Hjem Ældre Åben debat for ældre

Madpriser

Redigeret 28 marts, 2009, 08:49 i Åben debat for ældre
Jeg er godt nok lamslået over fødevarepriserne.
Frisør, det er en by i rusland.

Kommentarer

  • Ja det er blevet dyrt - især mærker jeg det på brød og ost.

    Men det skulle vist falde igen, mener nogen...

    Man må tit benytte sig af tilbud, og gå i flere butikker.

    Frisør - det har jeg ikke været til mere end et par gange de sidste 15 år - jeg har ladet håret gro, og sætter det op med et spænde :)
  • Kære Billedgalleri.

    Du har helt ret med hensyn til fødevarepriserne.

    Jeg har skåret ned på alt der er dyrt, alligevel kan jeg ikke holde budgettet.

    Jeg køber så lidt som muligt, det ses allerede på vægten, altså min vægt.

    Damefrisøren? Jeg bruger Frisørskolen, og du kan tro min frisure er velklippet og håret er sat flot, når jeg forlader den, 95 kr. fattigere.

    Jeg får fodbehandling jævnligt på fodterapeutskolen.

    Jeg har altid lækkert tøj, fordi jeg opsøger de bedste udsalg og støvsuger dem for de fineste mærker, de allersidste dage på udsalget. Her kan man være usandsynlig heldig.

    Så ved første øjekast, signalerer jeg ikke en fattig gammel kone. Når jeg holder munden lukket, så man ikke ser de overplomberede tænder.

    Det kniber mere med at holde den sociale kontakt til andre, fordi det er dyrt at holde sammenkomster i hjemmet.

    Det er også dyrt at deltage i invitationer til store fødselsdage m.m.

    Har I andre nogen gode sparetip?
  • Omkring madpriser, så er der hjælp at hente til dem der har mulighed for at komme i forskellige forretninger.

    www.MadPrisTjek.dk her kan du laver din egen indkøbsliste og se hvor det er billigst, lige netop for dig, på dagen.
    Der er også mulighed for at modtage tilbuds mail, kun på de vare du har valgt.

    Bedste hilsner, med håbet om nogle gode købs oplevelser.
    /Anders
  • Jeg blev helt opmuntret af at læse om dine gode sparetips, Leonine og også ideen fra fra Utterslevvej om madpriser. Som dig Leonine, synes også jeg det kunne være spændende at dele sparetips med hinanden. Jeg ser dig for for mig, med det flotte hår til 95 kr og velplejede fødder til ?. Også at du har fundet ud af at få fat i de bedste tøjkøb i slutudsalget. Jeg vil bruge de gode sparetips. Tak! M.h.t. dine tænder, kan du tro jeg kan sætte mig ind i problemet. Mine tænder er så ødelagte at jeg kun har to muligheder. Enten at få implantater med kroner eller få alt rykket alle mine grimme og inficerede tænder ud og få en løs gebis. Det sidste kan jeg slet ikke klare at tænke på og implantater incl kroner, koster så mange tusind kroner, at jeg aldrig får det. Hvad skal vi da gøre? Du nævner sammenkomster og har ret i det er dyrt at invitere. samtidig ved vi det er så vigtig at komme sammen og opmuntre hinanden og ikke bare sidde hjemme i ensomhed, som rigtig mange ufrivilligt må gøre. Jeg er gift og har været det i mange år, men vi blev helbredspensionister alt for unge. Jeg har et forslag, som jeg selv er begyndt at bruge, selv om det krævede stor overvindelse fra min side. Jeg prøvede at lave nogle hjemmelavede kort (invitationskort), der ikke blev særlig vellykkede, men billige ;-). Jeg havde købt noget karton, klippet til og foldet og pyntet dem, men ærlig talt, sådan skal de ikke laves. Nå men jeg skrev så et kort til 6 gæster, vi meget gerne ville se og skrev lidt muntert, at det kneb lidt med finanserne. Fortalte hvad jeg havde tænkt mig at traktere med og skrev så videre. Et eksempel kunne lyde" Lone vil du lave din gode citronfromage og tage med". og til Gerda: Vil du medbringe en lille enkel forret til os 7, helt efter dit valg" og til Hans" Mon du kan finde 2 gode flasker vin og tage med - jeg har set der i denne uge kan købes en xx - til halv pris i i Netto. Jeg vil selv pynte borde og bage den lagkage i kender osv osv. Jeg Kan garantere dig for vi alle havde en vellykket aften og fik snakket om alt det vi havde brug for. Nu har vi så modtaget en lignende invitation, fra andre og det betyder at nu er den ide indført. Ved ikke om det er noget i kan bruge. Jeg vil da blive glad, hvis denne hyggelige og besparende tråd kan fortsætte med tips og ideer. Og skulle der være en af jer der ved hvordan jeg laver billige kort selv, så det ikke "klumper når jeg folder dem, ville det være dejligt. Skal lige have skrevet et indlæg om finanskrisen nu, men tror jeg vil skrive under emnet: " For modne mænd og kvinder", hvis nogen har lyst til at se med ;-)
    M.v.h. Chindi
  • Kære Chindi.

    Dit indlæg var dagens gode, positive oplevelse for mig.

    Hvor var det en god ide og et godt initiativ fra dig, om at invitere gæster på den måde.

    Var det ikke det man tidligere brugte meget mere, sammenskudsgilder.

    Jeg vil prøve at tænke i de samme baner,

    Ved dog ikke om mine kræfter slå til, alene at få gjort tilstrækkeligt rent og pyntet op.

    Alderen begynder desværre virkelig at trykke, du ved skavankerne kommer vrimlende i en stor stime uden ende. Store som små.

    Nå det var jo ikke det mit indlæg skulle dreje sig om.

    Men jeg er helt med på, at vi fortsat udveksler gode ideer.

    Mine bedste hilsner
  • Det er en rigtig god ide' med den form for sammenkomst, at medbringe en ret.
    Ja, alderen er begyndt at trykke, man orker ingenting. Inden evt. gæster kommer, er jeg mest af alt klar til at gå i seng og sove. Det er virkelig anstrengende at lave maden. Men på den der måde, er det til at overse.
    Og man kan jo gøre lidt rent dagen før og pynte op, dække bord m.m.
    God week-end.
Log in eller Registrér for at kommentere.