Hjem Mænd Åben debat for mænd

Efter operation af forhudsforsnævring.

Redigeret 7 januar, 2017, 07:22 i Åben debat for mænd
Hej.
Jeg har en søn på 13 år, som for 1 mdr. siden blev opereret pga. forhudsforsnævring. Operationen var ikke en omskæring, men hvor kirugen forsøgte, at genskabe så forhuden kunne trækkes frem og tilbage. Nu er der så gået 1 mdr. Den heler fint, men der er stadig en lille knold, som gerne skulle blive mindre efterhånden. Vi har ikke efterfølgende skulle til noget kontrol og da klinikken holder ferielukket nu er mit spørgsmål så. Går der lang tid inden tissemanden ryger ind på plads ? Han har lavet gymnastikøvelser med den 3 - 4 gange om dagen, som han skulle. Når han tisser så er det i 2 stråler, hvilket gør at han er nødt til at sætte sig ned.Bliver det bedre ? Ja, jeg har mange spørgsmål, men min fornemmelse er altså, at det ikke er lavet rigtig. Jeg håber, at jeg tager fejl?
På forhånd tak!
Med venlig hilsen Gismo
«134567

Kommentarer

  • Hvad mener du med "før tissemanden ryger ind på plads"? Er det fordi glansen p.t. er blottet?

    At tisse i to stråler kan skyldes, at de to små læber for enden af urinrørsåbningen er hævet p.g.a. gnidning mod underbukserne.
  • Hej igen.
    Tak for dit svar. Ja, jeg mener naturligvis, at glansen er blottet lige nu. Jeg håber jo, at det ikke varer for evigt og, at den ryger ind, da det var det vi var blevet lovet. Måske jeg tager helt fejl? Hvis I har nogle erfaringer hører jeg gerne fra jer.
    Mvh Gismo
  • Hvad sker der når din søn trækker forhuden frem så glansen er dækket? Ryger forhuden så tilbage, så glansen er helt eller delvist blottet? Hvis det er tilfældet, er der nok fjernet mere forhud end forventet.

    Jeg er selv helt omskåret og har ingen ulemper af det, så hvis din søn er blevet mere omskåret end lovet, skal det såmænd nok gå alligevel. Der er mange mænd med kort forhud eller ingen forhud verden over.
  • Hej, det var rart jeg endelig fandt noget forholdsvis "frisk" materiale omkring lidt større drenge og forhudsforsnævring!
    Min søn på knapt 10 år skal på onsdag have foretaget en operation for forhudsforsnævring. Jeg har det vildt dårligt med det, og han er heller ikke selv begejstret. Men... det skal gøres før eller siden,for han har en ring af bindevæv, som gør at han aldrig kommer til at trække forhuden tilbage, hvis ikke han bliver opereret. Jeg havde ellers håbet meget at han kunne få creme at smøre med. Men nu har jeg talt med 2 læger og de siger det samme - operation.
    Jeg vil bare spørge til din søn på 13 år - foregik det i lokalbedøvelse? Det skal det med min søn. Håber han kan ligge stille... Hvordan med blødning? Og med at tisse samme dag? Hvorlænge før stingene ikke kunne ses? Her tænker jeg på at skolen jo starter om 1 uge, vi ved godt at han nok ikke er med de første dage efter sommerferien, men hvad med gymnastiktimerne?? Jeg har tænkt på at fritage ham fra gymnastik indtil det hele ser ok ud, så han ikke får dumme kommentarer. Og han svømmer konkurrencesvømning, men der går vel også lidt tid før man må gå i svømmehal, går jeg ud fra? Ja, jeg har nok 1000 spørgsmål, men hvis du bare vil fortælle mig lidt generelt om de første dage efter operationen, vil det være rart!
    På forhånd tak!
    Anders´ mor
  • Hej Anders mor.
    Du kan tro, at jeg kan følge dig mht din bekymring vedr. din søns indgreb. Jeg havde det selv lige sådan og manglede faktisk noget mere materiale omkring det og bestemt efterfølgende. Min søn var i fuld bedøvelse, hvilket jeg klart vil anbefale. Det tog ca. 25 min. så var det overstået. Din søn kan tisse bagefter, men den vil være utrolig øm og svie. Du får noget creme med hjem så den kan smøres ofte. Nu vil jeg ikke forskrække dig, men du skal nok ikke regne med, at han kan ret meget de efterfølgende 14 dage bagefter. Min søn havde meget ondt bagefter. Der gik også betændelse i den, men det tog pencillinen. Nu er der gået ca. 6 uger og i dag skal jeg have ringet på klinikken. Jeg er meget i tvivl om, det er som det skal være. Jeg håber :-) Du er velkommen til, at skrive igen. Indgrebet skal jo gøres for det er rigtig synd ikke, at få det gjort. Og det er jo bare, at trække pinen. Held og lykke til jer og det skal nok gå altsammen.
    Mange hilsener fra Gismo
  • Tusind tak fordi du havde tid at svare! Vi sidder lige nu med en dreng der er temmelig nervøs, vi beroliger så godt vi kan, og har fået lillesøster passet nogle dage:-)
    Hm... lægen har vurderet at Anders godt kan opereres i lokalbedøvelse. Vi havde faktisk en snak om det til forundersøgelsen, og han var helt sikker på at det kunne lade sig gøre. Det er ikke på et hospital, men på en klinik hvor man ikke laver andet end "dén afdeling":-) Han må jo alligevel vide hvad det drejer sig om, han sagde selv at han laver det på masser af mindre drenge, og det er ikke noget problem med lokalbedøvelse. Jeg tænker mit, men stoler på ham. Det er jeg jo nødt til.
    Jeg går ud fra at man giver dem alt hvad de må få af smertestillende (Pamol har jeg tænkt mig)? Håber sørme ikke der går 14 dage før han kan komme i skole, det vil være noget skidt, selvom han er 100% med i alle fag. Puha, jeg glæder mig til det er overstået! Hvormange dage skulle din søn ligge stille? Her tænker jeg ikke på om han kun KUNNE ligge stille, men på hvad lægen sagde?
    Gad vide hvormeget vi lige får sovet i nat...
    Jeg melder tilbage når alt er vel overstået!
  • Godmorgen Anders mor.
    Rigtig held og lykke med din søn i dag. Min søn har ikke lagt stille, men har kunnet sidde og spille computer efterfølgende. Det helt vilde kunne han ikke de første 14 dage. Men stille og roligt helede den. Jeg var rigtig meget " på" de første dage også om natten. Han var utryg ved, at tisse og så det, at det gjorde ondt. Vi var ved læge i mandags og lægen mente ikke, at operationen var lykkedes så nu skal turen gå til klinikken igen. Min søn græd som pisket og jeg var sempelthen også så ked af det på hans vegne. Men det kan jo ikke nytte noget for det skal laves ordentligt. Nu vil jeg ønske jer alt muligt held og lykke og skriv igen, hvis du får brug for det.
    Mange hilsener fra Gismo
  • Åh, det er godt nok synd for ham! Sådan noget med børn - store som små - MÅ bare ikke gå skævt, så det skal laves om. Uha.
    Min søn er i bad nu, og har været lidt "oppe og køre" til morgen, sådan lidt for overgearet glad. Men det varer nok ikke længe før han vender, vi skal køre inden for 1 time.
    Jeg ønsker jer held og lykke - så SKAL det f.... lykkes 2. gang! Det er bare ikke ok at det er kikset.
    Vi har købt nyt PS2 spil, som han kan hygge sig med når vi kommer hjem.
    Hej igen!
  • Hej igen Gismo!
    Indgrebet gik bare over al forventning! Han er for sej, min søn:-) Det værste var nok at blive bedøvet. Mens han blev opereret lå han med sin GameBoy og fortalte mig om hvor i spillet han var nået til, smågrinede og var ret rolig! For vildt! Jeg selv sad med en hånd som skærm, jeg skulle dælme ikke se noget ud af en øjenkrog.Min mand så lidt, han kan godt klare den slags, men jeg er ikke så sej til sådan noget. Det tog vel de der 25 min som du også skriver.
    Han var lettet og meget glad da vi kørte hjem. Kom hjem i sin seng, fik en lækker rejemad og lidt guf:-) og skulle efter et par timer tisse... Udfordring... Der var jo bandage på. Vi lod ham simpelthen bare stå og tisse i brusekabinen. Men... det blødte rigtig meget! Han fik vist et chok så han skreg og skreg og skreg, og så er det mor her svimler og ikke kan hjælpe. Så far måtte trykke køkkenrulle imod, mens jeg ringede til kirugen, der har lavet det. Han sagde vi skulle tage bandagen af, lægge ham ind i sengen og trykke køkkenrulle imod til det stoppede. Så han fik meget hurtig bandagen af selvom den helst skulle have været på til imorgen, og har lige tisset igen uden at bløde. Puha, det var noget af en forskrækkelse vi fik dér!
    Han er ved godt mod og keder sig nu. Jeg synes tissemanden er en lille knold, den er selvfølgelig meget hævet i dag, men den er mere en "knop" end en almindelig én at se på. Oplevede I også dét?
    Er spændt på natten...
  • Hej igen.
    Hvor er jeg glad ved, at alt er vel overstået :-) Og når alt kommer til alt ja, så er de jo nogle seje gutter.
    Kan godt forstå, at I blev forskrækkede over blodet, men godt, at det er stoppet igen. Den knold du omtaler eller " den lille mand " ja, den er jo hævet i et stykke tid. På min søn er der stadig en lille knold, som ikke helt er forsvundet. Dette kan vi ikke helt forstå. Er din søn helt omskåret eller har de rekonstrueret så han vil have forhud ? Jeg er spændt på, hvad kirugen vil sige på mandag eller i næste uge. Vi har ikke kunne få kontakt med hverken klinikken eller kirugen i 1 mdr. De har haft ferielukket, hvilket er utrolig frustrende.( Give Friklinik )Ellers har vi da fået en fin behandling. Men ingen tvivl om, at vi er rigtig kede af, at alt ikke er som det skal være. Jeg vil ønske jer rigtig god bedring og jeres nat, skal nu nok gå fint. Problemet kan selvfølgelig opstå når han skal tisse. Skriv endelig igen og lad mig høre hvordan alt går.
    Mange hilsener fra Gismo alias Irene
Log in eller Registrér for at kommentere.