Hjem Øvrige debatter Forslag og kommentarer

Mundtørhed

Redigeret 6 november, 2008, 13:45 i Forslag og kommentarer
I forbindelse med antidepressiv behandling er mundtørhed en af de meget større bivirkninger. Det medfører for mange jeg har været i kontakt med et øget antal huller, idet spyttets sammensætning bliver påvirket og de enzymer kan virke ekstra stærke. Der er afprøvet mange ting og jeg har selv prøvet ALT uden den store virkning. Nu har jeg gennem en anden depressionsramt erfaret at en tandpasta som hedder Ap24 har en stor effekt. Dette er desværre ikke dokumenteret, så det kommer kun her som erfaring. Det er meget svært at skaffe i forretninger her hvor jeg bor, men det kan skaffes gennem producenten Nuskin. Det koster rigtig mange penge, men er meget drøjt i forbrug i forhold til andre tandpastaer. Håber nogen kan bruge dette råd og gerne må bidrage med om det virker for dem.

Kommentarer

  • Jeg fåe en del antidepressiv medicin og lider skrækkeligt af mundtørhed. Jeg blev, af min tandlæge, anbefalet at gå på apoteket og købe flourulex tyggegummi. Det koster ca 70 kr for 96 stk. Det indeholder flour og noget til at øge spytdannelsen. Jeg tygger det hele dagen- det smager svagt mintagtigt og holder smagen længe, uden at blive sejt at tygge på. Det holder min mund "fugtig" hele dagen og når jeg vågner om natten tar jeg lige et par tyg og kan så sove videre
  • Cool.. :)

    Tak for rådene.. De skal helt sikkert afprøves. Remeron er rigtig slemme til at give mundtørhed, synes jeg.
Log in eller Registrér for at kommentere.