Hjem Ældre Åben debat for modne mænd og kvinder

almindelig høflighed

Jeg er helt ny på disse sider. Fandt den forleden, da jeg søgte efter information om en speciel sygdom. Jeg surfede rundt på siderne, og nogle steder var der problematiker, som jeg kunne forholde mig til hvorefter jeg - efter bedste evne - kom med et indlæg/forslag til pågældende.
Er det mig, der er forkert på den, eller er det ikke utroligt uhøfligt, at man ikke lige svarer? Fortæller om man kunne bruge rådet eller ej?
Især brugte jeg mange kræfter på en kvinde, der havde problemer i sit samliv med sin mand. For mig lignede det et desperat nødråb - det var det åbenbart/heldigvis ikke.
Denne side ser ud til at være en af de eneste,hvor der er lidt aktivitet, så derfor er det her jeg vælger at spørge omkring almindelig høflighed.
«1

Kommentarer

  • Redigeret 1 oktober, 2008, 10:56
  • Hej Lotte

    Er selv forholdsvis ny i dette forum, og har oplevet nøjagtig det samme som dig. Som en anden skriver til dig, er verdenen i dag fuld af egoister, som blot vil have og ikke giver noget igen.

    Heldigvis får man da svar i ny og næ. Men regn ikke med det. Så velopdragne er de færreste desværre ikke her inde.

    Mvh. Olsen
  • Jeg har næsten altid fået svar på mine indlæg.
    Men jeg mener at kunne se, at nogen skriver så mange steder, at de ikke kan huske, hvor det var. Jeg holder mig mest til denne og "Ældre".
    Måske ikke alle ved, at man kan finde alle sine indlæg på sit Alias.
    mvh
  • Jeg har været bortrejst nogle dage, så derfor er jeg først "på" nu.
    Johhh - det er nok rigtigt, at høflighed er en by i Rusland. At jeg så ind i mellem bruger nogle kræfter på at forsøge - med min livserfaring, 52 år, har prøvet lidt af hvert her i livet, som man jo har - at komme med nogle konstruktive forslag, ja, så bliver jeg da lidt skuffet over, at man ikke en gang gider melde tilbage.
    Dog har jeg netop fået mod igen - en meget ung pige havde et problem, som jeg øjensynligt har kunnet hjælpe hende med, og hun har meget sødt svaret tilbage.
    Ja, så bliver man glad igen.
    Tak for jeres meldinger.
  • Jeg bliver også glad, når der meldes tilbage, at svaret er læst. Men nu er der igen flere, som ikke gider give et svar. Så måske det er på tide, jeg holder en pause. Jeg syntes efterhånden også, jeg har skrevet for meget.
  • Kære Billedgalleri,
    Nu er det jo mig, der har startet denne tråd, så jeg passer den. :-)
    Jeg læser faktisk dine indlæg - i hvert fald hvor jeg støder på dem, men hvis ikke jeg lige synes at have noget "fornuftigt" at byde ind med, ja, så kommer jeg ikke med noget. :-)
    På den anden side, så har du ret. Jeg har ikke været med så længe, men jeg mener da at have forstået, at der findes en meget lille kerne, der skriver jævntligt omkring. Så vidt jeg kan se, så er det faktisk ganske få.
    Så er der en gruppe, der skriver om et specifikt problem, og har brug for "snak" om det - de melder fint tilbage, men kun indenfor det givne emne.
    Så er der en ret stor gruppe, der ikke har forstået ordet "debat", men udelukkende tror, at der sidder et - måske aflønnet?? - panel, som udelukkende svarer på spørgsmål og sådan noget skal der da selvfølgelig ikke gives tilbagemelding på.
    Jeg sidder ind i mellem med en noget flad fornemmelse, fordi jeg er gået ind i en problematik, og bagefter ved jeg ikke om, det bare var nogen, der spurgte fordi de lige syntes det var sjovt, måske ikke brød sig om svaret eller????
    Ja, der sidder man så, men det er åbenbart vilkårerne - jeg kan jo bund og grund være ligeglad med f.eks. unge piger, der dyrker ubeskyttet sex, og med stor sandsynlighed pådrager sig kønsoverførte sygdomme, der senere fører til sterilitet.
    Nej - hvis bare jeg kan få en til at forstå det, selv om jeg ikke får svar tilbage, så er det jo godt nok.
    Så fik du en lille snak - og jo, jeg læser dine indlæg.
    :-) Lotte
  • Hej Billedgalleri.

    Hvad er nu det for noget?

    Holde en pause?

    Ikke for min skyld, men hvis du har brug for det, så selvfølgelig.

    Jeg nyder dine indlæg, MEGET!
  • Kære Leonine
    Jeg kunne heller ikke, som du nok har set. Men jeg ville gerne.
    Tusind tak for dine ord. De glæder mig mere end du tror, for man tænker jo: Har jeg skrevet for meget.
    Som du nok har opdaget er der nogle ting, jeg brænder for.
    Du brænder for det sociale og jeg for sygdomme og hvad medicin kan gøre eller ikke gøre.
    Det har interesseret mig lige siden vuggedøden blev indført. Jeg husker det alt for tydeligt.
    Siden har jeg stillet spørgsmål ved det videnskaben siger og gør. Og læst hvad jeg kunne finde. Så det bliver over 40 år.
    At vuggedøden blev indført gjorde mig bange. Alle vidste dengang, det ville blive skyld i dødsfald. Men ganske langsomt fik lægestanden/videnskaben overbevist yngre mødre om, at babyer skulle sove på maven. Stik imod, hvad man altid havde sagt. !!!!!!!!!

    Beviset er jo, at da det endelig blev stoppet faldt dødsfaldene , var det med 80 %. Det husker jeg ikke helt, men det var meget.

    Men hvem tror dog på ældre kvinder. ??
    Jeg har selv engang tilhørt ungdommen og trukket overbærende på smilebåndet af de ældre, som jo ikke var så kloge, troede jeg. Jeg er blevet klogere. Der er mange gamle visdomsord, som har en betydning, når man tænker efter. Men naturligvis har alt jo ikke været rigtigt. Mange ting var forkerte.

    Men at man kunne være så dum i tresserne, at mene babyers hjerner udviklede sig bedre af de sov på maven. Man kan jo ikke få luft. Nej, så føler jeg mig hensat til en tid, som jeg troede vi havde passeret for 300 år siden. Hvad kan der så ikke ske i fremtiden. Frem og tilbage er lige langt, siger et gammelt ord.
    Så fik min kæphest lige en på skallen.



    Hvor har jeg længtes efter at høre et ord fra dig.
    Vi er "gamle bekendte" , men jeg har jo sikkert lettere ved at kende dig, fordi du stadig bruger navnet: Leonine.
    Mange hilsener.
  • Kære Billedgalleri.

    Tak for dit indlæg, det var som altid dejligt og læseværdigt.

    Jeg følger som du meget med i forskning omkring sygdomme, selv om jeg ikke så tit skriver om det.

    Jeg har dog lige lagt et indlæg ind under ældre.

    Vuggedøden ja, jeg lagde aldrig mine børn på maven uden opsyn, jeg troede ikke på deres ævl, men fulgte mine naturlige instinkter.

    I mit arbejde mange år senere, var der også flere der mistede deres børn af vuggedøden. Det var meget dårligt, socialt fungerende mødre. Om deres babyer lå på maven ved jeg ikke.

    Det er trist, at Danmark ikke bruger langt flere penge på forskning, i stedet for at bruge dem på kampe i fjerne fremmede lande.

    Vi var for år tilbage et videnssamfund, men er i dag overhalet af mange lande.

    Måske fordi vor statsminister jo er meget optaget af at profilere sig i udlandet.

    Jeg er i perioder ikke med i debatterne her, fordi jeg passer mit barnebarn, når det brænder på. Der har jeg p.t. ikke adgang til internettet.

    Men jeg vender tilbage, Billedgalleri, stol trygt på det.

    Mine bedste hilsner
    Leonine
  • Hej.
    Med hensyn til almindelig høflighed; Jeg tror bestemt ikke, at det generelt er ondt ment, når folk ikke svarer dig tilbage. Måske har folk travlt og har ganske enkelt ikke tid til at gå på netdoktor og skrive svar. Jeg har selv ofte meget travlt, og jeg har ofte ikke tid/overskud til at gøre alle de ting, som jeg burde gøre. Jeg synes nu også, at din lunte lyder noget kort, når du forventer svar inden for et par dage. Hvad nu, hvis folk er bortrejst, har overarbejde, er på ferie etc?

    Selvfølgelig findes der også nogle egoister. Det vil der altid gøre, og så gælder det bare om at undgå dem.

    En meget stor grund til folks manglende deltagelse i debatten hænger bestemt også sammen med, at folk ikke bryder sig om at blive kontrolleret, hvilket jeg udmærket godt kan forstå. Man afslører jo sin identitet, hvis man skriver med samme brugernavn i forskellige indlæg. Det er faktisk også ufatteligt, at NETDOKTOR ikke reagerer på de personers indlæg, som omhandler, at de ikke gider at blive kontrolleret. Det er jo efterhånden ved at være en politistat, vi lever i.
Log in eller Registrér for at kommentere.