Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Et alternativ til Eltroxin

EUTHYROX
(fra Merck) er godkendt af LægemiddelStyrelsen her i DK
- men forhandles af en eller anden grund ikke i Danmark (?)

Se godkendelsen her:
www.produktresume.dk/docushare/dsweb/Ge ... letter.doc

Pillerne kan købes hos Goldpharma.com
https://goldpharma.com/?show=item&item=home
«134567

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Ja det er ret pudsigt!
    Men mon ikke vi så bedre vil kunne få lægerne til at lave en udleveringstilladelse til os, når lægemiddelstyrelsen har godkendt det?
    Hvad er mon egentlig forskellen på Euthyrox og Eutirox (som begge kan købes hos Goldpharma). Jeg kan ikke finde nogen produktinformation på Goldpharmas hjemmeside...
    Er der nogen der kan hjælpe?
    Med venlig hilsen
    Gitte
  • Indstillinger
    Din læge kan godt ansøge om udleveringstilladelse på Euthyrox.

    Han kan også lave en recept til dig som du kan tage med til et svensk apotek hvor du kan købe dem. Men husk at tage produktgodkendelsen med fra lægemddelstyrelsen så de kan se at den er godkendt i Danmark, da de ikke kan se dette i deres system.

    Jeg fik lavet recept på Euthyrox og hentede dem i sverige i tirsdags.

    Jeg har ikke trykken i hovedet længere. men stadig ondt i maven og sover dårligt men det tager jo også lidt tid at få den nye Eltroxin ud af kroppen.
  • Indstillinger
    Er der andre end "Sunrose", der tar' et alternativ til Eltroxin
    - som kan komme med positive tilbagemeldinger ??
  • Indstillinger
    Hej Majati.
    Jeg havde været invalideret i 2 1/2 md p.g.a. de nye Eltroxin - og det kostede mig en fyring.
    Da jeg så på nettet den 15.03.09, at andre havde bivirkninger af ny Eltroxin, skifter jeg de nye Eltroxin ud med de gl. (Jeg havde en dåse med 50 mkg). Få dage efter mærker jeg en tydelig forbedring. Og jeg har det rigtigt godt igen.
    Jeg købte Eutriox via Goldpharma i Sverige, og dem har jeg prøvet at tage i 2 dage. Jeg mærker ingen bivirkninger/ændringer i kroppen. Men som skrevet, er det kun 2 dage.
    Jeg kan se, at der er flere på nettet, der har fået en forbedring af Eutiroxen.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Indstillinger
    Sunrose...
    Var du i Malmø eller Helsingborg?
    Og har du adressen på apoteket?

    Jeg tænker blot på, at det vil være nemmere, at dukke op på
    et apotek som tidligere har haft besøg af danske stofskiftepatienter...

    På forhånd tak for hjælpen :-)

    *Pia
  • Indstillinger
    Jeg vil gerne høre om dosis er den samme på de nye piller som på eltroxin -
    Kan de købes på nettet -dette til Anemone eller hvor har du købt dem ?
    Fortsat god påske
    Kirsten
  • Indstillinger
    Nu har jeg fundet dem på nettet og er i tvivl om hvorfor nogen af jer tar til Sverige med en recept, når de frit kan købes på nettet ? men svarer 100 mikro eltroxin til 100 mikrogr euthyrox og vil man i bl.pr ku se forskel ?
  • Indstillinger
    Hej Kirsten
    Indhold af migrogram er det samme som vores Eltroxin. Om det kan ses på bl.pr. bliver jeg svar skyldig lidt endnu.

    Trods stigning på 50 migr. af vores nye Eltroxin pr. uge for et par mdr. siden var mit TSH steget (eller faldet) fra 4,6 til 5,1. Jeg blev så yderligere sat op med 50 pr. uge. Jeg har så siden den 29.3 taget Eutirox fra Sverige, fik taget bl.pr. i tirsdags og ved derfor først hvordan tallene ser ud efter påske, men jeg håber da så sandelig at de er blevet bedre:-)

    Er bestemt begyndt at få det bedre, men oplever i andre også at ha' nogle rigtig gode dage, for derefter at ramle ind i et par som er knap så gode? Har lige et par dage hvor jeg er mere træt og så strammer det i min hals. Tror også selv at det er meget cyklus bestemt, arb. det i underlivet, så arb. det også i halsen. Er der nogen der kan nikke genkendende til det?

    Mvh Birgit
  • Indstillinger
    Hej,
    Jeg har også haft bivirkninger af ny eltroxin og har været sygemeldt fra december md. er dog startet stille op på deltid i marts md og køre nu igen på fuldtid. Jeg har selv hentet mine euthyrox i Sverige for 9 dage siden, fordi jeg ikke tør bestille over nettet. ( det kan være kopi medicin) Jeg har fået det bedre, min mave og mit hoved er bedre. Før havde jeg mavekramper daglig og forstoppelse. Mit hoved føltes "tåget" huskede rigtig dårlig, hovedpine og konsentrationsbesvær. Det er en mærkbar forandring allerede efter 3-4 dage og det bliver bedre og bedre fra dag til dag.
    Takke være netdoktors debat sider (sunrose), er det kommet frem at flere har haft de samme bivirkninger af den nye eltroxin.
    Jeg har ellers rendt til lægen, fået taget en million blodprøver og været til tarmundersøgelse og lægerne kunne ikke finde ud af hvad der var galt.
    Jeg er stadig meget træt og mine ben driller stadig (smerter i muskler/led) men der er lys forude, som jeg ikke turde håbe på for bare 14 dage siden.
    GOD PÅSKE til alle :)
  • Indstillinger
    Hej Birgit
    Du spørger i dit indlæg om der er nogen der har gode dage og derefter nogle dårlige dage.
    JA, kan jeg kun sige til dig. I går havde jeg en rigtig træls dag, hvor jeg næsten kun sad i stolen, og idag har jeg haft det rimelig, og været lidt i haven og nydt det dejlige vejr, og lige nu hvor jeg sidder og skriver dette, har jeg igen fået det dårligt. propper i ørene, ondt i hovedet og summen inde i hovedet.
    Jeg har fået min eltroxin sat ned med 50 mg. pr uge. måske er det fordi mit stofskifte endnu engang ikke er stabiliseret, og når der pilles ved min medicin, får jeg op og nedture. Miit helbred "svinger" meget, men jeg havde en periode fra februar og marts hvor jeg faktisk følte mig rask.
    Har du været på den samme medicin dosering i lang tid?
    Hilsen Helle
Log in eller Registrér for at kommentere.