Hjem Kræft Lungekræft

Lungehindekræft

Redigeret 10 oktober, 2008, 11:26 i Lungekræft
Jeg har lige siddet og fulgt et program på Dr 1 om behandlingen af lungehindekræft i danmark.
I danmark får man medicin, som ingen dokumenteret virkning har på lungehindekræft.
I andre lande bruger man det eneste godkendte middel, Alimta. Det eneste middel, som har en virkning på lungehindekræft.
De udenlanske læger er rystede over forholdene i danmark. Som en udtalte troede han ikke det var så vanskeligt i danmark, at blive behandlet med den rigtige medicin.
Og det på grund af en eneste læge på rigshospitalet, som bestemmer efter hvad der blev fortalt.
Det blev oplyst, han havde modtaget 8oo.ooo kr af et medicinalfirma.
Det var, hvad jeg hørte og så på Dr 1, for et øjeblik siden.

Kommentarer

  • Så nu fik jeg også set den udsendelse på Dr1 - Hvis ikke den læge for en straf, ja så høre altid op, det er dog for galt, jeg kan ikke beskrive hvad jeg føler lige nu - men det kan ikke passe at der ikke sker et eller andet, det er jo næsten værren en kriminalitet, føj hvor er det bare for meget
    /solhat
  • Jeg er helt enig med dig. Desværre får lægen nok ingen straf, for der er stor mangel på læger i det danske sygehusvæsen.

    Een af vore venner har fået lungehindekræft. Hun fik den besked på Rigshospitalet at den kemo behandling (med forsøgsmedicinen) var den ENESTE mulighed for behandling.

    Er det troværdigt?

    TÆNK at noget sådant skal ske i dagens Danmark.

    Noget helt andet:
    Se mit indlæg om Duftpolitik på de Danske Sygehuse.
Log in eller Registrér for at kommentere.