Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

meniere

Hej alle mneierepatienter i landet.
Jeg er forholdsvis nydiagnosticeret med meniere, tinnitus samt et stort høretab grundet meningitis som barn.

Inden jeg fik lagt dræn i øret havde jeg nogle smerter som fortog sig lidt da jeg fik drænet. Men i det andet øre som jeg ikke kan få dræn i idet jeg ikke kan bruge øret til at høre med, mit høretab er for stort sammen med et 100% skelnetab.
Jeg forstår ikke at på trods af at min meniet virker så jeg ikke er så svimmel mere , skal blive ved med at have disse smerter. Det er en skærende smerte. Er der andre der har lignende symptomer eller er jeg en ener.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej med dig. Smerterne du beskriver, kan komme fra dit øre, men det kan også skyldes spændinger i nakkemuskulaturen. Det har mange mènièrepatienter.
    Jeg er selv en af dem der har rendt til ørelægen grundet smerter i ørerne.
    Smerterne skyldes sandsynligvis et tryk i det indre øre, og som du har bemærket, kan det hjælpe med et dræn.
    Det er dejligt at høre du har glæde af Menietten. Jeg var en af dem der "kæmpede" i sin tid for at få den godkendt som behandling. Det er efterhånden mange år siden.
    Efterhånden får du det bedre med din Mènière, så vil jeg tro, at smerterne ophører.
    Skyldes det spændinger, skal du få en henvisning til fysioterapi.
    Mènièreforeningen, som ikke eksisterer mere, uddannede i sin tid kontaktpersoner. Denne del af den gamle forening fungerer endnu i den nye "Høreforening".
    Nummeret kan du finde på høreforeningens hjemmeside. Du kan få dig en god snak med andre, hvis du har behov for det.
Log in eller Registrér for at kommentere.