Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Problemer med Følelser

Redigeret 11 august, 2008, 10:33 i Ægteskabsproblemer
Hej jeg er en fyr sidst i tyverne, jeg har været sammen med den samme kvinde i 7 år og vi har en dejlig datter på snart to år.
Mit problem er at jeg ikke rigtig føler noget, for min kone mere, vi har god sex, men jeg har en tom følelse bagefter og dårlig samvittighed.
Problemerne opstod da min kone for over to år siden kørte galt, og fik ødelagt det ene knæ, armen og fodledet samt piskesmæld. Hun var åbenbart lige inden ulykken blevet gravid, hvilket ikke gjorde det nemmere, da hun var nødt til at sidde i kørestol et halvt år efter. Min kone er en stærk person så hun klarede det hele flot. Problemet er nok at jeg ikke kan acceptere at hun aldrig bliver, som hun var før.
Vi lavede mange ting sammen, som ikke kan lade sig gøre nu. Nogle gange føler jeg at jeg er sammen med en fremmed. For hun er jo ikke den jeg forelskede mig i.spørgsmålet er om jeg skal blive sammen med hende selvom jeg ikke rigtig elsker hende, eller om jeg skal gå fra hende. Det gør det ikke nemmere at, jeg er meget knyttet til min datter og vil have svært ved at undvære hende. Hvad skal jeg gøre?

Hilsen den triste.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære triste.

    Hvor er det dog en ulykkelig situation du er havnet i. Ulykkelig for dig og dog mest ulykkelig for din kone.

    Hvor må hun være en stærk kvinde.

    Elskede du din kone før ulykken, eller elskede du måske blot det aktive liv i havde sammen, det liv der indebar alle de ting, hun ikke kan foretage sig nu?

    Du skriver, at I har god sex. Det undrer mig nok lidt for det plejer at være et af de største problemer, når parforholdet knirker.

    Du bliver nødt til at tale med din kone om hvordan du føler det. En meget svær samtale, men du kan ikke undgå den.

    Jeg tror, at din kone måske allerede har en anelse om, hvordan du har det. Mon ikke, at hun også er trist og bekymret for jeres forhold?

    Hun kan ikke have undgået at mærke at dine følelser har ændret sig.

    Så tal med hende, varsomt, kærligt og med respekt.

    Måske kan I sammen drøfte muligheden for parterapi.

    Mine bedste hilsner
  • Indstillinger
    Tak for svaret, jeg vil prøve at snakke med hende, så vi kan finde en løsning.
  • Indstillinger
    Molnerparken 15. Har du nogensinde elsket din kone?
    Eller var hun bare "et godt skår", du var stolt over?
    Var du "kun" forelsket i hendes udseende eller noget andet, men ikke i hende som person?
    Hun lader til at være en kvinde der er værd at elske.
    Når du har sex, og føler en tomhed bagefter, samt dårlig samvittighed, så er der noget helt galt i dit forhold til dig selv.
    Jeg synes det er godt, at du har bemærket det og lagt mærke til følelsen.
    Men dette er noget du selv skal have bearbejdet. Det har intet med din kone at gøre.
Log in eller Registrér for at kommentere.