Hjem Hud og hår Bumser

Akne driver mig til vanvid!

Redigeret 22 marts, 2017, 07:57 i Bumser
Jeg har haft det her akne i over et år, og det er utrolig svært at leve med, specielt når man er en ung pige, og alle andre har den perfekte hud, alt er perfekt hos dem, og det er kun mig med det grimme ansigt fyldt med akne.

Jeg har selvfølgelig været ved lægen, og jeg har både fået cremen og piller, og jeg har brugt det i lang tid nu. Men det ser ikke bedre ud endnu, og der er 1 års ventetid til hudlægen.

Mit ansigt driver mig til vanvid, jeg har fået lav selvtillid og hver gang jeg kigger mig i spejlet får jeg lyst til at græde.
Det er virkelig slemt, og jeg hader mig selv endnu mere, end jeg gjorde før. Før det her akne, havde jeg det nogenlunde ok med mig selv, men det gør virkelig det hele værre nu. Og jeg kan ikke engang skjule det med make-up, da det kommer til at se frygteligt ud!

Hvad gør man?
Jeg ved ikke rigtigt, men tror jeg har brug for at snakke med nogen som har det på samme måde, eller har haft det som jeg har det nu! Det er virkelig svært at have dette problem oveni alt det andet, virkeligt.
«134

Kommentarer

  • Kære dig,

    Jeg er en pige på 21, der har lidt af akne i 7-8 år efterhånden, så jeg har også været igenne de samme følelser som dig. Og ved, at det kan være rigtigt svært! Især fordi man som ung pige sammenligner sig utroligt meget med sine veninder.

    Min akne startede som almindelige pubertets-bumser i 13-års alderen og er langsomt blevet værre. Til det punkt hvor jeg nu har en del ar i huden, øv.
    Jeg har været hos hudlægen adskillige gange, prøvet tetracyklin, diverse cremer, erycin osv. - intet uden synligt resultat. For 2 år siden startede jeg så på p-piller, som faktisk satte det lidt under kontrol.
    I vinters stoppede jeg så igen med p-pillerne og her nogle måneder efter, kan jeg se, at udbruddene kommer tilbage. Nu har jeg så været ved hudlægen igen og er i fredags påbegyndt en accutin-kur. Accutin er nogle piller, der indeholder meget A-vitamin og som burde kunne afhjælpe selv den værste akne. Og hos de fleste opnåes et glat resultat, hvor bumserne aldrig kommer tilbage.
    MEN denne kur er skrap for kroppen og gives altså først, når alt andet ikke virker. Derfor tror jeg ikke, den vil være en mulighed for dig. Og det skal du nok være glad for, for puha noget stads at fylde kroppen med :/
    Hvor i landet bor du, siden der er så lang ventetid hos hudlægen? Jeg bor i hovedstadsområdet, og der er maks. 1½ måneds ventetid.

    Det du selv kan gøre er at spise sundt, drikke en masse vand. Køb en renseserie, der er specifikt til uren hud, men som heller ikke er alt for skrap, da huden tit også er sart, selvom den er uren. Apoteket kan helt sikkert hjælpe dig.
    Og hvis du vil bruge make-up, så sørg for, at det er non-comedogen make-up. Det betyder, at det er make-up, som ikke tilstopper porerne. Clarins har bla. en god pudder foundation.
    Men det vigtigste er nok, at du, hvor svært det end er, lærer at holde af dig selv på trods af din hud. Jeg har også haft det dårligt med min hud, men med alderen er det blevet meget bedre. Jeg hviler mere i mig selv og har lært at acceptere det og alligevel være stolt af den, jeg er. Det lyder enormt kliché agtigt, men det er bare så vigtigt.

    Og så plejer jeg altid at sige til mig selv, at det er i orden at bruge lidt flere penge på tøj, når man nu må døje med den grimme hud ;)

    Held og lykke med det! Der er mange derude, der har det ligesom dig...
  • Hej

    Jeg har også en veninde som har rigtig meget problemer men bumser. Hun har fået specielle piller ved lægen som virker helt perfekt, men det siger du jo der ikke virker på dig

    hun bruger sådan ngoet sreme der hedder basiron og som kan købes i håndkøb på apoteket. det har hun brug og det hjælper rigtig godt. det er meget skrabt og det udtører ens hud en del, men det kan man spørge til på apoteket. jeg bruger det selv med stor fornøjelse. Jeg synes du skulle prøve det hvis det er. Der er både 5% og 10% hvor 10% er skrappest. jeg ved at man også kan købe noget man skal bruge i badet. det hedder vist basiron wash.
    Hvis det er så slemt som du siger kan du bruge basiron 5 % om morgenen og 10 % om aftenen. og så den der wash i badet.

    ... hvis du er sexuel aktiv kan man også købe nogle p-piller som går ind og modvirker bumser. det siger min læge i hvert fald.

    håber det hjælper
  • Hej!

    Jeg sidder i nogenlunde samme situation som dig. Jeg er meget plaget af acne, i hele hovedet. Jeg har de sidste fire måneder haft mit pandehår sat "bagud" så det ikke dækkede mit ansigt. Desuden har jeg hver morgen og aften vasket mit ansigt og brugt en creme lavet til acne, men lige meget hjælper det... Jeg har dog ikke været til lægen med det endnu, da min mor synes, det er noget vrøvl! haha :) Jeg har nu været plaget af det i nogle år, og jeg tænker stadigvæk over det hver morgen foran spejlet. Dog har jeg lært at lave nogle seje frisurer med bagvendt pandehår, hvilket må siges at være unikt! Jeg kender sagtens til følelsen af at være den eneste, faktisk (jeg har talt! :P) er der kun én person, bortset fra mig selv, som også lider af acne i min klasse.
    Nu har jeg også droppet makeuppen (af samme årsager som dig; det ser forfærdeligt ud, og man får desuden flere bumser af det :( )
    Tja, det eneste råd jeg har, er at være dig selv, prøve at glemme pletterne i dit ansigt når du ikke kigger i spejlet! Og så kan du jop altid få ordnet noget sejt hår, som tager opmærksomheden væk fra acnen! ;)
  • hej,
    ihhh altså velkommen i klubben.jeg er også så ked og lider så meget af lav selvværd.
    jeh hørte om ZENO.en app.mod akne.jeg har nu brugt den i 4 dage...hmmm.ja den odtørre bumsen hurtig men pletterne skal jeg lige holde øje med.
    ellers bruger jeg også perfect skin,(c- vitamin piller)jeg har taget dem i 3 dage nu,lad os se om verden smiler til os.
  • Hej Kaya1978
    Mht den der Zeno, som jeg også overvejer at anskaffe mig; du skriver at du lige skal holde øje med pletterne.. hvilke pletter? Er det nogen der kommer efter du har brugt apparatet? Håber at få svar :)
  • Hej...

    Jeg føler virkelig med dig. Jeg har selv været i samme situation. Hvis du gerne vil have en hurtig tid ved hudlægen, så skal du enten opsøge en anden, hvor ventetiden er kortere eller gøre som jeg... Jeg skulle også vente super lang tid, men det ville jeg ikke, så jeg ringede til hudlægen næsten hver dag og hørte om de havde fået nogle afbud og efter en uge var der hul og jeg kom i behandling med Accutin. Jeg har lige afsluttet kuren og er efter mange års kamp mod bumserne blevet 100% fri bumsefri. Ellers så skal du bare vide, at der er mange andre der kæmper og har kæmpet med det ligeså meget som dig. Desuden vil jeg sige til dig, at du er mindst ligeså smuk med bumser som uden. Hold hovedet højt og trøst dig med, at der findes en løsning. Det er bare en del af det at være ung.
  • prøv tarmskylling (hjemme)og kost tilskud med zink og b5 i.det hjælper
  • Åh jeg ahr det på samme måde tro mig.. Jeg var engang den pige med perfekt hud, havde aldrig rigtig haft en bums. ´det fortsætte til jeg blev ´onkring de 16 år. så fik jeg en masse hudorme, nogle små usynlige nogle. Og stille og roligt blev det til bumser, som blev til bylder :/ og nu har jeg haft det cirka 3 måneder, og har msitet alt mit selvværd.. kan bedst lide at være alene og at ingen ser mig. SÅ begyndte jeg på tetracyklin og det har fjernet bylderne, men givet en masse misfarvninger. Min hud er helt glat, der er ingen bumser, men noget langt være. Store mørke PLETTER, der ikke kan dækkes. og de er der bare på huden, og der er mange. rigtig mange.. er virkelig bange for de ikke går væk? Er det ar? Hva tror i?
  • jeg kan næsten garantere dig, at de røde pletter forsvinder - men det tager tid (måske 1 måned, måske 1 år). Hvis din hud er glat nu, vil du ikke have gener om få år.
  • Jeg har lige læst om de bivirkninger, der kan være ved tarmskylning. Så jeg vil råde til at læse lidt om det før man begynder.
Log in eller Registrér for at kommentere.