Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Lidt hjælp tak

hej jeg er en ung pige på 27 som har erindringer af seksuelt misbrug fra da jeg har været et sted mellem 6 og 8 år, jeg husker mange grimme ting, og ved at jeg altid led af blærebetændelse da jeg var barn, mange år ca 10 år senere får jeg en kæreste hvor jeg efter nogen tid går i seng med ham, jeg bløder fra skeden efter den første gang med ham, mit spørgsmål er så kan jeg alligevel godt ha været seksualt misbrugt fysisk i min skede den gang, for jeg ved hvad jeg kan huske fra da jeg var lille. med billeder " en ballon " og " en gulerod" så jeg er egenligt ret frustreret er der nogen der kan give mig et svar.

Kommentarer

  • Jeg har ikke nogen lægelig viden, så jeg kommer bare med lidt forslag.
    Kan blødningen, da du var sammen med din kæreste, være kommet fra en rift eller fordi han har været for hård ved dig, måske hvis du har spændt meget eller måske p.g.a. sarte slimhinder eller tørhed?

    Hilsen Helene
  • Kære shiloh2

    Jeg kan godt forstå at du er frustreret, når du, til trods for erindringer om at have været blevet fysisk penetreret i skeden som barn, bløder ved første samleje med din kæreste. Det kan jeg forestille mig, vil give dig anledning til at stille spørgsmålstegn ved dine erindringer?

    Jeg er heller ikke læge, og kan kun tale ud fra egne erfaringer. Forrige gang jeg var til gynægologisk undersøgelse, var jeg meget anspændt. Jeg havde det rent ud sagt af helvede til. Det celleskrab, der normalt fører til en lille bitte pletblødning, førte i stedet til at jeg blødte ret voldsomt. Selv har jeg tænkt, at min krop, meget tydligt har sagt, at det ville den bare ikke 'stille op til'!

    Så mit bud er, at du godt kan bløde af andre årsager, end at din mødom er intakt. Både af fysiske, men altså også af psykiske årsager.

    Mange hilsner
    Menneskebarnet
Log in eller Registrér for at kommentere.