Hjem Smerte Kroniske smerter

Kroniske nervesmerter

2

Kommentarer

  • Hej jeg heder Jette jeg har også kroniske smerter har haft det i 3år.Jeg kender godt dit problem har været det samme igennem .Men håber for dig at du er i en fagforening for der kan du få hjælp det fik jeg.Et råd mod uro i benene er en uld tråd rundt om hver ankel det har hjulpet mig .Håber du kan bruge mit råd.
  • Hej. Jeg har også nervesmerter i fødder ben og hænder. Ingen som ikke kender at have smerter i fødderne kan forstå hvor ondt det gør at gå selv den mindste tur.Jeg har talt med en ortopædskomager. Han anbefalede mig at købe sko af mærket Green comfort Medical. De har nogle helt fantastiske såler. Det skal endelig være den model som hedder MEDICAL. Det er forfærdeligt at have så mange smerter som meget få forstår. Håber du kan bruge dette råd. Held og lykke fremover
  • Hej alle!- Håb forude.

    Jeg er ny på dette medium, og må indrømme, jeg er lidt overrasket over at læse, hvordan de forskellige beretninger minder om hinanden. Anyway jeg har for nogle år siden fået en stivgørende operation i lænden som følge af en volleyskade. Jeg fik konstateret arkolyse, hvilket vil sige, at der mangler noget af hvirvlen i et af facetleddene. Operationen hjalp, men nu er smerterne primært nervesmerter blusset op igen som følge af specialeskrivning. I desperation over at have ondt har jeg netop undersøgt markedet i Tyskland, hvilket ser lovende ud. Jeg kan på det varmeste anbefale alle at læse artiklerne på nettet af Eva Hartmann om behandling gennem indsprøjtninger i Tyskland. Behandlingsformen hedder PRT (periradikulær (betyder gennem huden), og har i langt de fleste tilfælde en ekstrem succesrate. Det skal siges, at de i Bonn (hvor Hartmann blev behandlet)tilsyneladende er dyrere end andre steder som eks.Berlin. Det er en virkelig anvendt behandlingsmetode i Tyskland, som overraskende nok ikke har nået DK endnu efter over 15 år hos naboerne. Det er rystende. Jeg ønsker jer alle held og lykke, og sig endelig til, hvis nogen af jer har erfaring med denne terapiform. Ifølge klinikken i Bonn rejser dagligt tre danskere til Bonn. Jeg undskylder det lange indlæg, men håber, det vil komme nogen af jer til gavn. De bedste ønsker for fremtiden og god bedring. Hilsen en "lidelsesfælle".
  • kroniske nervesmerter kan jo forkomme i næsten alle diagnoser..
    hvor nerver har trange pladsforhold,eller direkte berørt af feks en gammel diskus eller en lænde ryg som har lidt plads til nervebuntet..osv

    behandlingen ,,jeg har været den første som fik prøvet lyrica herhjemme på herlev -smerteklinik,,hvor de søgte lægemiddelstyrelse om dipentation for at ,få mig kørt ind på denne medicin ,jeg var dengang i 2005 på gabapentin (som er midlet før lyrica)
    og vi fik ja og jeg blev opstartet,,men desværre ,var det med dårligt udfald..
    bivirkningerne var svimmelhed,,prikkende fornemmelser i overkrop (meget udtalt) så jeg måtte stoppe..
    men jeg er da sikker på det hjælper en masse andre,
    og igen en middel som er udviklet til anden indikation (brug)epilepsi/kramper/øget tonus i muskler mm ..
    er virkelig glad på jeres vejne som har gavn af disse midler
    mvh RENE-H
  • hej til Kasus 64...at give sig selv den status OPGIVET..er aldrig godt
    her kommer min livsfilosofi ind;
    en læges syn for sag er 3 for lidt...og her skal vi måske op i antal,,
    for husk på der er ret mange fine redskaber til rådighed ,,mht analyse/diagnostiserings fakta..
    det bare om det blevet brugt på dig ,,
    alt dette har at gøre med hvor engeseret de læger har været i dit forløb,,
    sørgelig men sandt,at man kan tale om ,et slags lottospil ,mht ,om man har været indvoldveret i det ene eller andet hold læger..

    men fakta er at..feks indenfor det neuroloriske kan man trække på en del,,
    har du været underlagt en EEG -stimulation s setup ?
    EMG-nervehastighedundersøgelse ..
    der flere i samme gruppe som laves ,af samme personale (neurologer)
    og de tager gerne nogle timer disse undersægelser..
    og kan fortælle rigtig meget ,om funtionsevnen i dit centralnervesystem mm

    mine neurologiske skavanker blev konstateret via sådanne test..på kas-glostrup sygehus..

    men igen hvis ej du er i læges varetægt ,som hendviser lige netop til sådanne undersøgelser ,,ja så er man jo underbehandlet ,,vil jeg kalde det
    og det enorm ærgeligt
    mvh RENE-H
  • hej LISTO 55,,ved du hvad ,,du skal gå til din egen læge /eller den læge som sidst havede med dig at gøre på hospitalet S ambulatorie ,,
    og bede om ok for disse sko/indlæg..komunnen prøver at vride alt ud af alt,
    og har sat den tungeste mand på pengekassen ,sådan er det ,,
    men som jeg læser din udmelding ,,så er du helt klart beretiget til sådanne sko/indlæg..og lægen kan skrive at,det handler om din førlighed/dit ve og vel
    men mest af alt om kvalitet i din dagligdag..
    tror faktisk ikk du skal være så bekymret lige for dette her,,
    det en ENKELTYDELSE DU SKAL BE OM (gamle dage §46)
    lov mig og dig selv at gå de veje som jeg har nævnt her i indlægget..
    så skal det nok gå ..
    ellers må du godt skrive igen
    renelyd@hotmail.com
    mvh RENE HANSEN
  • hej ,,når man er så belastet af sine skavanker/diagnoser mm,,
    må man lade startskudet gå fra sygehusets afds/ambulatorie og få en lægetid der ,som skal gå ud på at ,udfærdige en attest på behovsforhold
    som hjælpemidler ,nogen skal bruge en badebænk,holdere på karme,andre trin på gulv,andre igen har behov for elevationselement i deres seng osv
    alt sammen noget komunnerne har til rådighed..

    men det skal jo godtgøres fra lægelig side,,derfor bliv udrustet med skrivelse fra læge som har kendskab til dine gener det kunne også være en fys..
    og faktisk også egen læge ,da han har alle jurnal akter fra sygehus,,
    så det mere dit temerament og trossag..hvilken vej du vil gå
    for selvfølgelig har du ret til hjælkpemidler når behovet er dser ,og det kan godsgøres fra anden side,,

    jeg har selv special høj stol m hjul til mit køkken,bade bænk,gribetænger,elevation modul til seng
    fra kommunen af (rødovre) og det var netop udtagelse fra herlev hospital som udløste dette ..
    alle disse fine redskaber hjælper min hverdag ,,pga min ryg som har stærk slidgigt og et par operationer på bagen..
    hold modet oppe
    mvh RENE-H
  • hej

    jeg kan se, at du har fået lyrica i 2 år og er glad.
    jeg er netop startet på lyrica og er meget glad for at høre det..:-)

    Hvorfor fik du lyrica? - har du også en brændende fornemmelse i kroppen og svært ved at gå? jeg har fået det mod 'dårlige nerver' efter en meget langvarig og mægig stress-belastning, som har taget pippet fra mig.

    jeg håber meget, at jeg fremover kan komme lidt til kræfter..

    mvh s
  • Hej
    Jeg har i et lille års tid lidt af sovende tæer og stiksmerter rundt på hele kroppen. Lægen kunne ikke give mig svar på, hvad jeg fejlede. Jeg gik derfor på nettet, hvilket lægen for øvrigt advarede mig imod, nok for at skåne mig, for det var virkelig barsk læsning, men jeg ønskede at finde et navn på alle mine mærkelige symptomer. Mit gæt blev nervebetændelse. Jeg blev undersøgt af en neurolog på Mølholm for at fremskynde et endeligt svar, men blev henvist til OUH til en ENG-undersøgelse 3 mdr. senere. Jeg spurgte egen læge, om der var nogen behandling, hvis jeg havde nervebetændelse, men han rystede på hovedet.
    Jeg fik det efterfølgende meget dårligere med stiksmerter også i ansigtet og murrende fornemmelser i håndroden og kinden. Desuden trætte arme og sviende, brændende fodflader. Jeg gik igen på nettet i håb om at finde en behandling. Der stødte jeg på en side, hvor man gjorde opmærksom på, at i nogle tilfælde kunne Ciprales også kaldet lykkepiller hjælpe på nervebetændelse. Jeg fik disse bevilget af egen læge, og der skete intet mindre end et mirakel. Alle symptomerne forsvandt stille og roligt samme vej, som de var kommet - nedad og tilbage til storetåen. Ingen bivirkninger i første omgang.
    De 3 måneder var gået, og jeg blev indkaldt til ENG-undersøgelsen på OUH. Jeg tænkte på at sende afbud, for jeg havde det jo meget bedre, men tog alligevel til undersøgelsen. En måned efter fik jeg svar: Ingen tegn på neuropati (nervebetændelse). Dejligt, men, men, symptomerne var stille og roligt begyndt at vende tilbage. Jeg satte dosis på Cipralex op, og det hjalp. Et stykke tid efter fik jeg en meget stor blodsamling på mit ene ben, og jeg kunne huske, at der på sedlen vedlagt Cipralex stod, at blodsamlinger hørte til en af bivirkningerne. Dette kunne jo i værste fald være endnu værre end stiksmerter m.m., så jeg satte dosis af Cipralex ned, og de forskellige symptomer vendte langsomt tilbage. Dem måtte jeg jo lære at leve med, men jeg var på evig jagt efter noget, der kunne hjælpe.
    I februar måned læste jeg i en lokalavis, at en klinik med en behandling, der kaldes TEI-Systemet, var åbnet. Den går ud på en elektronisk muskelstimulation kombineret med infrarød varme. Elektroderne er indbygget i nogle plader, der lægges på de steder af kroppen, hvor man ønsker en påvirkning. Denne behandlingsform har kun været kendt her i landet i 2 år og kommer oprindeligt fra Spanien. Klinikkerne, der tilbyder denne behandling, henvender sig især til overvægtige, der ønsker at tabe sig, idet den sætter gang i forbrændingen og blodomløbet. Jeg tænkte, at den måske også kunne hjælpe mig, så jeg var en af de første kunder i denne nye klinik. Indehaveren lovede ikke, at den kunne hjælpe på mine problemer, men den kunne i hvert fald ikke skade. Hun havde erfaring med en sclerosepatient, som havde glæde af denne behandling.
    I øjeblikket får jeg 2 behandlinger om ugen (pris ca. 350 kr pr. behandling). Efter 3-4 behandlinger kunne jeg mærke en tydelig afdæmpning af stiksmerterne. Nu har jeg i alt fået 8 behandlinger, og jeg har lagt Cipralex på hylden. Jeg har på nuværende næsten ingen symptomer. Håber det varer ved. Det skal lige tilføjes, at jeg får lagt en plade ud under storetåen. Jeg har indtryk af, det er særligt virkningsfuldt for mig.
    Ønsker man at vide mere om TEI Systemet, kan oplysninger findes på www.slanksund.dk tlf. 39400099

    Håber disse oplysninger kan hjælpe andre.
    KH Karen
  • Jeg har som jer stikken og prikken i fødder især om aftenen. troede det var fordi jeg har vand i ankelerne, men var på en sårklinik p.g.a. et hul under en store tå, fortalte lægen at mine fødder var fødelseløse under fodsålen. Han sagde det var nervebetændelse det kun der ikke gores noget ved, men efter jeg har læst jeres indlæg kan jeg forstå man kan få nogle piller der hedder lyrica dem er der da flere der har god erfaring med, har fået tid hos lægen er spændt hvad han siger Hilsen til alle med snurrene ben Friis52
Log in eller Registrér for at kommentere.