Hjem Ældre Åben debat for modne mænd og kvinder

Snorken

For nogle år siden begyndte jeg at snorke ret kraftigt. Jeg er nu 52 og min mand er da ind i mellem plaget af det. Jeg er dog heldig, at Asonor, der ellers er af lægeverdenen betegnes som fup og fidus, faktisk virkelig hjælper mig, men kun i en kortere periode ad gangen, så skal jeg holde pause.
Men - mit store problem er, at jeg åbenbart sover med åben mund, og på det sidste er jeg blevet vækket flere gange i nattens løb, fordi jeg simpelt hen er så udtørret i mund og svælg, at det er direkte ubehageligt, og jeg er ret generet i halsen. Jeg må så skylle munden, inden jeg kan falde til ro igen.
Er der nogen, der kender til det og har et godt råd, for det er meget ubehageligt.??

Kommentarer

  • Er der i det mindste nogen, der kan fortælle mig, hvilken side, jeg eventuelt skal gå ind på, for at møde nogen der måske kender til dette???
    Jeg har ledt - og synes ikke, der er en overordnet side for den slags, hvorfor jeg henvendte mig til denne side, der et eller andet sted skulle beskæftige sig med mennesker i den "snorkende" aldergruppe. :-)
    ?????
  • Jeg har ikke noget svar til dig, måske under øre/ næse/ hals herinde..

    Ellers prøv at søge på nettet.
  • Jeg prøver under øre,næse hals. Tak

    Er dog stadig interesseret, hvis nogen her kender til dette med sove med åben mund så man udtørrer.
  • Hej lotte
    jeg vil lige fortælle at min mand snorker så taget letter, han fik ved tandlægen lavet et gebis af plast
    det sover han med og så er der ro, det er noget med at holde kæber og svælg åben pris ca 2000-3000 kr
    men det er pengene værd.
    det med åben mund har vi vist alle i søvne, det får du nok ikke svar på.
    mvh
    jk
  • Tak for dit svar. Jeg holder alle muligheder åbne. Det med min snorken har jeg jo næsten fået løst - det var det andet, og jeg er enig i at der ikke findes endegyldige svar - derfor er jeg interesserede i andres erfaringer.
  • P.gr. af voldsomme migræneanfald har jeg nu et årstid jævnligt gået til akupunktur, hvor jeg har en gavnlig virkning. Sidste mandag var jeg igen til behandling, og da det er for migrænen, tænkte jeg da slet ikke på at nævne dette problem med den voldsomme tørhed i mund og svælg og min snorken, MEN – af en eller anden grund har jeg ikke haft problem med det siden????

    Mærkeligt – mærkeligt, men dejligt. Næste gang jeg skal til behandling, vil jeg selvfølgelig nævne det.

    Det glæder mig da, at jeg øjensynligt er den eneste, der ellers har haft dette problem
Log in eller Registrér for at kommentere.