Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Krummerik

lotte123lotte123
Redigeret 21 november, 2008, 13:59 i Åben debat for mænd
Er der nogen mænd, der har erfaring med eftervirkninger efter operation af krummerik?
Min mand skal have foretaget denne operation, men den vil givet besværliggøres af, at han er på blodfortyndende medicin, og det vil være alt for farligt for ham at stoppe medicinen, så det vil med stor sandsynlighed blivet en ret blodig affære.
Hans penis er på ca. 90 gr., så selvfølgelig skal der gøres noget ved problemet.
Vi har fået at vide, at han kommer til at "aflevere" en cm eller to af sin penisstørrelse, men er der ellers nogle, der har erfaringer med operationen?
Hvordan med efterfølgende smerter?
Hvor lang tid skal han forvente, der går, før han er frisk igen?
Og hvad med sex? Hvor lang tid går der før han er "fit for fite"?
Selvfølgelig bliver han informeret fra sygehuset, men det er jo altid rart at få lidt beretninger fra "det virkelig liv."

Kommentarer

  • Indstillinger
    Medicinsk afhjælpning af krummerik med gigtmidlet Relifex.
    Jeg har det sidst halve års tid haft problemer med en efterhånden meget krum penis. Ved henvendelse til min læge blev jeg tilbudt et alternativ til en operation, nemlig et forsøg på behandling af en krummerik med gigtmedicinen Relifex. I første omgang skulle jeg tage en tablet morgen og aften i 2 uger. Krumningen blev mindre, men i samråd med min læge tog jeg tabletterne i ialt 4 uger i træk. Krumningen er ikke forsvundet helt, men krumningen er til at leve med for både jeg og i særdeleshed for min kone, idet min meget krumme penis generede ved samleje. Krumningen kommer dog igen, men indtil videre har jeg kunnet ”holde krumningen i ave” ved at køre efter et mønster, der siger 2 tabletter dagligt i 7 -8 dage og derefter en pause med tabletterne i 4-5 uger eller indtil at krummerikken begynder igen at blive voldsomt generende i forbindelse med samleje. Jeg holder gerne så lange pauser, som muligt med tabletkuren, da Relifex jo er et stærkt smertestillende middel mod gigtsmerter. Jeg håber, at det er løsningen også fremover i mit tilfælde, da jeg absolut ikke er vild med at skulle opereres i penis. Jeg giver hermed disse oplysninger videre i håb om, at det også kan hjælper andre med en krummerik. M.v.h. en årgang 1949.
  • Indstillinger
    Det lyder egentlig meget spændende. Det vil jeg foreslå min mand (der også er årgang 1949) at vende med lægen.

    Vi er dog stadig interesserede i at høre om erfaringer fra mænd, der har gennemgået operationen, da det jo er det, han er vurderet til. Han har dog fået at vide, at en sådan krumning kan fortsætte i et år, hvorfor man vil vente til det år er gået, da den ellers kan fortsætte med at krumme efter operationen. Efter et år skulle den stoppe med at krumme, dvs. den retter sig ikke, men bliver så heller ikke værre, og det er jo meget rart at vide.
    Han skal vurderes til januar, hvor efter man påtænker operation, men denne medicinske løsning skal han da lige have med i tankerne.
    Tak for din henvendelse - håber andre får glæde af at læse om denne løsningsmodel.
Log in eller Registrér for at kommentere.