Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Keglesnitsoperation - Hillerød Sygehus

Redigeret 11 oktober, 2008, 02:26 i Kræft i underlivet
Hej

Vil høre om der er nogen i dette forum som har fået foretaget en keglesnitsoperation på Hillerød Sygehus. Jeg er netop blevet henvist til en sådan operation efter flere gange at have fået foretaget biopsier som alle gange har vist celleforandringer. Jeg er rystende bange, er det nogen som vil dele deres erfaringer med mig ? - positive som negative.

Hører gerne erfaringer også hvis det ikke lige er fra Hillerød Sygehus.

Håber at nogen gider skrive et par ord.

Birgitte

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det har jeg fået for længe siden. Det var intet at regne. Jeg var så bange at jeg græd, men det var intet. I tidens løb kan det da ikke være blevet værre.
    Ganske vist var det ikke på Hillerød sygehus. Jeg har ikke noget kendskab til det.
    Det er jo nogle dage siden du har skrevet kan jeg se. Jeg håber du ser dette.
  • Indstillinger
    Tak for dit svar. Jeg vil gerne lige spørge dig om du fik det gjort i lokalbedøvelse eller fuld narkose ? Jeg har stærkt bagoverbøjet livmoder og alle læger, gynækologer, fødselslæger o.lign har altid haft vanvittig svært ved at undersøge mig og det har altid været meget smertefuldt at få foretager selv en helt alm. gynækologisk undersøgelse. Jeg gruer helt vildt for den operation, havde du mange smerter bagefter, hvor længe var du sygemeldt og hvad med bagefter ? - er du sluppet ud af det mareridt med celleforandringer ?
    Håber på svar, skal først til forundersøgelse på Hillerød d.29 sep så der er endnu mange dage til jeg skal under kniven. Hører meget gerne fra alle som har lyst til at fortælle om deres erfaringer / oplevelser i forb. med keglesnitsoperation.
  • Indstillinger
    Kære vilstrup1
    Jeg ser først nu, du spørger.
    Det var i fuld narkose. Men om det er ændret ved jeg jo ikke. Jeg havde ingen, overhovedet ingen, smerter bagefter.
    I lang tid bagefter fik jeg taget prøver med mellemrum. Det var heller ikke noget at regne. Men det er måske værre for dig, som du skriver.

    Jeg fik senere livmoderen fjernet og det var heller ikke så slemt, kun lige de første par dage. Men jeg fik morfin, tror jeg det var, og sov det meste af tiden. Det tog selvfølgelig lidt længere tid at komme sig. Men det var ikke slemt.
    Hvis alt, naturligvis, går som det skal.
    Husk nu, at celleforandringer ikke er kræft. Bare for at berolige dig, hvis du ikke er klar over det.
    Jeg håber, det vil gå dig godt. Det er kedeligt med den lange ventetid. Jeg kom hurtigt til og det er en lettelse.

    Det undrer mig du skriver, du har været til flere undersøgelser og skal igen til en forundersøgelse.
    Hvad p..... skal de dog undersøge så mange gange for først. Jeg var kun til en undersøgelse og derefter operationen. Mærkeligt, som tingene bliver gjort besværlige.
    venlig hilsen.


    I dag er det den 29. Hvordan gik det. ??
  • Indstillinger
    Hej igen

    Var til forundersøgelser d. 29 og blev så opereret d. 6 okt. Havde mange smerter bagefter, strålede helt ned i benene så her 4 dage efter er jeg stadig på smertestillende. Lykkelig for at det er overstået, nu mangler jeg bare at få svar - håber det er i orden, orker ikke mere.
  • Indstillinger
    Kære vilstrup1

    Det var dejligt det blev overstået. Jeg forstår bare ikke dine smerter bagefter operationen. Jeg mærkede intet, som jeg fortalte.
    Jeg er ked af det på dine vegne, men jeg har absolut fortalt sandheden.
    Jeg vil ønske for dig, at alt nu er i orden.
    Mange hilsener.

    PS. Jeg er blevet helt nervøs for at fortælle om den slags, når der kan være så meget forskel. For hvad hjælper det.
Log in eller Registrér for at kommentere.