Hjem Lunger Åben debat om rygestop

Champix. Hvad er jeres erfaring ?

Redigeret 19 oktober, 2017, 08:57 i Åben debat om rygestop
hej med jer

skal til læge på fredag og have champix.

har læst en del på nettet og det er ikke ligefrem godt meget af det jeg har læst.

skal dog siges at jeg har en nabo, som lige nu er igang med en kur og det går rigtigt godt for ham.

men ville da ferne høre fra jer også :)

jeg skal nok skrive lidt indlæg om hvordan det går for mig .

mvh
Peter
«13456726

Kommentarer

  • Mine erfaringer er ikke så gode jeg havde for mange bivirkninger og måtte stoppe.
    En god ven har anbefalet, at jeg skulle prøve laser akupunktur hos A-akupunktur ved Århus.
    Det har hjulpet ham til et øjeblikkeligt rygestop.

    Nu håber jeg bare at det også kan hjælpe mig.


    Hilsen
    Michael
  • Min nabo har prøvet næsten alt hvad der findes af rygestophjælp og det sidste var champix der desværre heller ikke hjalp, hun har efterhånden brugt formuer gennem 1½ år, motivationen skal være meget stor ligemeget hvad man prøver og vi er så forskellige(gud ske lov for det) nogen klarer det med en kold tyrker andre tyggegummi både almindeligt og nicotin, en bekendt af mig tygger nicotintyggegummi på 8 ende år - det er jo også usundt, jeg prøvede det men det sved i halsen. ( det er da nok bedre en røg men men)
    Med venlig hilsen sysser
  • Hej,

    Jeg er ex ryger nu efter at have have taget champix.

    Jeg synes pillerne virkede godt. Det skal dog siges at man skal ville det selv ellers hjælper intet.

    Jeg fik lidt bevirkninger i form af kvalme efter jeg havde taget pillerne. Det varede dog kun 20 min og så var det overstået. Jeg tog pillerne i alle 12 uger og det kan jeg kun anbefale at man gør. Alle jeg kender som er stoppede med at tage pillerne før tid, er faldet i.

    Jeg er selv stoppet med at tage pillerne for 2 uger siden og det går faktisk stadig rigtig godt.

    Held og lykke med dem. Og husk det er dig selv der skaber resulatet ikke pillerne.
  • Uha ja.. jeg har spist Champix nu i 4 uger, og skal fra i morgen over på forsættelses pakken. Der er for mit vedkommende ingen tvivl om at det hjælper. Jeg har prøvet mange gange at stoppe - både med plaster, tyggegummi osv. Men denne gang har jeg ikke den store psykiske trang. Jeg kan meget lettere flytte fokus fra at jeg har lyst til en smøg. Men når det så er sagt, så har jeg på trods af det, røget mellem en halv og to cigaretter om dagen. Til dig, der lige er stoppet med pillerne, røg du overhovedet ikke fra den dag det var bestemt du skulle slutte?

    Det ændrer også smagen når man ryger, så det er egentlig slet ikk så godt som man troede, når man tænder en smøg.. Så jeg håber på, at jeg inden for de 12 uger får helt styr på det. Og de cigarretter jeg ikke ryger nu, skader mig jo heldigvis ikke...

    Jeg får også lidt kvalme i ca 20 min, men dette kan mindskes ved at sørge for at have spist og drukket godt inden.

    Håber at høre lidt mere fra nogle, der har prøvet Champix.

    Mvh. dali
  • Nu er det snart 2 år siden jeg holdt op med at ryge, ved hjælp af nicorette inhalator. Og det sidste år har jeg klaret mig uden hjælpemidler. Men mærkeligt nok, kan jeg stadig få lysten til en smøg, men glæden ved at være ikke ryger er så stor, at jeg godt kan lade være med at ryge.
    Jeg havde røget ca 10 cigaretter i 30 år.
    Jeg tror det er enorm dumt at stadig ryge et par smøger om dagen, det er godt nok ikke meget, men jeg tor det er med rygning ligesom ild, hvis man puster til flammen blusser den på ny, ligesom cigaret trangen.

    Så jeg tør ikke tage bare et enkelt lille hiv. Jeg håber ikke jeg lyder alt for klog, men vil bare se om jeg kan hjælpe mine lidelsesfælder lidt på vej.

    Hilsen fra en glad ikke ryger og rigtig glædelig jul
  • Hej Igen,

    Jeg stoppede med at ryge efter at have taget champix i 13 dage, sådan som det er foreskrevet på pillerne. Men jeg oplevede allerede ikke at have lyst til at ryge efter 5 dage, så de sidste par dage, røg jeg kun 2 cigeretter. Men siden dag 13 har jeg intet røget!

    Jeg er stadig nu 3 måneder efter røgfri. og det bliver jeg ved med at være:-)
    Jeg tror ikke på man kan ryge lidt eller en gang imellem ved festlige lejligheder. Enten så ryger man ellers ryger man ikke.
  • Det er dejlig at høre, at glæden over at være ikkeryger er stor, og at den er med til at holde Jer fra smøgerne. Mht. at ryge 1-2 smøger om dagen, så tror jeg I har ret..... desværre.... det er nu nok enten eller. Så det skal bare have en ende.. Og som I også skriver, så er smagen altså ikke noget at skrive hjem om..

    Rart at høre fra nogle som "klarede det".. :-)

    Mvh. dali
  • Hej Samtidig med at det bragede løs i det ganske land, startede jeg på rygestop.

    Jeg har prøvet rygestop en del gange før, men nu skal det holde.

    Jeg tog derfor til lægen og da jeg for år tilbage har haft en depression, snakkede jeg med ham om at jeg havde forstået på en der er holdt via disse tabletter at de kunne give depression.

    Min læge anbefalede mig derfor et andet præperat, som det så viste sig, der var kommet kopi medicin på.

    De hedder Wellbutrin og dem skal man tage 1 af i seks dage, og så skal dosis øges til 2 gange om dagen , dog ikke tæt på sengetid.
    Og man skal så senest i slutningen af anden uge starte rygestop.

    Jeg krydser at for at jeg ikke ryger i igen, og af gamle erfaringer er alt fjernet fra huset (min mand har sine piber og pibe tobak med på arbejde, og alle askebægre ect er ryddet).

    Jeg har tænkt og tænkt på cigaretter, men nikotin behovet er blevet fjernet via disse piller, nu skal jeg bare koncentrere mig om min hjerne (lol)

    Men tankerne om at få en smøg her på anden røgfrie dag er stadig voldsomme , men jeg ved det tager mellem 30 sekunder og 7 minutter så er trangen væk igen.
    Fra hende der holdt for 1 dag og 7 timer og 37 minutter siden.

    Det skal nok også lige med:

    Jeg startede som 12 årig med at ryge og jeg er nu 56 år , og mit daglige forbrug af cigaretter lå på 15 - 25 cigaretter.



    Med venlig hilsen
  • Hej og godt nytår!

    Jeg startede på Champix 24/12-08 og stoppede 01/01-09, altså på 7. dagen.
    Det har overrasket mig, at JEG kunne holde op overhovedet!!

    Jeg har prøvet med RYGESTOP DANMARK (stop eller du får pengene tilbage), bioresonansterapi, akupunktur, hypnose og alle former for plastre, tyggegummi, inhalator og hvad ved jeg.
    Champix slår det hele med flere længder. Jeg er motiveret, det gør det nemt for mig og humøret er i top denne gang.
    Her på 4.dagen er rygetrangen ikke nem at få øje på, jeg er lidt rastløs.
    Der har ikke været nogen bivirkninger hos mig, jeg drikker et stort glas vand sammen med tabletten.
    Jeg kan kun anbefale andre "tvivlere" at prøve dette, men husk du skal ville!!
  • Det er egentlig lidt sjovt at alle har hørt om depression i forbindelse med Champix. Jeg har taget dem i 8 uger og blev helt glad i låget af dem, fik at vide af lægen at de er startet som anti-depresiver, men ok. Det gik dejlig nemt med at ligge smøgerne med hjælp fra pillerne, men desværre blev kvalmen efter at have taget dem værre og værre fra dag til dag (ingen i starten) og de sidste dage jeg tog dem var det så kraftigt at jeg kastede dem op igen. Og jeg kan lige hilse og sige at det har været svært at holde stoppet efter at jeg måtte stoppe med dem (1 uge siden) samt at jeg psykisk er kørt helt ned. Skal til lægen i morgen og prøve at finde på et alternativ, for ellers er jeg ryger igen, og så stopper jeg med at prøve, for har prøvet så mange gange nu, og med deprression til følge hver gang.
Log in eller Registrér for at kommentere.