Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ADHD som 16 åri

Redigeret 16 september, 2008, 10:48 i Åben debat for mænd
Hej alle sammen ..
Jeg er en dreng på snart 16 og jeg har været
her inde og læse om damp fordi jeg synes jeg har svært ved at lære ting og svært ved at sidde med de samme ting i mere end en halv time så ville læse om damp (adhd) og jeg har alle tegnede på at jeg har adhd
men jeg har problemer med at fortælle min mor og far det nogen der kan hjælpe mig hvordan skal jeg sige det til mig mor og far ):

Håber i kan hjælpe

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære lund1992
    Hvorfor skulle du have damp? Jeg tror også jeg ville kunne identificere mig med alle syptomerne for folk som har damp. Jeg har også svært ved at koncentrere mig i længere tid af gangen, dog afhængig af hvad det drejer sig om.
    Du er jo også en dreng som er i puberiteten og går rundt som en omvandrende sæk hormoner. Der er ikke noget at sige til, at du ikke kan sidde stille på en stol for længe af gangen. Der kan være 1000 grunde til du har svært ved at koncentrere dig. Ud over at tale med din læge, så er et godt tip, at du skal være lidt opmærksom på hvor meget sukker du spiser. Ikke blot i form af slik og sodavand og kage, men også den skjulte sukker i fødevarer. Sukker kan gøre dig hyperaktiv og hvis du føler du har svært ved at koncentrere dig, så tænk også lidt på hvad du spiser og hvor meget motion du får. Du skal røre dig aktivt mindst 30 min. hver dag og måske meget mere, afhængig af hvordan du er skruet sammen.
    Jeg tror ikke du behøver at frygte at du har damp, det skal du nok også komme over. Tænk heller på hvad og hvor meget du spiser og hvor meget motion du får.
    VH, S
Log in eller Registrér for at kommentere.