Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Så kom det endelig :-)

Redigeret 25 september, 2009, 17:14 i Fibromyalgi
Lad os så komme igang med nye og gode debatemner :-)
Jeg må tilstå at jeg virkelig har glædet mig til det her, og jeg håber det kan få flere frem af busken, så vi kan få nogle gode debatter.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja det er rigtig dejligt, nu har jeg også lyst til at skrive herinde.

    Kh Susanne52
  • Indstillinger
    Hvor pokker bliver i af alle sammen ? Jeg savner jer, så kom nu frem.
  • Indstillinger
    Redigeret 22 august, 2008, 08:37
  • Indstillinger
    Hej Bruger 22
    Ja man kan undre sig over, at lægevidenskaben ikke har fundet noget smertestillende, som man ikke bliver sløv og afhængig af. Jeg får Todolac sammen med pamol, og det hjælper intet, andet end at ødelægge min mave, så jeg skal have mavesårs medicin ved siden af.
    Jeg har ikke fået diagnosen endnu, og egentlig tror de også jeg fejler noget andet, som de bare ikke kender endnu, så jeg har fået beskeden brug 100.000 kr. på at blive undersøgt i England eller kom tilbage om 10 år, så kender vi din sygdom, det er jo lige til at juble over. Jeg har også slidgigt og degenerationer i min ryg, og er rigtigt kommet i klemme i systemet.
    Mange hilsner
    Stine47
  • Indstillinger
    Hejsa!
    Jeg fik diagnosen fibromyalgi for nogle år siden. Jeg nægtede at lade sygdommen knække min mulighed for at blive på mit arbejde, men endte kun med at slide mig op, til både min krop og min hjerne stod af, så jeg til sidst ikke havde andet valg end at gå på førtidspension.

    Jeg har hidtil startet min morgen med en Todolac, der gjorde, at jeg nemmere kunne komme igang om morgenen, hvor pillen nedsatte smerter og stivhed. I løbet af dagen havde jeg så Pamol, som var som at række tungen ud af vinduet... ;-( , men jeg har siden fundet ud af, at et par Pamol sammen med en Kodein virker fortrinligt! :-)

    Jeg er for nylig i samarbejde med min læge begyndt på Lyrica. Jeg havde læst om det i DFFs blad og min læge var med på den med det samme. Jeg ville nu gerne have haft, at han havde nævnt noget om bivirkninger, men på den anden side, så spurgte jeg heller ikke. Vi har nu været igennem forskellige doseringer, hvor jeg er endt på 150mg to gange om dagen. Det har bevirket, at jeg praktisk taget næsten ikke har taget Todolac siden (kun et par gange, hvor jeg havde knoklet på, så min krop var ved at gå i selvspind). Jeg har i forvejen ekstreme problemer med hukommelse og koncentration, men har ikke mærket nogle ændringer. Til gengæld er mine i forvejen koordineringsproblemer blevet en del værre, så jeg tit føler mig lidt som en kugle i en flippermaskine! ;-) Men det er ikke særlig tit, jeg decideret føler mig svimmel, men når jeg har siddet et stykke tid og skal op og gå, kan der mildest talt godt være noget slinger i valsen!
    Men noget helt andet med Lyrica: Jeg har i årevis døjet med ekstrem mangel på energi, men siden jeg er startet med Lyrica, er jeg blevet meget mere energisk og tænker ofte klarere end normalt. Jeg er samtidig startet på Bidro Plus, der skal give energi, så jeg er lidt usikker på, hvor energien kommer fra, men jeg tør ikke stoppe med nogen af dem! ;-)

    Jeg har i årevis døjet med søvnproblemer, både på grund af smerter, men lige så meget, at jeg ikke kunne få min krop til at slappe af. Jeg tog så lejlighedsvis Somadril i nogle år, en pille, jeg var utrolig glad for, men som lægerne var vildt bekymrede for, at jeg skulle blive afhængig af. Men da jeg kun tog den, når det var strengt nødvendigt og absolut ikke jævnligt, var det fra min side ikke noget problem. Denne pille er nu udgået, til gengæld har jeg fået en anden slags pille i stedet: Tizanidin. Den virker nogenlunde som den anden: den får kroppen til at slappe af og virker samtidig søvndyssende. Hvis jeg har kørt for hårdt på en dag, og ved, hvordan morgendagen vil bringe ekstreme smerter, ømhed og stivhed, tager jeg en Tizanidin sammen med et par Pamol, når jeg går i seng. Næste morgen er jeg så kun svagt øm, fordi min krop har slappet af i løbet af natten i stedet for at spænde til.

    Dette var mit lille bidrag, som jeg håber måske kan hjælpe andre. :-)

    Mange hilsener
    Jennie
Log in eller Registrér for at kommentere.