Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Højde

Redigeret 16 september, 2008, 10:37 i Åben debat for mænd
Hej

jeg er 17år gammel og 169høj og stadig mindre en både min mor(173) og min far(177). Er der nogle der har prøvet ellr hørt om noget ligende. Min far voksede først i en sen alder men skal jeg ikke snart til at vokse hvis jeg skal indhente dem?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jo det skal du nok, næste gang du er til tandlægen kan du lige høre hvordan det ser ud mht. vækst. Ved godt det lyder underligt, men på et tidspunkt tager tandlægen et røntgenbillede af dine hænder som viser om dine knogler har afsluttet deres vækst. Det gør de for at rette tænder på det rigtige tidspunkt, men røntgenbilledet viser samtidigt om du stadig er i vækst da man så vil kunne se nogle små vækstplader i knoglerne. Disse forsvinder når man er færdig med at vokse. Du kan google ordet "epifyseskive" hvis du vil vide mere om det.
  • Indstillinger
    Hej something23
    Jeg tror det vigtigste for dig er, at du ikke er så fokuseret på din og dine forældres højde, men bare slapper lidt af fra det. Jeg kan godt forstå du gerne vil være højere, men lige meget hvilken alder og tilstand du er i, vil du nok altid føle du savner noget.
    Personlig begyndte jeg at miste hået som 19 årig og fik måne som 23 årig - hvor fedt er det?? Ikke des to mindre er det meget normalt og hvorfor skulle jeg være mindre lykkelig bare fordi jeg ikke havde så meget hår på hovedet som andre??
    Jeg tror bare du skal acceptere dig selv som du er og ikke sammenlig dig så meget med andre. Du er god nok som du er.
    S
Log in eller Registrér for at kommentere.