Hjem Muskler, led og knogler Diskusprolaps

Hej jeg er ny

Redigeret 16 december, 2008, 08:11 i Diskusprolaps
Er der nogen der har en arm der sover, lægen siger det er en disk der trykker på nærverne. Tror i jeg skal opereres.Hilsen Mads

Kommentarer

  • Hej

    jeg har også en højre arm der sover meget,jeg har 3 diskospolapser.

    velkommen til


    Heidi K
  • Hvor meget skal der til før de operere, jeg har også en i lænden, men de siger træning træning træning. og nu en i nakken hvor min højre arm startede med og sove og nu snurre det også i højre ben. Jeg er nørvøs for opration og vil helst ungå det, tror i jeg er tæt på og komme under kniven. Mads
  • Så er der svar, og jeg har to diskuser i nakken og den ene trykker på nerverne i højre arm og højre ben og og armen er så godt som lam jeg kan godt løfte den men ikke mærke hvis nogen rører ved den, jeg har fået noget smertestillende som kan dæmpe det lidt og kun lidt. jeg går oppe om natten for jeg kan ikke sove for smerter. Jeg skal over til nerokiroerne på odense, men jeg kan se der er helt vildt lang ventetid. Er der noget jeg kan gøre. hilsen Mads
  • hej

    Jeg er også ny;-)

    Det lyder ikke rart med alle dine prolabser men jeg kunne godt tænke mig at høre hvem og hvordan du fik overtalt nogen til at tjekke dig for prolabser...?
    jeg blev scannet i lænden og har en der... men vi er også overbeviste om at jeg har et stort problem i nakke og bryst men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal få undersøgt nøjagtig hvad der er galt - tager smertestillende og min nakke "sidder fast" en gang om dagen...

    hilsner
    nissen
  • MK: Jeg er opereret et par gange, senest en stivgørende OP i lænden i 2007. Jeg har bl.a. et ben der er, som du beskriver det, lam - kan gå på det, men kan nive det til blods uden at mærke det, foden sover og føles konstant som om den fryser osv.
    Årsagen til problemerne i benet, er em kronisk ødelagt nerve. Jeg har hørt at såfremt en nerve påvirkes over længere tid med ete tryk, kan man få kroniske nervesmerter det sted - så jeg kan ikke helt forstå hvis ikke de agter at gøre mere ved dig. Om en OP er nødvendigt håber jeg ikke for dig - og det er i yderste tilfælde at de gør det - men en form for behandling skal du have. Fysioterapi m.m. Hvad har de sagt skal ske, efter der er konstateret diskusprolapser.
    Det er rigtigt surt for dig - så håber det bedste.
  • Hej Nissen. Jeg gik til lægen og blev sendt til scanning ret hurtig fordi det snurrede i armen, og fik svar 3 dage efter. Jeg kunne komme til i odense 20 januar og det er jo over en måned og når der går over en måned har man jo frit sygehusvalg, jeg ringede til patientforeningen og snakkede med en der og kunne se at de kun havde en uges ventetid på Århus speciallæge center hvor jeg skal opreres imorgen d 10december. Men det er da bare at presse på hos lægen, og husk der er frit sygehus valg hvis der hvis der er over en måneds ventetid på scanning.
  • Hej alle
    Jeg skrev lige en ny tråd men får også lidt svar på mine spørgsmål her:-)
    jeg har selv mistanke om, at jeg har en diskusprolaps i lænden, og mine smerter går som regel væk, når jeg har trænet, så der må være noget om det... ved ikke hvor slemme smerterne skal være før jeg går til lægen!? og er også lidt flov, for jeg er sikker på, at min læge bare vil skælde mig lidt ud og påpege, at jeg har sdidet skævt på min stol på arbejdet i for lang tid...

    tak for jeres indlæg :-) dejligt at møde ligesindede
Log in eller Registrér for at kommentere.