Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

endetarmskræft

Redigeret 3 marts, 2009, 15:36 i Åben debat om kræft
For 10 år siden fik jeg konstateret kræft i tyktarmen 5 cm. oppe i endetarmen jeg blev opereret og fik fjernet 5. cm af tarmen og fem lymfeknuder, fordi det havde spredt sig til nogle af lymfeknuderne.
Jeg havde stomi i et år og fik kemoterapi, men fik, det derefter lagt tilbage og fungerer nu helt normalt!! Jeg fik at vide der var en prognose på 5 år (og det var også hvad jeg kunne læse mig til) i folder og på nettet.

Jeg er ikke i tvivl om hvad jeg fik kræft af, jeg levede af en kost helt uden fiber, spiste kun, slik søde sager o.s.v.

Dengang ville jeg havde været meget glad for at havde læst om patienter der havde overlevet canseren, så jeg håber jeg kan give håb og livsenergi til dig der nu står med diagnosen co. canser!!!
Winnie.

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej.

    er rigtig glad på dine vegne for at du blev helbredt. rigtig godt.

    jeg er en 23 årig mor til to..lever ik så sundt som jeg burde..men spiser da ret meget frugt.

    har haft spændinger i underlivsregionen i 3 års tid i sån minimum en dag pr måned ca..nogen gange flere..i den forbindelse fik jeg kvalme svedeture og følte mig øm overalt..her inde for det seneste halve år er jeg begyndt at a diarré med mellemrum.. og spændingerne samt ubehaget er tiltaget..dvs blevet hyppigere.. jeg har nu i mange dage haft diarré og manglende appetit og har ca tre gange indenfor de sidste 6-7 mdr oplevet en smule slim der lå i wc'et sån sammen med min afføring.. jeg har læst om tyktarms kræft herinde..men min læge er den type der ik tar noget seriøst..er bange for hun ik vil give mig en grundig undersøgelse pga min alder og fordi jeg ik har nævnt det før nu... hva ska jeg gøre syns i? er meget nervøs.. i må meget gerne maile til mig. min mail er ghareebah2007@live.dk

    på forhånd mange tak.
  • Indstillinger
    Hvordan fandt du ud af, at du havde endetarmskræft ??
Log in eller Registrér for at kommentere.