Hjem Muskler, led og knogler Diskusprolaps

diskusprolaps i nakken nyopereret i tyskland

Redigeret 17 marts, 2009, 07:07 i Diskusprolaps
Hej med jer

Jeg har i snart 2 år været plaget af en prolaps i nakken ml. c5/c6. I Danmark kunne de intet gøre og beskeden var prøv fysioteraut og træning osv. Jeg har prøvet ALT. Jeg læste så på nettet om Alphaklinik i tyskland som kan operere på en anden måde end i Danmark. De vurderede så gratis de cdér og røgtgenbilleder som jeg sendte til dem. Og tænk sig min prolaps sad pludselig i modsat side. Danske læger har altså helt taget fejl (tidligere undersøgt på mølholm privathospital). Jeg blev tilbudt en operation i tyskland og var så heldig at min sundhedsforsikring i tryg dækkede dette. Operetionen blev udført i lokalbedøvelse og jeg kom hjem dagen efter. Idag er det 14 dage siden. Det går fremad laaangsomt, jeg har desvære fået en hævelse omkring rygmarven og er til kontrol på odense sygehus. Muligvis skyldes dette at kroppen er ved at hele op. Men jeg vil gerne opfordre jer alle til at få en vurdering fra Alphaklinik i tyskland. De er MEGET proffesionelle og grundige og jeg er slet ikke itvivl om at min nakke bliver god igen, trods lidt hævelse og smerter ligenu. Prøv at se på deres hjemmeside:alphaklinik.dk Der sad mange danskere i venteværelset sammen med mig som alle var opgivet i Danmark. Nogle havde kæmpet som jeg med uforklarlige symptomer, som ikke passede på den danske diagnose.
Jeg håber dette indlæg kan hjælpe nogle af jer.

OPDATERING 2010 Nakken er noget møg igen, operationen hjalp kun 1 år
Jer der har spørgsmål skriv til min privat mail kildekrogen@mail.dkl
mvh maria

Kommentarer

  • Hej Maria,

    Det er dejligt at høre om din positive oplevelse med Alpha Klinikken.

    Jeg fik selv en prolaps i nakken for 8 mdr. siden og havde rigtig mange smerter de første 4 mdr. Nu går det heldigvis så godt, at jeg kan arbejde på fuld tid og dyrke sport igen.

    Desværre er der mange ting, jeg skal afholde mig fra at gøre, hvis jeg skal undgå at tricke smerterne, men jeg har trods alt et godt og aktivt liv og er helt smertefri de fleste dage.

    Jeg undgik også operation, men som de fleste sikkert ved, kan en prolaps komme igen. Derfor er det dejligt at få bekræftet, hvad jeg allerede har hørt andre steder fra, nemlig at de er meget professionelle på Alpha Klinikken!

    Jeg kæmpede længe mod systemet, inden jeg fik en diagnose og jeg vil slet ikke tøve med at kontakte Alpha Klinikken, hvis det skulle gå galt for mig igen.

    Jeg er også dækket af en sundhedsforsikring via mit arbejde, men den dækker vist kun, hvis der er ventetid på de offentlige sygehuse.

    Held og lykke til dig....det lyder heldigvis til at gå i den helt rigtige retning, det er bare skønt ;-)

    Kh
    Lotte
  • Hej Maria.
    Dejligt at høre at du kommer ovenpå igen.

    Jeg er selv 21 år gammel, og fik for ca 8 mdr. siden konstateret en prolaps i lænderyggen (L4-L5).

    Jeg har læst dit indlæg, og jeg har nogle spørgsmål, så hvis du har tid og lyst, ville jeg blive glad.

    Jeg har set gået og overvejet operation i Tyskland, og jeg har læst deres hjemmeside (nok 100 gange).
    Jeg har dagligt smerter i min ryg, plus smerter ned i højre ben.
    Jeg har gået til fys, men hun mener ikke hun kan gøre mere for mig nu.
    Så sidst i næste måned skal jeg en tur på rygcenter. Jeg håber selvfølgelig at det hjælper mig, men ved også med mig selv, at jeg ikke kan holde ud at have smerter resten af mit liv.

    Jeg vil egentlig bare gerne vide hvordan de har modtaget dine scanningsbilleder, (hvis det er dem de vil have)? Jeg kan ikke lige gætte hvordan jeg lige skulle få fat på dem?

    Du skriver at din forsikring har betalt for operationen, men har du nogen ide om hvad prisen har været? For jeg regner ikke med at der er nogle af mine forsikringer, der vil betale noget som helst for mig. Fik at vide at jeg nok skulle regne med 100-150 tusind, plus rejsen derned og tilbage. (Det fortalte min neurolog mig).
    Ved ikke om dette er helt hen i skoven?

    For jeg vil gerne høre om de overhovedet vil røre ved mig dernede, eller om jeg godt kan ligge den ide på hylden igen:)

    Mvh. Julie
  • Hej maria07
    Jeg har selv en diskusprolaps c5/c6, og har med stor interesse læst dit indlæg om operationen på alpaklinik - jeg er nysgerig efter hvordan det går med dig nu, et halvt år efter operationen? Er du blevet smertefri og f. eks. kan arbejde på normale vilkår m.v.?
    Jeg vil blive meget glad om du læser dette og fortæller hvordan det går!
    Andre der er blevet opereret for disprolaps i nakken, vil jeg også meget gerne læse om.
  • hej jeg er lige blevet opereret i nakken i tirsdags for diskusprolaps, på ryg kirugi i hellerup. Idag 3 dage efter går det fint er lidt stiv i nakken, men ikke slemt kan gå ture og træne lidt. opholdet blev betalt af mit firmas sundhedsforsikring codan care, jeg mener det koster 76000 kr inklusiv 2 dages ophold, så jeg mener ikke man skal være bange for at blive opereret i danmark. Er der nogen spørgsmål vil jeg meget gerne besvare dem hilsen Henrik.
  • Jeg mener heller ikke man skal være nervøs for operation herhjemme. Jeg blev opereret på Center for rygkirurgi i Hellerup for et år siden. Godt nok i lænden, men til gengæld hele lænden. Jeg har det fint. Min nabos datter er opereret for diskus i nakken, også hun har det fint. En anden nabo har det også fortrinligt, han har det så godt, at han hjælper os andre med vores haver o.s.v.
    Min søn blev også opereret i Hellerup, på Center for rygkirurgi, det er vistnok tre år siden, han har det som om hans ryg aldrig har fejlet noget.
    Jeg går i svømmehallen sammen med en yngre kvinde der har fået et kunstigt led ind i ryggen for mange år siden. Hun har det også fint, men er på førtidspension.
    Der er flere jeg er stødt på bl.a. ved genoptræningen. De har det allesammen meget fint, og er glade for at de blev opereret.
    Kirurgerne på privathospitaleren er jo de samme som opererer på Gentofte og Rigshospitalet, samt de øvrige store hospitaler.
    Så jeg er sikker på, at det er godt nok herhjemme.
  • Hej Maria,
    jeg har døjet med d.p. i ryggen i snart 11 år, blev opereret 3 gange, men lider stadig af smerter i benen. Sidste år blev opereret i Tyskland (Betaklinik i Bonn), men smerter er der stadigvæk. Problemet er, at jeg selv betalte ca. 60.000,00. Derfor vil jeg gerne vide noget mere om, hvordan o hvorlades lykkedes det dig at få Tryg til at refundere udgifterne. Jeg er nydanske, ved ikke en pind om det, men min pære danske mand ved endnu mindre, selvom han er i et forsikringsselskab. Jeg vil gerene bede dig om at fortælle mere om hvad man gøre. Tak på forhånd
Log in eller Registrér for at kommentere.