Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kræft

Redigeret 7 oktober, 2008, 04:37 i Åben debat for ældre
Er der nogen af jer der så Godmorgen Danmark i dag?

Jeg tænker på udsendelsen om kvinden der blev helbredt i Kina for kræft i bugspytkirtlen.

Kvinden blev erklæret for uhelbredelig i Danmark og prognosen lød på, at hun kun havde ½ år tilbage at leve i.

Kvinden blev helbredt for egen regning (650.000 kr,) i Kina.

Ingen danske læger henviste hende til behandling i udlandet. Ingen danske læger var interesseret i resultatet om hendes helbredelse, selv om de erklærede hende helt fri for kræft, da hun blev kontrolundersøgt.

Det var helt op til patienten og hendes mand, at finde en behandling i udlandet. Det blev så Kina, hvor de er betydeligt længere fremme i skoene, når det handler om kræft.

Jeg bliver så vred, hvordan er det man behandler mennesker i Danmark?

Det er langt fra de fleste, som kan trylle 650.000 kr
frem til behandling.

Behandlingsgarantien burde gælde for denne kvinde og hendes ligestillede.

Forskellen mellem rig og fattig er nu til at få øje på.

Hvor er vi alle blevet fattige.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Leonine.
    Jo, jeg så udsendelsen. Man bliver SÅ vred.
    Jeg forstår ikke lægerne. Hvad er det der gør, de ikke er interesserede i resultatet. ??
    Man bliver så harm, det er kun dem med penge, der efterhånden kan få hjælp, når det virkelig brænder på. Eller dem, der har mulighed for at låne, trods det, de betaler til sygesikringen, som er vores fælleskasse.
    Jeg forstår også godt der er mange fejl. For hvordan kan en praktiserende læge finde ud af noget på de få min. en konsultation varer.
    Jeg kender en, der har været indlagt på et privathospital. Hun var målløs over den gode og venlige behandling hun fik.
    Da jeg var indlagt og havde en forfærdelig kvalme og bad om hjælp, snærrede en sygeplejerske, at jeg jo havde fået en tablet. Den virkede bare ikke. !!!Gudskelov var hende, der kom om morgenen mere venlig. Jeg fik en tablet, der hjalp.

    Og har du penge
    så kan du få
    og har du ingen
    så må du gå
  • Indstillinger
    Jeg prøver at tage mig sammen til at fjerne noget støv. Så kommer jeg til at tænke på, der skrives tilsyneladende ikke mere om den behandling med virkningsløs kemoterapi mod lungehindekræft, man bruger i danmark. Jeg mener, når der findes en kemobehandling, der har en effekt.
    Gad dog nok vide, om det forsættter. Der er jo ikke så mange med den sygdom, så hvem protesterer. ??
    De implicerede burde straffes.
    Pressen skulle tage bedre fat. Jeg køber de aviser, hvor der skrives om bivirkninger og læger, der mod betaling gør det forkerte. I går skrev BT.
    Er vi blevet et forsøgsland, siden de bruger bedre medicin i udlandet.
    En ting er sikkert, skulle en med penge få den sygdom tager vedkommende da til udlandet for at blive behandlet efter de oplysninger, der er kommet frem.

    For mit vedkommende tror jeg nok, jeg finder en høj bro i stedet.

    Der er så mange penge i det, at man ikke engang kan drømme om det. To konsulenter, der skulle rådgive FN er anholdt i London for at have modtaget bestikkelse af et medicinalfirma. Stod der på tekst tv2, side 118.
Log in eller Registrér for at kommentere.