Hjem Tænder og mund Åben debat om tænder og mund

Et godt råd.

AnonymousAnonymous
Redigeret 12 april, 2017, 03:43 i Åben debat om tænder og mund
Jeg syntes lige jeg vil bringe det videre - det råd jeg fik den anden dag, af en ældre dame på 75 år, med et pænt tandsæt.

Hun gik kun til tandlæge een gang om året, og hun er RYGER!

Jeg danner selv meget tandsten, og går hvert halve år.

Men rådet lyder: Efter grundig tandbørstning, dupper man tandbørsten i salt - gerne fint salt har jeg erfaret, da der ellers lægger sig små saltkorn ude ved kinderne.
Man børster nu med salt, og skyller munden, og tandsten og gule tænder skulle forsvinde på kort tid :)
En skøn frisk og anderledes fornemmelse er det !

Kommentarer

  • Tak, Tulle
    det skal jeg afprøve.
    Jeg elsker disse råd, som folk kender af erfaring. Så kom endelig med flere.
  • Uha,
    nu har jeg prøvet det. Aldrig mere !
    Mine læber har været i laser, det har jeg aldrig prøvet før, men har nu købt en god læbepomade og kan bruge læbestift igen.
    Så - ikke godt for mig.
    Jeg tror, det er godt med tilbagemeldinger.
    mvh Kathinga
  • Ja men jeg gør det hver aften, fra den dag jeg fik rådet, og jeg har ingen problemer.

    Tåler du så heller ikke at spise franske kartofler, de er jo også salte ?

    Jeg bruger fint salt med jod - det grove vil jeg tro kan genere som du skriver, og så skal man jo skylle godt efter, så intet sidder tilbage.
  • Jeg talte lige med min svigerinde i Norge. Jeg skal afprøve hendes måde at "stege" ribbenstegen på.
    Den skal koges dagen før i ca. to timer, til benene kan trækkes ud. Næste dag skal den bare brunes. Spændende om sværen bliver sprød, den spiser de ikke i Norge, smides vist ud.
    Jeg hørte da også en gang, at kun Danmark spiser sprød flæskesvær. I alle andre lande bruger man skindet af et svin til handsker.
    Rigtig glædelig jul ønskes alle her.
  • Fedt råd - det skal jeg prøve! Jeg går til tandlæge en gang årligt, men har virkelig mange tandsten hver gang. Og jeg synes det er SÅ ubehageligt at få fjernet tandsten :(

    //Katharina
Log in eller Registrér for at kommentere.