Hjem Lunger Åben debat om rygestop

Kender I til depressioner og vægtøgning?

Redigeret 7 september, 2008, 02:39 i Åben debat om rygestop
Her med jer herinde.
Desværre har jeg været ryger siden jeg var 12 - 13 år gammel og er i dag 57 år.

Jeg har kæmpet som et æsel for at blive tobakken kvit - uden held.

Har været meget vedholdende, selvom jeg havnede i dybe depressioner.
Disse depressioner betød, at jeg havnede med 3 forskellige slags antidepressive midler eller "lykke-piller, som de også kaldes.

Min vægt steg med mega hast, så jeg til sidst øgede min vægt med 18 kg.

Disse extra kilo, forstærkede depressionen, da jeg ikke viste mig udenfor en dør.

Inden jeg skriver mere om mine kvaler under mit rygestop, vil jeg spørge, om jeg er den eneste i dette land, der har oplevet noget lignende.

Må nødvendigvis lige ha' med, at jeg i dag er ryger igen og depressionn er pist væk og det samme er alle lykkepillerne.

Nu skrives der så om, at det måske også skal forbydes at ryge udenfor? - Den snak gemmer jeg også til senere.

Kærlige hilsener fra Laura.

Kommentarer

  • Kære Laura
    Jeg er nok ikke den rigtige til at svare, men jeg kan ikke lade være. Jeg har aldrig nogensinde røget, så jeg har frygtelig svært ved at forstå den trang. Min mand er storryger og har sit "eget værelse", hvor han ryger. Alligevel stinker det i huset. Alt på hans værelse bliver så beskidt af noget klistret , ildelugtende stads. Han kan ikke holde op, siger han.
    Min svigerdatter røg også. Hun holdt op med at ryge fra den ene dag til den anden, da mit barnebarn blev syg af det. Hun sagde, det ikke var sjovt, men holdt ud. Nu er det flere år siden, hun har taget lidt på. I dag taler hun aldrig om nogen trang. Hun kan ikke lide lugten mere og når der har været gæster, der ryger, lufter hun ud i flere timer.
    Så jeg vil da næsten tro, det er et spørgsmål om viljestyrke og tid.
    Men jeg ved jo ikke om det er rigtigt. For hende var det.
    Min mand bliver sur, hvis der tales om hans forbrug, som jeg tror er på 5o om dagen. Kors i skuret, hvor jeg hader det.
    Jeg tror såmænd heller ikke han var til at omgås, hvis han holdt op. Men er det ikke et spørgsmål om tid ?????????, hvis man får hjælp til at stoppe.
Log in eller Registrér for at kommentere.