Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

prolapser og pilates

Redigeret 18 april, 2009, 18:24 i Diskusprolaps
Hej lige et kort oplæg til hvorfor jeg skriver her.
Min ryg's historie starter 2007, forundersøgelse på Ringe derefter første mr-scanning 1 prolaps i bryst 3 i lænden 1 sammenfald og 2 udposninger dette var i juli. 2008 starter året med en sovende venstre arm og fingre, fornyet undersøgelse og mr-scanning denne viste prolaps i hals og nakke modiske forandringer og udposninger, august 2008 sidste scanning viste et skred i lænden plus modiske forandringer altså udover alt det andet.
De forsøg på genoptræning der har været sat igang er alle blevet stoppet af behandlerne, og det er så derfor jeg nu skriver her.
Jeg vil gerne høre om der skulle være nogen der har prøvet pilates som genoptræning i forbindelse med rygproblemer, og hvilke resultater de har fået.

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej

    Jeg har prolaps på L4 -L3 ,jeg prøvede med pilates på et hold under fof ,for folk med skavanker ,jeg fadt det for svært og kunne ikke få mange af øvelserne automatisert. Det der hjælper mig i hverdagen er at jeg har lærdt at lave stabilliserende lændeøvelser for at styrke de indre korset muskler .og så husk lad endelig værer med at bukke forover.Prøv at gggle på det jeg har skrevet så kommer der sikkert noget frem du kan læse ,men igen det der hjælper er meget idividuel .

    mvh henrik666
Log in eller Registrér for at kommentere.