm/skulder især i venstre side..

    Hvis der er andre der kender til dette eller måske har fået stillet en diagnose kunne det være spændende at høre om...

    Hilsen Helle
  • Indstillinger
    Hej,

    Jeg har de samme symtomer og har haft dem det sidste ½ år, har både været indlagt været igennem mr-scanning og venter svar på en mr-scanning igen! ingen smertestillende hjælper - så hører også gerne hvis der andre med samme problemer.
  • Indstillinger
    Jeres symptomer kunne godt passe med Hortons hovedpine, den er netop ensidig, meget smertefuld og med svigende og brændende fornemmelse. Et kernesymptom er at øjet på samme side også bliver rødt og løber i vand, jeg ved ikke så meget mere, men det er da muligt at det kan snyde. Mange med Hortons hovedpine bliver nemlig slet ikke opdaget.

    Hortons hovedpine skal diagnosticeres hos en ekspert i denne type hovedpine (altså ikke en hvilken som helst neurolog på sygehus eller i privat praksis), så jeg jeg vil foreslå jer, at I får en henvisning til et universitetshospital med landsdelsfunktion.

    Held og lykke
  • Indstillinger
    Hej alle,

    Jeg ville godt lige høre "jer" ... Jeg har ikke som sådan hovedpine men jag i hovedet og ømme punkter hist og her. Samtidig en brændende fornemmelse i hovedbunden, ved ørerne og panden samt lidt ned i i tindingerne. Er det lidt a' la' det samme som jeres symptomer eller?
    Jeg gik ned med stress/angst for to år siden. Var sygemeldt 3 mdr. og arbejdede mig op igen, men nu er jeg begyndt at have disse kedelige symptomer med hovedet igen. Sidst jeg havde det oplevede jeg ikke den her brændende fornemmelse - men alle de andre symptomer!?
  • Indstillinger
    Hej alle,

    Jeg har lignende symptomer, fandt i nogensinde ud af hvad jeres skyldtes?

    På forhånd tak,

    Mvh
Log in eller Registrér for at kommentere.