Hjem Øvrige debatter Gode råd - fra bruger til bruger

Psoriasis i hovedbunden

Hej!

Jeg vil gerne høre fra andre der har erfaring med at have psoriasis i hovedbunden. Min kæreste har det og det er det eneste sted på kroppen, men han er meget medtaget af det og er ked af det for hovedbunden er helt rød og konstant er der indtørrede flager der drysser af. Diverse cremer har vi prøvet, men er der andre der kan give et godt råd?????

MVH
«13

Kommentarer

  • Hej. Jeg har selv psoriasis i hovedbunden og andre steder på kroppen. Men noget af det der virker bedst for mig er - ymer.... Jeg massere det godt ind og lader det sidde en god halv time inden jeg bader.
  • Jeg har også Plaque Psoriasis i hovedbunden bag venstre øre, og har gode erfaringer med "Terva Shampoo" (apotek/Matas/Brugsen - 250 ml ca 50-85 kr.), som er et finsk produkt med træ(?)-tjære fra Henkel Oy, men som det nu ikke er muligt at købe mere i Danmark.
    Man kan dog pt. uden problemer købe 300 ml "Terva Shampoo" (fra Cederroth Oy) betydeligt billigere hos "www.Suomikauppa.fi" (også med engelsksproget tekst) for 2,75 € pr flaske + forsendelse, hvilket ovenikøbet er en del billigere.
    Desuden har jeg fundet flg. vedrørende tjære (Tar)-shampoo :
    - "Innopoo" - www.med24.dk - ca 80,-kr
    - "Tar til dyr" - www.Thordahl.dk - ??? brugbart til mennesker ??? - pris ??
    - "Ionil-T plus" , 250 ml / 1% Coal Tar - www.medshopexpress.com -13,7 $
    - "MG217" , 250 ml / 3 % Coal Tar - www.medshopexpress.com -12,4 $
    - "Pentrax", 250 ml / 5 % (udgået ?) - www.medshopexpress.com -15,1 $
    - "T-Gel" , 250 ml / 2 % Coal Tar - www.Hocks.com / Americarx.com- 7,8$
    Prøv desuden : "Idealo.de" (Tyskland) eller "Ebay.cu.uk" England)
    samt "Derimarest , DHS , og Grandpa's" (USA) på internettet.

    EC
  • Jeg vil hermed give jer en glad melding om utroligt dejlige resultater ved brug af Læsø Saltcare's Shampoo og Gel.

    I gennem mange år har jeg døjet med skæl i nakken og tindingerne.
    Jeg måtte ustandseligt klø mig i håret, hvilket var til stor gene for mig og min hustru.
    Måske en mild form for Psoriasis - jeg har ikke udbrud andre steder på kroppen.

    Ved et lægebesøg meldte lægen at "jeg skulle have valgt nogle andre forældre" :-)
    Jeg tror jo nok at han på en "sjov måde" tilkendegav at mit problem var arveligt, og mere eller mindre uhelbredeligt.
    Ikke desto mindre fik jeg en recept på noget "stærkt og fedtet stads". Nogen virkning kunne jeg dog ikke spore.

    Første tegn på "håb" fik jeg ved tilfældigt at få prøvet noget "mudder" fra Det Døde Hav (som jo er særdeles salt), som min kone havde med hjem fra en ferie i Israel. Minsanten om det ikke bedrede en del - MEN det var jo noget der svinede gevaldigt og lugtede mindre godt. Man blev helt sort under neglene efter hver behandling.

    Ved et tilfælde fik jeg lejlighed til at prøve Læsø Saltcare's Shampoo da det var helt nyt, som straks føltes rigtig i hovedbunden. Og efter blot ca. 2-3 behandlinger, d.v.s. ganske almindelige hårvask, var problemet løst!
    ENDELIGT fri af symptomerne på denne generende sygdom.

    Løber jeg tør for denne Shampoo, og undtagelsesvist må benytte en anden, så er den gal igen.

    Så helbredt er jeg ikke, deri havde lægen ret i sine "spøgfuldheder". Men symptomer og gener kan jeg
    da heldigvis slippe for, så længe jeg blot anvender jeres salt-shampo, typisk hver anden dag.

    Jeg taler vidt og bredt om disse erfaringer, til frisøren, familien, bekendte m.v., og nu også i dette forum.
    En dag så jeg min svigerinde sidde og klø sig i håret, og spurgte om det var skæl der kløede.
    Hun fik tippet om salt-shampooen, og inden en uge havde hun meldt tilbage at det virkede som lovet.

    Så her til slut vil jeg anbefale alle der lider af kløe og skæl i hårbunden, at prøve dette produkt.
    Jeg kan naturligvis ikke garantere at det vil virke for alle, men det er da et forsøg værd!
    I værste tilfælde vil (bi-) virkningen jo blot være rent hår :-)

    For mig er det medicin, der giver rent og pænt hår!

    MVH

    Langevad

    P.S. Gel'en kan evt. anvendes ved slemme tilfælde. Den indeholder MEGET mere salt end shampooen.
    Gnubbes fx. ind i hovedbunden om aftenen, og beholdes i, natten over.
    Husk et håndklæde på hovedpuden. Vask hår næste morgen med salt-shampooen.

    P.P.S Og nej - jeg har ikke aktier/anparter i Læsø Saltcare :-)
  • Jeg har et stykke tid haft en grim kløe og skæl i hovedbunden, og har prøvet skælshampoo men det virker ikke, men på Netdoktor kan jeg nu se at det er psoriasis. jeg læste om noget der hed Læsø Saltcare shampoo, men hvor kan det købes?
  • Jeg mener, det kan købes hos Matas. De har i hvert fald Læsø Salt creme.
    Det kan i øvrigt hjælpe at få sit hår klippet kortere, så der kommer mere luft til hovedbunden.
  • hej jeg er en pige på 13 der har psoriasis i hoved bunden men jeg har fået det til at gå meget væk det kommer kun hvis jeg er meget syg. jeg prøvede først med noe midel som lægen gav mig en resept på og da det så ikk hjalp så meget, fik jeg farvet mit hår og får det farvet 1-2 gange på 2 måneder og nu er psoriasisen helt væk undtagen når jeg er meget syg
  • Jeg har nu prøvet DEAD SEA black mud shampoo fra "Tiger" i 2 uger og det har virkeligt hjulpet på min kløe og psoriasis i hovedbunden. Det er det bedste shampoo jeg har prøvet og den koster kun 20 kr. for 300 ml.

    Tidligere har jeg også prøvet læsø shampoo mm. som andre har skrevet om men det har ikke været så godt som det her.

    God fornøjelse.
    Michael
  • Jeg har omfattende psoriasis i hovedbunden og enkelte plamager i ansigtet. Jeg holder mit hår meget kort (1 – 5 mm), da det ellers ikke er til at holde ud. Jeg anvender Synalar gel til at holde psoriasissen nede. Det virker fremragende. Efter regelmæssig brug morgen og aften, forsvinder det helt efter en uges tid. Herefter trapper jeg så ned med behandlingen (som man skal, når man anvender gel med binyrebarkhormon). Herefter kan jeg gå en måneds tid uden psoriasis, hvorefter det så vender tilbage og jeg skal begynde forfra.
  • Jeg har af min læge fået recept på en tjæreshampo (skal købes på apotek)
    Stenkulstjære - Salicyl shampoo:
    Stenkulstjære 2% og Salicylsyre 2% Mild shampoo 96%.
    Jeg bruger den hver 2 dag - nogle gange hver dag.
    Ingen problem med skæl, men hovedbunden er stadig rød.
    Før brugte jeg engang imellem en fed crem - Locobase LPL - som jeg smurte hovedbunden ind i inden jeg gik seng. Næste morgen vaskede jeg cremen ud - husk at komme shampoo i håret INDEN du kommer vand i.
    Hovedbunden var herefter som en barnenumse.
    I dag bruger jeg i kortere periode en gel (også om natten) som hedder Xamiol - den virker fint.
  • jeg bruger Nizoral, den lyserøde shampoo, den skal bare i hovedbunden to gange om ugen, den fås vist med 50ml. den virker rigtig godt ved mig.
    Produktet er Receptpligtig.
Log in eller Registrér for at kommentere.