Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Hvilken sammenhæng er der mellem forkølelser og astma??

Redigeret 2 juni, 2010, 07:04 i Astma
Hej Gruppe

Ja jeg vil hører om nogen her kan forklarer sammenhængen imellem at have astma, og være ofte forkølet. Et enkelt spørgsmål, men måske ikke et enkelt svar.

MVH

anne

Kommentarer

  • Kære Anne.

    Før i tiden var jeg også ofte "forkølet" samt havde /har astma.

    Har I mon skimmelsvamp enten på dit job eller i din bolig?

    Skimmelsvamp giver "forkølelse" blandt mange andre symptomer. Jeg fik astma pga. skimmelsvamp.

    HVIS I har skimmelsvamp er det en god ide, at få fat i Teknologisk Institut.

    Hvis I har skimmelsvamp og du har lyst til at søge læge, kan du konsultere John Arnved, han er ekspert i de sundhedsmæssige aspekter i forbindelse med skimmelsvamp.

    Han har hjulpet mange. Han modtager patienter fra hele landet. HVIS du altså har skimmelsvamp.

    Held og lykke.
  • Hvor får man fat i ham John Arnved?? Jeg har boet med min familie i 6år i skimmelsvamp. Flyttede først fra det for 1år siden men jeg bliver ved med at være syg.Jeg har været indlagt med en kraftig lungebetændelse for 4år siden og skrantet siden. Hvad skal man gøre?
  • Hej
    du kan kontakte lunge-og allergikliniken speciallægen John Arnved på tlf nr
    33136513
    mvh mig
  • Hej Anne

    Forkølelse kan forårsage astma, hvis man er allergisk. En god tommelfingerregel er, at når du mærker en forkølelse så gå til lægen eller sæt astmamedicinen op for at forebygge at astmaen udvikler sig.

    Hilsen
    Karen
  • Hej Karen

    Tusind tak for svar.

    Jeg har faktisk overraskende nok ikke været rigtig forkølet i mange måneder, men her for nogle uger siden kom der noget, som så vist nok er allergi, og jeg har fået antihistamin på apoteket som har hjulpet, så ja forkølelse-astma-allergi det er lidt svært at være helt sikker på hvad der er hvad, men jeg tror jeg er ved at blive lidt klogerer på det hele, for de rer gradsforskelle.

    MVH

    Anne
  • Hej Anne og Karen

    Jeg troede, at det var forkølelsen og ikke så meget astmaen, som gav den pibende vejrtrækning. Jeg går selv med sådan en omgang i øjeblikket og nu er jeg begyndt at gå op på 2x200 mikrogram spirocort om morgenen og det samme om aftenen. Det hjælper heldigvis også efterhånden. Jeg fik engang det råd, at det er en god ide, at tage et sug af anfaldsmedicinen inden jeg tager den forebyggende i perioder, hvor jeg har det dårligt. Så kan jeg lettere "suge i bund", når jeg tager den forebyggende. Kender I det råd?

    Hilsen Søren
Log in eller Registrér for at kommentere.