Hjem Sex & samliv Ægteskabsproblemer

Spørgsmål ang. min venindes forhold!

Redigeret 25 februar, 2009, 13:53 i Ægteskabsproblemer
Jeg har en veninde, der har diagnosen angst!! Hun er i medinsk behandling og nu er sagen... Hun er i et forhold, som ikke fungerer, og de har et barn sammen.

Hun siger at de skændes hele tiden og for mig lyder det til, at de ikke kan rumme hinanden og da slet ikke deres barn..

Hun kan finde på, at være selvskadende i frustration.. også selvom barnet er tilstede.. Det bliver jeg ked af at høre for det er ikke særlig sundt for nogen.

Jeg overvejer at tage barnet på ferie hos mig, men jeg ved bare.. fra før.. at det intet vil løse, fordi de stadig har de samme problemer, som de har haft igennem snart 5-6 år!!

Mit spørgsmål går på, hvad kan jeg dog gøre??? Lige nu lytter jeg bare og prøver at forstå hende!!

Har I nogle forslag???

Kommentarer

  • Jeg har ikke indsigt i psykiske sygdomme til at kunne vurdere noget som helst her, men nu er det jo et debatforum, så jeg kommer med, hvad jeg kan.

    Hvis din veninde er i behandling, så er det bedste, jeg mener du kan gøre for hende, netop det, du gør; du er der, lytter til hende og hjælper hvor du kan. Det opfatter jeg bestemt som en god veninde.

    Dog vil jeg mene, at du skal være meget opmærksom på barnet, det er uhyre vigtigt at det ikke lider overlast. Når nu din veninde er syg, der der så slet ikke nogen form for tilbud til barnet?
    Hvis det på nogen måde kan give lidt aflastning, så er det da ikke så dårligt, hvis du kan tage barnet en gang i mellem, men det skal jo ikke være den eneste løsning for barnet. Hvis du får bare den mindste mistanke om at barnet lider overlast, vil jeg mene at du har pligt til at underrette de sociale myndigheder. Jeg er ikke klar over, om det er en mistanke, du har, eller om det blot er mig, der drager den konklussion?
  • fordi begge forældre har psykiske problemer..., men de er også gode forældre, men nu har jeg bestemt mig for at pointere, hvad det gør ved deres barn og at jeg synes de skal tænke over det.... og ja, måske skulle jeg tage deres barn indimellem?? - det overvejer jeg stadig!!

    Jeg kan ikke få mig til at melde dem, men jeg vil prøve at få min veninde til at opsøge mere professionel hjælp og sige at det også er for barnets skyld!!

    Og ja, så prøver jeg at lytte så godt, som jeg kan :-)


    Tak for du læste med og for svar :-)
  • Kære,
    Jeg har ikke skrevet, at du skal melde dem, men der i mod være ekstra opmærksom på om barnet lider overlast.
    Mht. de sociale myndigheder kunne det f.eks. være at du hjalp forældrene med måske en kontakt og et forsøg på at få lidt hjælp ind fra offentlig side.

    Jeg synes dog bestemt, du lyder til at være en rigtig god person for disse mennesker, men et lille barn, der oplever svigt og barske ting i sin barndom vil for altid være mærket af det, hvorfor det er vigtigt at støtte hellere en gang for meget end en gang for lidt, men det lader du også til at gøre.
  • Ja, jeg prøver hvertfald det bedste jeg kan med mere fokus på deres datter
Log in eller Registrér for at kommentere.