Hjem Hud og hår Bumser

Akne driver mig til vanvid!

24

Kommentarer

  • Wow, efter jeg har læst jeres indlæg, føler jeg mig meget mindre alene end jeg før har gjort. Min kamp mod acne og bumser har ført mig fra den populære pige, til hende der sidder alene der hjemme. Men jeg kæmper hver dag! Spiser sundt, drikker vand, vasker mig plejer mig hud med matasprodukter til uren hud, og jeg er begyndt at drikke grøn te, som bekendt indeholder b5, som er rigtig godt for huden!

    Ved godt dette lyder vildt kliche agtigt, men jeg tror faktisk på det: Jo bedere jeg har med mig selv, jo gladere jeg er, og jo mere positivt jeg ser på det hele, jo pænere bliver min hud. Og vi ved jo allesammen at uren hun blandt andet skyldes hormonforstyrrelse. Såé..

    - Smil til verden, så smiler verden til dig - m.v.h den fortvivlede92
  • Hey

    Jeg var oppehos min hulæge her forleden fordi alt de cremer hun havde givet mig havde desværre ikke virket ... så forslog hun Accutin.. Men synes bare det lød lidt farligt.. Men ved ikk .. nogle her i debatten sir det har hjulpet dem 100%, men fik i så nogle bivirkninger`??????
  • HEEI!

    Jef følte mig sgu også helt alene :( Jeg er faktisk kun 12 år! og jeg har (svær) acne! det begyndte med jeg havde fået min første bums som 6/7 årig.. så blev det værre værre og værre. Jeg begyndte at få ca. 10 bumser i min pande, så fik jeg klippet mit pandehår ned til øjnene. Det blev meget værre! så var min pande dækket af bumser, det var forfærdeligt! jeg gik endelig til en hudlæge... hun gav mig en eller anden creme (kan ikke huske navnet på den) så blev mine bumser på panden kun "ar" de skal fjernes med "laser-behandling" til marts/april. Men efter cremen var begyndt at virke kom der mange bumser på mine kinder D:

    Jeg gik til en hudlæge som hedder: Jørgen Esmann (hans klinik er i Hellerup/ 2900). Han gav mig nogle piller i Januar, de burde virke men jeg får flere bumser af dem (det er meningen siger Jørgen) jeg dækker dem til hver dag når jeg skal i skole! DET ER FORFÆRDELIG!

    I er ikke alene! husk det, 40% af unge har acne!! held og lykke alle sammen.
  • Jeg bruger4 også Basiron, som en tidligere har nævnt. Jeg bruger den der hedder 5%. Man kan købe det på apoteket og på www.med24.dk Jeg har også prøvet andre cremer, men det er den der virker bedst på mig.
  • Hej med dig,

    Jeg har fået god hjælp med denne creme -det er den af alle jeg har prøvet der har været mest effektiv.

    Super3 Booster fra det danske mærke Beaute Pacifique.

    Den kan købes hos Matas.

    "nyt gennembrud til alle med uren hud - Cremen indeholder tre effektive A-vitamin typer, som gendanner tabt collagenstruktur i hele hudens tykkelse ved at stimulere produktionen af collagen og elastin. Hudens struktur forstærkes og bliver mindre transparent. Reparerer solens skadevirkninger og reducerer tydeligt rynker og strækmærker. Cremen er også effektiv til pleje af tynd hud fx på håndryggen samt til tørre negle. Nedsætter hudens produktion af fedtstof og indeholder Propolis til behandling og forebyggelse af uren hud - også hos unge. Påføres i et meget tyndt lag på afrenset hud hver anden aften i de første to uger. Hvis der opstår rødme, anvendes cremen først, når rødmen er forsvundet. Anvendes derefter gradvist oftere efter behov. Velegnet som det næste skridt ved siden af Crème Métamorphique, hvis man ønsker et produkt, der er endnu stærkere virkende på grund af det høje indhold af de tre effektive A-vitamin typer.

    Håber den virker for dig også.

    Knus
  • Wow, jeg føler mig pludselig meget mindre alene når jeg ser hvad i alle sammen har skrevet herinde (:
    Jeg er 17 år gammel og har hele mit liv haft forholdsvis perfekt hud - en enkelt bums once in a while, men så heller ikke mere. Men her i sommers begyndte jeg pludselig at slå meget ud i panden, jeg gik til lægen for at høre om det var noget jeg havde spist der havde haft indvirkning på det, men han sagde at det var helt naturligt i min alder og at jeg bare skulle lade det være. Men problemet blev værre og værre, så efter at have prøvet utallige renseprodukter tog jeg op til lægen igen.
    Han gav mig en recept på cremen Skinoren 20% - det lød liiidt voldsomt i mine ører, men jeg prøvede det da lægen jo havde sagt at det virkede - det skulle jeg aldrig have gjort!
    Min hud er grimmere end nogensinde før, mine udbrud blev femdobblet efter jeg begyndte på Skinoren - cremen havde ingen positiv effekt overhovedet, og jeg er super ked af min hud lige nu!
    Jeg føler også at hvor end jeg kigger hen er jeg omringet af mennesker med perfekt glat hud, og jeg ER den eneste i min klasse med hudproblemer..
    Jeg er øjeblikkeligt stoppet med at bruge cremen, og har bestilt tid hos en hudlæge der forhåbentlig kan gøre noget ved mine problemer!

    Du skal bare vide at du ikke er alene, og at ingen er perfekte - Acne er en hudsygdom vi ikke selv kan gøre for, og vi er meget mere værd end at skulle gå at være kede over det - så hold hovedet højt, du er ikke alene :)
  • Jeg har helt samme problem, og ligesom jer andre, føler jeg mig omringet af folk med perfekt hud. Jeg har det som om, at jeg er den eneste ud af alle elever på min skole med dette problem. Jeg begyndte at få bumser i en alder af 13 eller 14, og derefter blev det bare ved og ved og ved. Jeg er 18 i dag og har ar på kinderne, hagen og i panden, og har svært ved at acceptere at skulle leve med det hver dag. Lige i øjeblikket er det alt jeg tænker på, så jeg kan stort set ikke koncentrere mig om andet. Jeg hader at se mig i spejlet og føler også at tårerne presser på konstant. Jeg har altid været meget indelukket, men har haft et ønske om at få lov til at leve mit liv, men jeg kommer ingen vegne så længe jeg skal se sådan her ud. Nu foretrækker jeg bare at være alene, dog med et ønske om at kunne være sammen med andre.

    Jeg kom til hudlæge i en alder af 16 år tror jeg nok. Her fik jeg så nogle piller, men kan ikke huske om de hjalp for jeg var ikke på dem særlig længe, måske en måned. Nå, men herudover fik jeg udskrevet cremen Redap som jeg stadig bruger i dag. Jeg har ingen idé om den virker, men jeg har det bare som om at jeg i det mindste prøver at gøre noget ved problemet ved at bruge enten dén eller en anden creme.

    Det allerede sagt flere gange at man skal forsøge at være glad til trods for alt, og at det vil hjælpe ens hud, men desværre føles det lidt umuligt for mig. Jeg går sådan set hver dag med dårligt humør.. såeh. Jeg "tør" ikke rigtig søge yderligere hjælp til mit hudproblem hos enten en læge, hudlæge eller apoteket.
  • Hej alle sammen !

    Jeg er en kvinde på 18 , bliver 19 på fredag , og jeg har også acne , og har haft det i ca 2 år nu , og er ved at være godt træt af det nu !!

    Har brugt over 10.000 kr på produkter som min hudlæge anbefalede til mig , men ingen af dem har hjulpet :( !!

    Har læst at nogle forskere på Oxford University , muligvis har fundet en kur , både mod akne og ar !

    Har næsten lige bestilt deres Ultimate Acne System , og håber på at få meget bedre resultater af dette produkt .. Inde på hjemmesiden , beskriver de MEGET detaljeret , hvordan deres produkt hjælper , og der er billeder af mennesker som lider af MEGET svær akne .

    Nu til et spørgsmål , er der nogle af jer som også får sår , selvom i ikke prikker eller kradser i huden/bumserne ???

    Min hage ligner noget der er løgn , har fået et meget grimt sår pga acne , som sprækker bare jeg smiler :( !!

    Mvh

    Marie Theresa
  • har akne :'( ... er 13... og til dem der har fået akne pågrund af menstration, gå til zoneterpeut og sig at du vil have behandling mod akne, DET VIRKER !!! men kun til dem der har akne pågrund af menstration.

    og til alle med samme problem som mig... HOLD UD!!!
  • Min søn har meget slem acne. Det bliver behandlet med Basiron 5% - og det virker ganske fortrinligt.
Log in eller Registrér for at kommentere.