Hjem Smerte Kroniske smerter

Smerteklinik i Aalborg

Redigeret 23 marts, 2016, 16:18 i Kroniske smerter
Hej

Jeg vil høre om der er nogle, der har erfaringer fra smerteklinikken i Aalborg ?

GitteB

Kommentarer

  • Hejsa. Jeg er lige startet der og har hørt det skulle være den bedste. MVH. jimmy
  • Hej

    Jeg vil lige høre hvordan det går med behandlingen ?

    GitteB
  • kære Gitte,,Aalborg smerteklinikken fejler bestemt nok ikke noget,,
    da jeg skulle på smerteklinik,fik jeg beskeden :der var du heldig !!det nemli det bedste sted..
    og nu har jeg ca" hørt 5 smerteklinikker beskrevet som den bedste !!
    så mon ikk de yder nogen lunde noget der ligger meget tæt på hinanden ..
    det må vi regne med ,de jo til for nøjargtig det samme økonomisk/tidsramme mæssigt er de bevilget nogenlunde det samme osv..

    man må bare have sin egen indstilling,om bedring med,så går det ikk helt galt
    selvfølgelig vil man da være nysgerrig på om der skulle være et sted som har et anderledes ry ,i forhold til de andre.
    mvh RENE
  • Jeg lider af kronisk hovedpine og har endelig fået en henvisning til en neurolog i Aalborg men har hørt så meget godt om smerteklinikken men hvordan kommer man ind og hvilke krav er der? Jeg er alene med to små børn og min hverdag er indimellem ved at falde sammen så har skut brug for hjælp til at håndtere min lidelse, nogle der ved hvad jeg kan gøre? :-O
  • Jeg har fået helt fantastisk hjælp med akupunktur - men af en, der virkelig er grundigt uddannet, og altså ikke en læge, der lige har taget et kursus.

    Jeg led af totalt invaliderende migræne, da jeg begyndte med akupunktur, og jo, naturligvis skulle der nogle behandlinger til, men efter en tid forsvandt migrænen, og jeg har ikke mærket til den i nu en del år.

    Så jeg foreslår klart, at du søger på nettet og finder en, der har en tilbundsgående uddannelse, og prøver det.

    Nej - hovedpinen forsvinder ikke efter første besøg, men efter en tid burde der være en mærkbar bedring.

    Du skal inden besøget lige tænke dig grundigt om, hvad du har fejlet gennem livet, evt opereret for, så akupunktøren har så mange oplysninger som muligt at arbejde ud fra.

    Jeg var f.eks. meget længe om at komme i tanker om, at en del år tidligere havde fået fjernet min galdeblære, og den øgede belastning på lever og nyrer den slags giver, var faktisk årsagen til mine voldsomme migræneanfald.

    Så - jeg fik/får akupunktur, der netop styrker især min lever, og jeg er som nævnt helt fri for ikke bare migræne med faktisk også "almindelig" hovedpine i dag.

    Bevares - den slags er for egenbetaling, desværre - men at vedblive at fylde folk med medicin er heller ikke løsningen i længden, og vil i det lange løb nok vise sig at være endnu dyrere end at få lidelsen årsagsbehandlet.
  • Hej Lotte123.

    Mange tak for svaret. Ja har hørt flere der har haft gode oplevelser med akupunktur og har selv prøvet det to gange ved en prof uden held, dog skal det siges at jeg har prøvet ALT andet dvs. zoneterapi, massage, kranio sakral, fys, piller, bideskinne til 5000 kr og været til undersøgelser på sygehus for mine kæber og fået Mr scanning på privathospital,og går pt. hos en osterapeut alle de førstnævnte ting virker men desværre kun kortvarigt. Min læge er desværre ikke særligt anerkendende ifht. min lidelse men efter lang tids kamp har hun endeligt givet mig en henvisning til neurolog jeg skal til i juli. Selvom jeg siden teenage alderen har døjet med hovedpine og voldsomme hormonelle problemer inden menses tror jeg også min situation er med til at gøre det endnu værre, dvs. et ustabilt arb. liv uden fast job men kun afløser samt at være alene med to små børn osv. Jeg har bare hørt rigtigt godt om smerteklinikken men hvordan kommer man ind og hvad sker der mår man så kommer ind? Da jeg pt. ikke kan arbejde fuld tid grundet min lidelse er der så nogen der ved om der er større mulighed for bevillingen af Flex tid på arb. markedet hvis man allerede går i smerteklinikken?
  • Selvfølgelig er det fornuftigt, når du nu endelig har fået tid på smerteklinikken, at der kommer håb om en bedring for dig, og at man prøver at finde ud af årsagen i stedet for "bare" at finde en medicinsk smertelindring, men hvordan og hvorledes kan jeg ikke hjælpe dig med - det håber jeg andre kan fortælle lidt om.

    Men - hverken akupunktur eller nogen af de andre alternative behandlinger, du har prøvet er "hovsa-behandling". Hvis du kun har prøvet f.eks. akupunktur to gange, så har du slet ikke et retvisende billede af, hvad den slags kan.

    Også ved sådan noget bør man give det en chance og følge et behandlingsforløb.

    Held og lykke.
  • Jeg er ikke sikker på, om jeg tror, at ville arbejde lotte
Log in eller Registrér for at kommentere.