Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

gør skade på mig selv. hjælp mig bare en eller anden.

Redigeret 29 april, 2009, 07:49 i Sorg og krise
Ved ik helt hvorfor jeg skriver her inde og hvorfor jeg gider bruge tid på det men det er det eneste sted jeg lige kunne finde i aften.
Kæreste og jeg er lige gået fra hinanden efter et forhold på 4 år hvor jeg har haft en dyd deperation det sidste års tid hvor jeg har været helt nede på bunden med at skrære og stikke mig selv til bolds.
Vi ser stadig hinanden og hjælper hinanden men hver gang jeg ser hende bliver jeg mindet på hvor maget jeg stadig elsker hende og det er extremt hårdt specilet nu når hun er begyndt et date en anden i ålborg
men jeg siger til hende at jeg har det godt nok men sandheden er at jeg har det af h til og føler jeg drukner og ikke kan få luft hvilket gør at jeg igen er begyndt at skære i mig selv fordi jeg ik kan se andre udveje til at komme væk fra den smerte jeg har inde i mig og de tanker jeg har i hovedet kan jeg ik få sat ord på så de kan komme ud.

Så pleace en eller anden hjælp mig inden jeg gør nået rigtig dumt.

Kommentarer

  • Til dig som er langt nede.
    Det er et rent tilfælde, at jeg lige netop så dit indlæg.
    Jeg har ikke før rådet nogle på denne her ukendte måde, og slet ikke nogen som lader til at være så langt nede som dig. Men jeg er ikke i tvivl om, at du har meget at leve for da alt andet ville være utrolig egoistisk overfor dine venner og ikke mindst din familie.
    For mig virker det ikke som om, at det er dét at dig og din kæreste desværre er gået fra hinanden efter så lang tid, men at det bunder i noget indeni dig selv som du burde få hjælp til. Jeg er hverken psykolog eller læge, men for mig virker det som om du trænger til én som du kan betro dig fuldt ud til.
    Det må være hårdt pludselig at se sin tidligere køreste igennem så lang tid, finde en anden. Men det er jo intet personligt angreb imod dig, tværtimod - eftersom I to stadig godt kan snakke godt sammen.
    Du, har lige som hende, brug for at komme videre, men selvfølgelig i det eget tempo.
    Jeg kan ikke lade være med at føle en vis forpligtigelse overfor, at du ikke gør noget dumt imod dig selv. Specielt fordi jeg har været vidne til din triste besked, om din dårlige situation.
    Jeg håber virkelig du finder ud af det.
    Du er velkommen til at skrive herinde igen, hvis min besked har været til nogen som helst hjælp.
    Hilsen den anonyme.
  • kære ven du ved ikke hvorfor du skriver her ind --det gør du for du har det ad HT
    og vil gerne have hjælp--før du gør noget ved dig selv --og det gør du bare ikke ---du går til -lægen og får alt den hjælp du har brug for

    du har haft din kæreste i 4 år --og syg det sidste år
    er det derfor din kæreste er gået fra dig ----tænk lige på at det er svært at være kæreste til en syg ----men hvad har du gjordt ved din sygdom --har du ikke fået medicin ---for det er godt nok du skærer dig for at få en anden smerte end den psykiske ---men det hjælper ikke på psyken----det gør det næsten værre
    men det er svært når ens kæreste ikke vil mere
    så jeg forstår godt at du ikke har det godt med dig selv
    men du skal slutte at have kontakt med hende --ellers kommer du aldrig videre ----bor i sammen --eller har i hver jeres bolig
    har du ikke nogle venner som du kan få til at støtte dig lidt
    gå til lægen og prøv om du ikke kan få nogle timer hos en psykolog---som du kan snakke dine problemer igennem med----du skal nok komme over det --men det tager lidt tid ---du må hurtig finde en anden pige
  • Kære langtNede1

    Vi vil på det kraftigste anbefale dig at kontakte livslinien:
    http://www.livslinien.dk/

    Du kan kontakte Livsliniens rådgivere på 70 201 201 eller skrive til deres netrådgivning. Her kan du snakke med erfarne rådgivere, der kan hjælpe dig til at få det bedre.

    Vi håber, du får det bedre. Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte os på Netdoktors redaktion.

    De bedste hilsner

    Redaktionen
    Netdoktor
    redaktionen@netdoktormedia.dk
Log in eller Registrér for at kommentere.