Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Xylocain

AnonymousAnonymous
Redigeret 17 august, 2008, 01:07 i Hjerteproblemer
Har nogen erfaring med bivirkninger ?

Jeg fik midlet i håndkøb på Apoteket, da jeg har haft eksem under mine FØDDER, og en skrækkelig kløe.

Jeg fik ikke læst hele indlægssedlen, men så da at jeg skulle passe på ikke at få det i munden, da det kunne give lammelser.

Jeg gik ikke ud fra, at et produkt i håndkøb, udleveret til mig uden nogen advarsler, kunne gå hen og blive farligt.

Jeg blev meget dårlig med hjertebanken - kunne næsten ikke få et ord frem, og følte mig træt og svag - opsvulmet m.m.

( har skrevet om det under Hjerterytmeforstyrrelser)

Jeg troede det var stress, men nu har jeg læst følgende :

Bør ikke anvendes
på fingre og TÆER på grund af risiko for koldbrand, idet adrenalin nedsætter blodforsyningen.
Må ikke anvendes ved forhøjet stofskifte eller ved alvorlige hjertesygdomme.

Mulige bivirkninger
Ved anvendelse i korrekte doser er bivirkninger sjældne. Overfølsomhedsreaktioner ses ligeledes sjældent.
Der kan forekomme svimmelhed, døsighed, indre uro, forvirring, tågesyn, talebesvær, lystfølelse, kvalme, kramper, bevidstløshed, hjerterytmeforstyrrelser og lavt blodtryk eller forhøjet blodtryk med hovedpine, hjertebanken og opkastning.

Citat slut

Det kan jo ligefrem være livsfarligt - godt jeg overlevede :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Xylocain er et bedøvelsesmiddel, der bl.a. bruges hos tandlægen.
    Har du hjertesygdom skal du fortælle tandlægen det, da han ikke må bruge dette bedøvelsesmiddel.
    For eksem på fødderne skal du have et andet middel på recept hos din læge.
  • Indstillinger
    Tak for svar Linette.
    Jeg mener ikke jeg har nogen hjertesygdom, men dette middel mod kløe, fik mit hjerte til at banke vildt i flere timer + jeg var dårlig i det hele taget.

    Jeg har printet det ud, og vil tage det med til tandlægen næste gang, for at spørge hvilket middel han plejer at bruge når jeg bliver bedøvet.

    Nu er mine fødder snart helt fri for eksem, det var kromallergi, men det tog lang tid at få lægt, selvom jeg nu går i sko uden krom.
  • Indstillinger
    Tulle, jeg har opdaget jeg har det middel stående. Jeg ville bruge det, hvis jeg kom til at brænde mig. Brænder jeg mig gør det ondt længe. Det er jeg bange for ,men ikke for tandlægen, sjovt ikke.
    Nu er jeg blevet nervøs for at bruge det. Jeg ville spørge dig om du kom meget på siden du fik en så kraftig virkning. Jeg er , som bekendt, hunderæd for bivirkninger.
  • Indstillinger
    Hej Billedgalleri
    Jeg ser først nu, at du har skrevet her :)

    For det første må man ikke komme det på åbne sår ( det gjorde jeg ) for det andet må man ikke komme det på fødder og hænder - det gjorde jeg jo ( fødderne )

    Og området må kun være 10 gange 10 cm.

    Hvis du overholder det, tror jeg ikke der sker noget.

    Jeg ved nogen bruger det til mygstik, da det tager kløen.
  • Indstillinger
    Tusind tak, tulle
    Men det er jo bare hænderne man brænder. Men da det jo kun er en lille smule gør det sikkert ikke noget. Det er også sjældent jeg brænder mig, men jeg hader når det sker. Et stykke flæsk f.eks. kan jo finde på at sprøjte. Jeg elsker stegt flæsk med persillesovs. Det kan bare ikke mere lade sig gøre, at få det gode gammeldags stegeflæsk. Så man må nøjes.
Log in eller Registrér for at kommentere.