Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sorg efter død i familien

Redigeret 19 januar, 2009, 04:21 i Sorg og krise
Vi mistede min far i Maj måned under traumatiske omstændigheder som stadig plager vores sjæl. Det er utroligt svært for os at snakke om den aften han døde, da det var en meget slem oplevelse. Derfor har vi brug for hjælp til at komme igennem det.

Vi har snakket om at finde en sorggruppe hvor vi kan få talt med andre som måske har oplevet det samme.

Har søgt side op og ned på nettet men kan ikke finde en i slagelse. Hvor henvender man sig i sådan et tilfælde.

Mvh Karin Hansen

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Karin.

    Min store medfølelse.

    Så vidt jeg er orienteret, kan pårørende under visse forudsætninger gennem lægen få henvisning til psykolog med tilskud fra sygesikringen. Så det kunne være et sted at starte. Hvis ikke dette er relevant, kan det være, at lægen kender til nogle andre muligheder.

    Alternativt kan I selv søge en psykolog/terapeut men det er desværre dyrt og det er jo heller ikke i en gruppe med andre.

    Derudover kender jeg kun til sorggrupper under Kræftens Bekæmpelse.

    Jeg håber meget, at I finder en løsning.


    Mange hilsner Helene
  • Indstillinger
    Hej Karin.

    Du har min store medfølelse og jeg håber at du og din familie kan komme videre sammen og hver for sig.

    Jeg ved at du kan kontakte din læge og få henvisning til psykolog med støtte. Det er jo desværre alt for dyrt at betale sig fra det, så gå til din læge så hurtigt som muligt. Lægen skulle også meget gerne kunne oplyse dig om sorggrupper i dit område.
    Jeg håber du har en god læge at tale med, for det er ikke kun fysiiske lidelser lægerne er der for.

    Håber der kan komme lidt fred i dit hjerte snart, så du kan komme videre i dit liv og arbejde dig igennem sorgen.

    Mvh,
    Helle
Log in eller Registrér for at kommentere.