Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tøre slimhinder og svælg

Ja, hvor skal jeg starte…. Mit problem er et tørt og irriteret svælg.

Det mærkes mest når jeg sidder i stuen i mit hjem eller sagt på en anden måde det forværres når jeg sider i stuen. Det forsvinder ikke helt, men efter at have været på arbejde mærker jeg det først når jeg igen kommer hjem. Når det er rigtigt slemt ender det med at når jeg trækker vejret føles luften i halsen meget tør og irreteret, hvilke igen forværrer det hele. Hvis det er meget slemt og har jeg det i flere dage og det kan fremkalde sure opstød.
Mine øjne er ømme men ikke hævede eller røde. Jeg nyser meget, da jeg i næsen mærker en kraftig tørhed.

Det har stået på siden foråret og min egen mistanke var at jeg var blevet følsom overfor pollen, men jeg for ikke stoppet næse eller andre symptomer som er beskrevet som allergi.

Min bedste måde at forklare det på er den sammen som hvis man f.eks. har opløst en Panodil-Zapp i en varm kop vand og trækker vejret kraftigt hvor næsen er lige i koppens kant. Den luft der kommer ind går direkte ind og tørrer svælget, næse og halsen.

Der er intet slim eller anden væske. Når jeg hoster er hosten tør.

Hva’ siger i?

Hvordan kommer jeg videre med dette, De genere mig meget og da det påvirker min søvn og derved mit humør.

/jens

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Svaret lå lige for fødderne af mig. Mit problem var ikke indeklima eller andre udefra kommende problemer, men udelukkende mit problem med mavesyre også kaldt Refluks.

    Har du et lignende problemer som der er svære at sætte navn eller symptom på, så tjek nettet for Refluks og sammenlign dine tanker med de bemærkninger/kommentarere som du finder.

    /jens
Log in eller Registrér for at kommentere.