Hjem Muskler, led og knogler Fibromyalgi

Isninger

Redigeret 17 april, 2010, 10:18 i Fibromyalgi
Hej til alle.

Jeg døjer rigtig meget med isninger i kroppen, hvor jeg i 25 graders varme har gåsehud over hele kroppen,og "fryser" og samtidig brænder og stikke min hud.

Håber ikke det lyder,så det ikke er til at forstå, men jeg synes det er svært at forklare, er der nogen af jer der har det sådn, og er der evt. noget at gøre ved det ???? synes det er meget ubehageligt.

Kærlig hilsen Susanne52
«1

Kommentarer

  • hej Susanne
    Jeg har det også, og det er det de kalder for føleforstyrrelser. I mine ben har jeg nervebetændelse, og det er ikke fra min diabetes, for jeg havde det før jeg fik diabetes, så det må være fra fibromyalgien det stammer.
    Jeg har også en sovende fornemmelser ned langs rygraden, ned over mine baller og ned i skridtet og op til midt på maven.
  • Hej Åse.

    Tusind tak for dit svar, dejligt at høre at jeg ikke er den eneste der har det sådan.

    Jeg vidste ikke at det hørte under føleforstyrrelser,synes det er rigtig ubehageligt, sammen med smerterne. Det er jo ikke som at fryse normalt :o)
  • Hejsa Susanne

    Nej du er ikke alene om at have sånne føleforstyrrelser..

    Jeg har det for det meste i højre arm og
    venstre ben.

    Jeg har også et omeråde på højre lår der
    sover..det brender ligesom runt i kanten.

    Jeg kan se og ikke mindst merke ligenøjagtig
    hvor det er når jeg går i bad.. for så får
    jeg gåsehud akurat der.

    Tror det er rigtig mange med fibromyalgi, der
    har det.

    Mvh Webbelin
  • Jeg har det på samme måde.

    Det er oftes værst når vejret er fugtig og regner og skifter mellem varme og kulde.

    Jeg føler jeg har myrekryb og fryser men i virkeligheden er det varmt.

    I nat lå jeg f.eks og havde det sådan. Tændte for varme tæppet på fuldhammmer da varmen lindre. Men jeg svedte så mit hår og dyne og lagen var driv våd.
    Det giver slet ingen mening..

    Men man har jo teorier om at fib er en sygdom i nervesystemet som sender nogle helt hen i vejret signaler... Hvilket jo giver meget godt mening...
  • Hej med jer.
    Jeg vil gå lige på og spørge om der er nogen af jer med fib. der oplever smerter i forbindelse med seksuel aktivitet og orgasme. Jeg føler mig noget underlig da jeg for mega ondt i min højre albue, tit så ondt at tårene triller.
    vh. heidi
  • Heidi

    Får du ondt i albuen når du har sex??? :S

    Anyway.. så siger man at ALLE fibromyalgi kvinder med smerter fra underlivet bør bliver undersøgt for endometriose da disse 2 sygdomme ofte hænger sammen...

    Hilsen Cilja..
  • Hejsa,hvor er jeg glad for at se,jeg ikke er den eneste,der har det problem med at fryse,når alle andre går rundt i t-shirt og shorts.
    Er ked af ikke at kunne bruge mit sommertøj som andre.
    Jeg er ikke blevet undersøgt endnu for mine smerter i hele kroppen,men sys jeg finder mig selv under fibromyalgi.
    Har smerter i hele kroppen.De varierer i styrke,kommmer og går.Så har jeg ondt der,men pludselig ondt et andet sted.Om jeg laver noget aktiv eller ej,ja så kan jeg ha ondt,og pludselig ikke ondt.Der er ingen system eller hvad man skal sige over smerterne.Pludselig fryser jeg helt vildt og må ha ekstra tøj på.Jeg taster nogle andre bogstaver på mobilen på sms end jeg tænker jeg vil skrive.Nogen gange ka jeg ikke finde de rigtige ord eller taler volapyk,øv altså.
    Men venter nu på at blive indkaldt til reumatalogerne.
    Har i nogle råd,hvad jeg skal være opmærksom på til undersøgelsen???
    Hvordan får man konstateret fibromyalgi???
    Lyder min beskrivelse som at jeg godt kan ha fibromyalgi???

    Vh Ingapigen1
  • Hej med jer.

    Jeg har godt nok ikke fibromyalgi - men derimod kronisk neuropati/nervebetændelse.

    De symptomer I beskriver mht. isende kulde/brændende fornemmelser - prikken og stikken er de samme som jeg har i forbindelse med min nervebetændelse.

    Jeg får lyrica og saroten og disse medikamenter hjælper rigtig meget. Måske de også kunne hjælpe Jer.

    Jeg er bruger på en hjemmeside, der hedder www.neuropati.dk - og ved, at der er andre bruger, der også har fibromyalgi derinde. Prøv at kigge ind på siden - måske I kan finde nogle nyttige informationer.
  • Hej

    Jeg har også føleforstyrrelser over hele kroppen, nogle gange mere end andre gange. Det kan være over alt, selv ned i halsen. Lægerne kan ikke sige hvad det er kommet af. Nogle gange synes jeg også, at det ligner rigtig meget fibromyalgi, idet jeg også har ondt nogle gange i ryg, andre gange i låret, men jeg har været ved en reumatolog og jeg har ikke disse tender points. Derimod er mine arme meget ømme, hvis jeg masserer dem lidt. Det er meget rart at høre, at man ikke er den eneste er har det sådan. Har også fået lykkepiller (cipralex) i et år, da jeg blev helt depressiv over hvilke udsigter dette har, de tog nok lidt af smerterne ved føleforstyrrelserne, men man bliver rigtig meget afhængig af disse piller, og det er svært at trappe ud igen. Har I andre fået konstateret fibrmnyalgi hos en reumatolog? Jeg har været hos to neurologer, uden at få noget svar på hvad dette er. Kun fået at vide at der selvfølgelig er andre der har det ligeså. Jeg er mest nervøs for at det vil påvirke hjerte og de indre organer.
    Venlig hilsen
    Jane
  • Hej. Jeg kender godt til at man efter seksuelt samvær og orgasme får ekstra smerter i kroppen, primært i nederste del, altså bækken regionen. Har selv alle disse symptomer på fibro, men har for nydelig været hos en reumatolog, hvor min egen fyseterapaut mente at jeg havde fibro. Men reumatologen kiggede bare på mig hen over skrivebordet og sagde det fejler du ikke. Så rejste hun sig og sagde at jeg havde whiplash. Sjovt ik?? Og joo, jeg havde da været ude for en ulykke for 3 år siden, men det var jo først for 2 år siden efter en gynekologisk operation at jeg blev syg med de her mange smerter og mærkelige ting der sker for min krop. Så nu skal jeg til en anden reumatolog for en second appinion. Og håber han kan finde en fornuftig forklaring på smerterne.. Men efter min fys, sagde at jeg evt fejlede det, så gik jeg ind og læste om sygdommen og kunne konstatere at jeg havde ret mange af de symtomer som sygdommen har.
Log in eller Registrér for at kommentere.