Hjem Familieliv Barnløse i behandling

Erfaringer med ivf-behandling?

2»

Kommentarer

  • Hej igen Saline!

    11 æg - wow! det var da mange, hva? jeg krydser fingre for jer :-)

    giv endelig lige en melding her om 14 dages tid ;-)

    kærlig hilsen Cykelmyggen
  • Hej Cykelmyggen
    Jeg har i dag talt med klinikken, der er 5 befrugtede æg. Bio-damen lød lidt beklagende - havde håbet, der var lidt flere, sagde hun... Jeg har søgt rundt omkring på nettet, men kan ikke rigtig finde svar på, hvor mange æg, der plejer at blive befrugtet - og hvor mange af de befrugtede æg, der typisk vil dele sig tilfredsstillende og blive til egnet oplægningsmateriale. Er der nogen, der ved noget om det? Tak.
    Kh Saline
  • Hej Saline

    Så lige du havde skrevet og ville lige hurtigt vende tilbage. Jeg ved ikke, hvor mange æg, der 'normalt' bliver befrugtet på denne vis, da jeg ikke har erfaring med det (endnu i hvert fald!) :-) Men for det første tror jeg, at det svinger meget, hvad der betegnes som 'normalt' - og for det andet, så kunne jeg forestille mig, at sygeplejerskerne/lægerne på fertilitetsafdeligen ligger inde med nogle tal/statistikker på dette, som de kan give jer, så I har noget at forholde jer til. Det er altid lettere at vurdere sin egen situation ud fra, hvordan succeskriterierne og 'normalværdierne' er. Så kan I ikke spørge der, hvor I går til behandling?
    Håber I finder ud af det - :-)

    Men tillykke med de 5 æg da!;-) lad os håbe, nogle af dem bliver til noget.

    kærlig hilsen Cykelmyggen
  • Øv øv øv! Har fået besked om, at der ikke var nogen af æggene, der kunne lægges op. De var simpelthen gået i stykker. Det kan være en tilfældighed eller en kromosomfejl, det er ikke til at vide. Men lægen sagde, at vi kunne prøve med et andet hormon... Suk! Der går så ca. 2 måneder, før vi kan prøve igen, fordi æggestokkene skal have tid til at falde til ro. Damn, er ked af det lige nu :-(
    KH S
  • Kære Saline..puha hvor jeg kender det..

    Jeg har skrevet under andre indlæg..."er jeg den eneste der ikke kan blive gravid"...så jeg vil ikke fortælle min historie igen...Meeeen, jeg har været igennem både lang og kort behandling, hvor de fiskede masser af æg ud, men intet at lægge op...de gik istykker, eller var skaller...
    Da jeg kom på riget og havde prøvet en langbehandling der, forslog de at køre spontan behandling...hvor man tager det æg man naturligt laver. Det virkede...dog satte det sig ikke, men jeg fik et æg op...
    Næste gang blev det med nogle piller jeg skulle spise, som gjorde at jeg producerede flere æg..(de siger 2-3 æg) men jeg lavede5-6 og fik 3-4 ud...
    Der var så kun et der delte sig, og blev lagt op, igen ingen graviditet.

    Jeg fik plaget om en sidste behandling, jeg fik taget æg ud i Mandags, 3 stk, igen 1 havde delt sig, var inde idag og få lagt op....
    Puhaa, så er det bare at vente de længste 14 dage man kan forestille sig, og egentlig vil jeg nok ikke ha at de går, da jeg efter dette ikke har flere forsøg og ikke kan se at en privat klinik er svaret efter disse forsøg, så nu.....må den bare sidde der....

    Men jeg forstår dig, men vil med dette sige at der er en anden mulighed...tal med lægerne og hør hvad de siger...

    Det kan kun anbefales...

    Held og lykke
  • Jeg overvejer ivf behandling og vil høre om jeres erfaringer angående bivirkningerne af hormonerne, har lige hørt en beretning om en pige som endte med at måtte have psykologbehandling og dette på trods af, at hun efter to forsøg fik et barn. Hun vil under ingen omstændigheder igennem det igen, fordi hun er bange for at få et sammenbrud. Hvad kan I berette? Hvad er det værste?
    Jeg kan selv bidrage med erfaringer angående insemination, som jeg har fået seks af, dog uden graviditet. I den forbindelse var jeg ret upåvirket af både medicinen og behandlingerne på klinikken. Der var nogle få smerter, men det var ikke noget at snakke om.
    Jeg har selv den forhistorie, at jeg først fik to aborter, så fødte jeg en dreng, fik seks inseminationer, fordi der gik 2 år uden resultat efter naturmetoden. Lige efter disse inseminationer blev jeg spontant gravid men aborterede for 3.gang. Nu er jeg 42 og fylder 43 om 5 mdr. Så jeg overvejer da også, om det er for sent?
  • Jeg har det samme problem og det er meget frustrerret. Jeg er gravid efter kunstig befrugtning (30.01.13.).
    12 dage efter de befrugtede æg blev lagt op var mit hcg på 77,6 (11.02.13.), to dage efter på 80,5 (13.02.13.) og igen efter 2 dage på 82,7 (15.02.13.). Hvilket jeg var klar over ikke var godt. Men så steg den til 159,0 efter 3 dage (18.02.13.)
    Jeg har taget blodprøver ofte og med disse resultater:
    22.02.13. - 432,7
    25.02.13. - 640,5
    28.02.13. - 721,7 - blev scannet og man kunne se en æggesæk i livmoderen på 2,5 mm
    05.03.13. - 972,6 - her blev jeg igen scannet, hvor den var vokset til 4 mm plus der var en mindre en på knapt 2,5 mm. Jeg fik lagt 2 befrugtede æg op. Det var helt fantastisk at se, men får hele tiden afvise at man kan se på hcg tallene, at det ikke udvikler sig som det skal.
    08.02.13. - 1129,9

    Skal først tale blodprøve igen på fredag (15.03.13.) og scannes... Men går jo i en enormt stor tvivl og frygt for at min graviditet ikke er, som det skal være.
    Jeg er også meget interesseret i, at høre om der er nogle der har været igennem noget lignede og hvor det ender med en normal graviditet....?
    Søger sådan efter svar....!

    Kærlige hilsner
    PS
Log in eller Registrér for at kommentere.