Hjem Sport, motion og ernæring Åben debat om overvægt

Trimgel slankegel

Redigeret 31 maj, 2010, 05:07 i Åben debat om overvægt
er der nogen derude der har prøvet Trimgel slankegel ? det lyder jo næsten for godt til at være sandt
«1

Kommentarer

  • Simpel regel:

    Hvis det lyder for godt til at være sandt, så er det det også.
  • ja vist, men har du prøvet det selv da ? eller er der andre derude der har
  • Nej, jeg har skam ikke prøvet det.

    Hør her, hvis du absolut _skal_ prøve pulvere, piller, gel eller andre mystiske ting så læs om dem i fagtidsskrifter.

    Find ud af hvad man skal læse, for at blive informeret om seriøse, medicinske fremskridt.
    Spørg på biblioteket. Dér bør de vide den slags.

    Når der en dag står om noget der slanker, så passer det - med en fornuftig sandsynlighed.

    At en producent af et eller andet pulver eller "gel" lovpriser sit virkningsløse produkt, er der jo ikke noget mærkeligt i. Han skal jo bare tjene penge.

    /Henrik
  • jeg synes man skal holde sig langt væk fra alle de slankeprodukter det er penge ud af vinduet det er bedre at bruge pengene på kosttilskud og sund mad,
    jeg vil ikke modsige mig selv men jeg er selv overvægtig og nogen gange ville det være rart bare at kunne tage en pille også tabe på den mde
  • Jeg vil til dels give jer ret, m.h.t. slankeprodukter!
    Et produkt der påføres kroppen, hvorefter det overflødige kropsfedt nærmest forsvinder af selv, samtidig med at man kan fortsætte sin usunde levevis, lyder for godt til at være sandt! Desuden er TRIMGEL usandsynligt dyrt, hvilket nok burde afholde mange fra at prøve produktet.
    Når det er sagt, vil jeg sige, - uden overhovedet at have nogen form for interesse i firmaet, eller være blevet betalt for sige dette - at et produkt som NUPO er et slankeprodukt der i den grad virker. Det er vel også det eneste veldokumentere produkt på markedet, der virkelig holder hvad det lover. Jeg kæmper selv med overvægt, og når det har været slemt har jeg valgt den skrappe kur fra NUPO, hvor man udelukkende lever af produktet som består af 6 daglige portioner.
    Man får dækket sit daglige behov af mineraler, vitaminer m.m. og indtager ca. 900 kcal om dagen.
    Når man vælger denne metode, kan man sagtens tabe op til 5 kilo om ugen.
    Jeg tror denne metode er mere tilrådelig end TRIMGEL.
  • Ja men, det er vist rigtigt nok. NUPO holder hvad den lover og er heller ikke skadelig, Der skulle således ikke være noget i vejen for at tage dette.

    MEN - problemet er, at i det øjeblik, du stopper kuren, og går tilbage til den kost og levevis, du havde før, du påbegyndte kuren - ja, så får du lynhurtigt de tabte kilo tilbage, og i øvrigt ofte et par kilo mere, og hvad er det så værd? Ud over du en periode har levet af det der stads med syntetisk chokoladesmag, eller hvad det nu fås i og betalt en formue for det?

    Dette resultat har jeg set så tit, at jeg vil påstå, at det er den almindelige erfaring brugere har haft med produktet.

    Jeg synes da, det er en fin ide med en sådan NUPO-kur, hvis du lige skal smide nogle kilo inden en eller anden fest, hvor du vil have den bestemte kjole på, som du altså ikke lige kan passe.

    Men der ud over? Nej, det er kun varig kostomlægning og motion, der virker.
  • Oprindelig tråd var Trimgel, men okay så fortsætter vi med Nupo.
    Jeg har tabt 34 kilo med Nupo og ikke taget et eneste kilo på igen.
    De første 3-4 dage var hårde, men derefter blev det en vane - og tilberedes de lidt opfindsomt, så kan de smage godt nok.
    Motion - en masse, men det er umuligt at tabe sig kun med motion.
    Jeg er så træt af at høre det evige - ja du skal bare ud at løbe en tur... uden kosten nytter det ikke en skid.
    Jeg vil gerne tabe 10 kilo mere - og nu er jeg begyndt at løbe.
    at jeg blev overvægtig skyles en sygdom. jeg tog 50 kilo på og endte i kørestol.
    Ikke alle overvægtige er selv skyld i overvægten.
  • Nu er det her jo et debatforum, og ved alle debatter kan man komme til at bevæge sig uden for det egentlige emne; det har vi vel alle sammen prøvet. Det overordnede er dog stadig overvægt, så jeg mener vi holder os til emnet.
    Du har fuldstændig ret. Overvægt er ikke ”bare” overvægt. Jeg vil mene at hvis man er svært overvægtig + 20-30 kilo og der over, så bør man have professionel hjælp ind over, og det er hvad enten det skyldes sygdom, forkert kost, manglende motion.
    Jeg kan sagtens følge dig - ”du skal bare løbe en tur” - direkte vås, man skal ikke bare løbe en tur, man skal forme et motionsprogram som passer til den enkelte, og man skal ændre på sin kost – der er ikke andre metoder, men man skal have dem begge med.
    Min datter, der var lidt overvægtig i teenageårene fik at vide af skolens sundhedplejerske, at hun skulle stoppe med at spise Marsbar og så spise et antal gulerødder. For det første spiste hun aldrig Marsbar og i øvrigt heller ikke ret meget andet slik, for det andet er hun allergisk over for gulerødder, en masse frisk frugt og en hel masse andet, hvilket hun prøvede at forklare denne sundhedsplejerske, og svaret var at det var noget sludder, og sikkert fordi hun ikke gad. Er det egentlig noget at sige til, at min datter ikke blev specielt motiveret til at tabe sig? Akja
    Nej, min holdning er, at hvis man virkelig vil tabe sig, så skal man gå ind og se på sin egen situation, og så ændre både mht kost og mht motion der fra. Jeg vil også mene, at hvis man er i klassen indtil ca. 20 kg overvægt, så bør man nok kunne klare det selv, men der ud over vil jeg mene, at man skal have noget hjælp.
    Nu f.eks Nupo, som jeg også nævner i et tidligere indlæg, så er det da vist godt nok, da det indeholder de mineraler, man har brug for, men jeg vil stadig påstå, at det sikkert er mest velegnet til at man lige vil smide et par kilo. Jeg er dybt imponeret over, at du har kunnet holde den slags ud så længe, at du har kunnet tabe 34 kilo. Men jeg synes dog, det lyder som en sej måde at gøre det på. Jeg går da ikke ud fra, at du har tænkt dig at leve af den slags resten af dit liv? Og er det ikke ret så dyrt? Jeg vil da mene, du kan få samme resultat ved en god kostomlægning, og til det vil pengene til en ernæringsekspert eller diætist da være gode penge at bruge. De ”kloge” siger at det sundeste vægttab er på ca. ½ kg om ugen, så man skal da indstille sig på, at det tager sin tid, men den tid kan man jo bruge til at vænne sig til den nye kost, som er både lækker og velsmagende, for hvis man vil holde sin nye vægt fremover, så er det ikke en ”kur” på nogle måneder – og så tilbage til fed, usund kost igen – den går ikke, det er den gode kost resten af livet, men derfor skal der da alligevel være plads til en enkelt fed kage og sådan noget – det skal bare være en sjælden forteelse.

    Jeg er gået i gang med at smide forhåbentligt 15 kilo, og det er sket med en kostomlægning, jeg følger opskrifter fra Vægtvogterne og Vægtkonsulenterne – tager det lidt roligt, vejer ikke alt af, men har fokus på en hel del flere grøntsager og frugt end jeg før har indtaget. Og så har jeg indøvet et motionsprogram, der passer til mig, jeg har en ledsygdom, så jeg kan f.eks. ikke ”bare løbe en tur”.
    Jeg taber mig stille og roligt – og har i øvrigt fået ”møbleret” lidt om, allerede nu er der steder, der ikke ”lasker” netop fordi jeg har et motionsprogram, der lige træner min krop igennem – hver dag!
    Jeg synes, det er rigtigt fint, at du er begyndt at løbetræne, og hvis du så samtidig kan lave en god kostplan, så er du da helt sikkert på rette vej.
    Held og lykke med det.
  • jeg har selv tabt 25 kg med Nupo, og er egentlig ved at være lidt træt af den sædvanlige sang om at man tager alt det tabte på igen. Man er ualmindelig dum hvis man tror man kan gå tilbage til den usunde levevis uden at tage på igen. Jeg bruge Nupo til at komme godt igang. Efter en måned med Nupo begyndte jeg at spise sundere og motionere og har dermed beholdt det vægttab jeg opnåede.

    mht trimgel, som jeg ikke har prøvet men stærkt over, bliver jeg igen irritereret over de sædvanlige prædikener om at 'man taber bare væske' og 'du tager det på igen med det samme'.
    Jeg glæder mig til at have prøvet det, for jeg håber og tror at jeg, ligesom med Nupo, kan modbevise det.
    Effekten af trimgel vil uden tvivl afhænge af hvor sundt du spiser i forvejen, hvor meget fedt du reelt har at tabe af og hvor meget væske du er vandt til at drikke.
    Hvis man lever sundt, drikker rigeligt med vand og ikke har de helt store fedtdepoter, så tvivler jeg på at det har en særlig stor effekt. Men de fleste det tyer til produktet har, forhåbentlig, 'fint' med overvægt og appelsinhud til at det kan have en virkning. Det er ikke ren hokus-pokus at Hoodia har en slankende effekt.

    Ninna
  • Hej Ninna,

    Du har fuldstændig ret – alle de der midler, der findes kan være udmærkede HJÆLPEMIDLER, hvis man vel at mærke er indstillet på at ændre sin levevis mht. kost og motion.
    Jeg vil egentlig ikke afvise, at noget sådant kan være med til at give et skub, selv om jeg har noget svært ved at se, hvordan man skal finde ud af om det nu er de piller eller pulver – eller den ændrede levevis, man så taber sig af.
    Du skriver citat ”Man er ualmindelig dum hvis man tror man kan gå tilbage til den usunde levevis uden at tage på igen.” Og – det er lige præcis der, du rammer hovedet på sømmet, for det er det, jeg har hørt gang på gang på gang. Man går på en eller anden ”kur” i så og så lang tid – og guleroden for enden af tunellen er ”Når jeg har tabt de her kilo, så skal jeg godt nok have mig et ædeflip!!!”
    Det er jo præcis problemet, og derfor mange har de voldsomme problemer – de har simpelt hen ikke forstået, at hvis man har problemer med overvægt, så er det ikke nok at følge en kur, tabe et antal kilo – og så tilbage til bearnaise, burgere og kager, og væk med motionen igen.
    Jeg har på disse sider plæderet for, at hvis man virkelig vil tabe sig, så er der kun en vej – kostændring og motion. Og det sørgelige i dette er, at det ikke kun er i en periode, nej det er for resten af livet, man skal fastholde denne ændrede levestil. Og hvis man fastholder det i sin dagligdag, så er der i de fleste tilfælde så ikke noget i vejen for at holde ”søndag” en sjælden gang.
    Min holdning til disse piller og pulvere er, at dels er der en del af det som er direkte fup og uden positiv virkning, dels er det ret dyrt og til sidst så er det da ikke noget, man kan holde til resten af sit liv – hvorfor det bedste vil være at tage ”tyren ved hornene” en gang for alle – og få indført en ændret levestil.
    Flere har for nyligt skrevet ind om, hvordan de gør det – ved gradvist at skære ned, men altså ikke fjerne det hele på en gang – gradvist indføre mere og mere motion - og det synes jeg er en meget fornuftig metode, for det kan da virke voldsomt at lave alt om lige fra dag til dag.
Log in eller Registrér for at kommentere.