Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

sortnen for øjnene - besvimelsesfornemmelse

Redigeret 22 juli, 2011, 14:46 i Åben debat om hjernen
Jeg har igennem 1½ måned haft besvimelsesfornemmelse med
sortnen for øjnene + pletter for øjnene, svimmelhed (som hvis man er let beruset og er lidt ved siden af sig selv). I starten havde jeg også trykken for ørene, det er nu aftaget og erstattet af en høj hyletone (primært i venstre side)

om morgenen har jeg det oftest nogenlunde og så kommer symptomerne pludselig væltende uafhængig af om jeg er i aktivitet eller sidder stille. symptomerne kan variere meget i styrke. jeg kan også vågne om natten og føle at det hele snurre lidt.

Jeg har været ved:
- Ørelæge 2 gange (2 forskellige) der ikke har fundet noget unormalt.
- Nerurolog der ikke har fundet tegn på neurologisk sygdom
- Egen læge - har taget blodprøver (stofskiftesygdomme, blodprocent, sukkersyge), målt blodtryk - intet unormalt

jeg afventer nu MR-Scanning samt undersøgelse ved øjenlæge.

Jeg er vildt frustreret og ked af ikke at kunne fungere i min hverdag.
Det er bare så HÆSLIGT!!
Er der nogen der har oplevet samme symptomer eller har en idet om hvad det kan skyldes???

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej med dig
    Du er ved at blive undersøgt og det er godt!
    Ingen herinde kan give dig et sikkert svar,men jeg led selv af svimmelhed en overgang og ved hvor ubehageligt det kan være
    Jeg blev undersøgt af ørelæge der ikke fandt noget og neurolog der heller ikke fandt noget. Jeg fik dog nogen øvelser med hjem som hjalp mig.
    De står i nedenstående link.
    Svimmelhed kan også stamme fra musklerne i nakken, så måske du skulle omkring en fysioterepeut???
    håber du kan bruge det til noget? _og god bedring
    Hilsner fra Dowling


    http://www.fysio.dk/sw12782.asp?which=3192
  • Indstillinger
    Tusind tak for dit svar

    jeg har faktisk allerede været ved fysioterapeut der har undersøgt de øverste nakkehvirvler, men han mener ikke min utilpashed er opstået herfra.
    Men tak for øvelserne dem vil jeg kigge på - er klar til at prøve alt.
  • Indstillinger
    glad for at kunne komme med forslag til at hjælpe ;)
    Har selv lidt af svimmelhed i lange perioder i mit liv af forskellig årsag
    bla stress og for hurtig vejrtrækning ved angst, så jeg ved hvor meget det hæmmer ens livskvalitet.
    Hvis du får hjælp af øvelserne eller får anden forklaring på din svimmelhed håber jeg du skriver herind om det .
    jeg tror mange mennesker lider af svimmelhed i en eller anden form.
  • Indstillinger
    Hej.

    Jeg har netop oprettet en bruger, da jeg så dit indlæg.

    Jeg har præcis samme oplevelser som dig, og ja jeg mener 100%.

    Mine kommer og går,, har nogle små perioder med dem.

    Det er ikke noget der har irreteret mig meget, men bekymrer mig lidt.

    Det startede da jeg var lille, men blev aldrig undersøgt. Nu er jeg 16 år, og har fået checket blodprøve + fået en Mr skanning. (tror jeg, fik nogle elektroder på hovedet )

    Ingen kunne give mig et svar på hvad jeg fejlte, en til en dag.

    Det var som en engle der faldt ned fra himlen, jeg så programmet "diagnose søges" på dr1.

    Det var med en mand med kone og børn, han havde de samme symtomer som os.

    Videoen er ikke til at finde har skrevvet til dem.

    Men de fandt ud af at led af en hjerte sygdom " besvimmelsesanfald ".

    Det var derfor ingen af neurologer kunne finde ud af det.

    Google det evt, håber det kan hjælpe dig!
  • Indstillinger
    Hej

    Tak for dit indlæg.
    Jeg har det - nu på 6. måned - fortsat hæsligt.
    Du skriver som jeg forstår det at dine symptomer ligner 100% - men at du ikke er voldsomt generet af det!!! er det rigtig forstået.
    Jeg kan desværre slet ikke fungere i min hverdag - har gået til kiropraktor behandling i en 1½ måned uden umiddelbar bedring. Så jeg er selvfølgelig begyndt at tænke på om jeg har fat i den rigtige ende...
    Er du blevet undersøgt - diagnose??
    behandling?

    Glæder mig til at høre fra dig.
  • Indstillinger
    Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig, men jeg har de samme symptomer med sorte prikker i øjenene, svimmelhed, utilpashed osv.. Har også en snurren lyd i kroppen..Jeg er blevet scannet, og har en stor venstre sidet diskusprolaps. Måske det kan være en mr scanning du skal igennem, før de kan se hvad der er galt ??.
    håber det kan hjælpe dig lidt.
    Kh pippi..
  • Indstillinger
    Tak for dit svar.
    Har/havde du nogen smerter fra nakke/ryg??
  • Indstillinger
    Hej, ville høre om du nogensinde fik afklaring på dine symptomer? Er selv begyndt at få små svimmelhedsanfald af 1-3 sek. varighed - startede da jeg sad helt stille førstwe gang. Er ny begyndt at få flere og flere anfald om dagen og tør slet ikke være alene mere - føler jeg virkelig kan falde om (men er ikke besvimet rigtig endnu). Har lav puls (50-55) men er ikke i speciel god form, normalt blodtryk, har fået taget ekg som ikke viste noget anormalt. Føler mig pluselig helt invalideret i hverdagen
  • Indstillinger
    Hej, nu har jeg ikke læst alle svarene, så jeg ved ikke om der er nogen som allerede har skrevet det. :-)

    Men jeg er en pige på 16 år, som i de sidste 2 år har haft præcis de samme oplevelser og besvimede ofte. Jeg tog til min læge og hun forklarede noget med at mange piger ikke fik jern nok og det kunne måske være derfor. Jeg fik nogle jern-piller som jeg skulle tage, efter det er det blevet meget bedre. Jeg oplever stadig nogle ubehagelige oplevelser til tider, men slet ikke så mange som før.
Log in eller Registrér for at kommentere.