Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

D-vitamin i stedet for kolesterolpiller.

En ny artikel som bekræfter de andre fra den gamle tråd om kolesterol.
Vi skal have D- vitamin for at forebygge hjertekarsygdomme - ikke piller mod kolesterol.

http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/200 ... /index.xml

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du er god til at finde interessante ting frem, tulle. Det skal du have tak for. Jeg har faktisk undret mig over, at D og A vitamin indholdet i vitaminpillerne i tidens løb er blevet mindre og mindre. Da jeg var barn sagde man også: Du skal have sol på kroppen.
    Den gamle viden, hvor er den, pist væk. Nu læser man så, de påny finder ud af den samme viden, man havde før i tiden.

    Det er også pudsigt, at jeg var den eneste af os fire søskende, som altid ville have vitaminer. Der blev nemlig delt vitamintabletter ud på sygehuset og det lærte jeg af. De to er døde, den tredie har dårligt hjerte og en masse andre ting. Det er først nu på hans ældre dage, jeg har fået ham til at indse, de er nødvendige.
    Jeg har også altid sørget for mine børn fik vitaminer. Og det selv om maden var mere økologisk dengang.

    Man bliver forfærdet, når man læser artiklen. Hvor mange ting ødelægger de politikere egentligt.
    Som jeg skrev et sted, jeg husker en udsendelse, hvor ældre overlæger og politikere blev spurgt om den nye uddannelsesreform. ( Den er gammel i dag)
    Politikerne så smilende på lægerne og sagde: Vi har fuld tillid til lægerne. Lægerne sagde: Det har vi ikke. Der skal være tid til at lære de yngre op, det bliver der ikke.
    Jeg husker også den unge læge, for mange år siden sagde til mig: Der er aldrig tid til at følge overlægen. Jeg lærer kun, at fjerne negle. Han var gal.
    Nu læser jeg så, det er galt igen.
  • Indstillinger
    Hej tulle6

    Har du læst bogen:Kolesterol - myter og realiteter.
    fra 2008.Hovedland.
    I bogen fortælles om fedt, åreforkalkning, hjerteinfarkt,forskningsmetoder og meget mere - men den kolesterolsænkende medicin og dens virkninger får særlig opmærksomhed - og med rette.Uffe Ravnskov, der har skrevet bogen kunne godt tænke sig forsøg på mennesker, hvor man satte kolesteroltallet op. Menhan skriver, at det fik man ikke lov til af etiske kommiteer.Derimod er det let at få tilladelse til at sænke kolesteroltallet - selvom det formodentligt er farligere at sænke det end at forhøje det!
    Uffe Ravnskov viser, hvordan det er lykkedes medicinalindustrien at dække over de skadelige virkninger af kolesterolsænkende medicin, der ydermere er verdens mest solgte lægemiddel,så bedrageriet har dimensioner.

    Vidste du:
    - at kolesterol ikke er et dødeligt giftstof, men et molekyle,som er nødvendigt, for at vore celler skal kunne fungere normalt?
    - at kolesterol beskytter dig mod infektionssygdomme?
    - at din lever producerer 3-4 gang mere kolesterol,end du spiser?
    -at du kan blive aggresiv eller deprimeret, hvis du sænker dit kolesteroltal?
    - at mennesker med et lavt kolesteroltal er lige så åreforkalkede som mennesker med et højt?
    - at et højt kolesteroltal ikke er en risikofaktor hos kvinder?
    - at ældre mennesker med et højt kolesteroltal lever længere end ældre med et lavt?
    - at mange af de kolesterolsænkende mediciner er skadelige for dit helbred og til og med kan forkorte dit liv?

    Det var blot et mindre udpluk af hvad almindelige mennesker i dette land bliver holdt uvidende om!

    Vil anbefale at de eller andre læser bogen

    Mvh.Den kritiske medborger
  • Indstillinger
    Hej Patient08
    Jo vi har haft debatten her:
    http://www.netdoktor.dk/interactive/dis ... 7555&f=150

    Det er utroligt at så mange læger og andre kloge hoveder, stadigvæk påstår vi skal tage de kolesterolnedsænkende piller.

    Jeg oplyser alt hvad jeg kan, til venner og bekendte.
Log in eller Registrér for at kommentere.