Hjem Ældre Åben debat for modne mænd og kvinder

Højt kolestoroltal - godt eller skidt ?

Ja, det er der delte meninger om. Jeg har let forhøjet tal og er ordineret Simvastetin. Jeg er nervøs for det, for læge Carsten Vagn Hansen mener, at ældre ikke skal være bange for det gode kolesterol, der er vist to tal for det.
Og jeg er igen bekræftet i, at alle ikke tåler det, efter at have læst følgende i et svar på en artikel i Ekstrabladet i dag. Hvad mener I ?

Citat:
Det skyldtes han tog kolestorolnedsættende middel Simvastatin!
Straks han stoppede med dette præparat, begyndte han at komme i meget bedre tilstand.
«13456712

Kommentarer

  • Uh ha ja, godt du skriver. Jeg blev selv så syg af simvastatin. Fik så mange smerter i mine ben, så jeg ikke kunne holde det ud. Det begyndte næsten med det samme. Fik så zarator. Det tog jeg i et stykke tid og tænkte: det går jo fint. Men pludselig blev jeg syg. For søren da, jeg holdt op med at tage det, belært af mine erfaringer og i løbet af et par dage gik det straks meget bedre.
    Jeg talte med en dame for et par dage siden, hun var holdt op og fortalte hendes svigerinde også var holdt op. Ingen af dem ville være syge mere.
    Jeg har læst nogle artikler som fortalte, at især lidt ældre damer ikke havde godt af, at få kolesteroltallet sænket så meget.

    Jeg har sådan en dårlig samvittighed over ikke at tage den medicin, men jeg orker ikke at være syg. Ellers har jeg det jo godt. Jeg er ved at samle mod til at sige det.

    Jeg skylder måske også at sige, det er ikke alle, der har problemer. Min bror har taget simvastatin i flere år. Så jeg havde aldrig drømt om, at jeg skulle få sådanne vanskeligheder.
  • Hej Kathinga
    Jeg tror ikke på, at kolesterol er farligt, jeg kender tynde mennesker med højt kolesterol, og tykke med det modsatte.

    Prøv og læs her

    http://www.westonaprice.org/knowyourfat ... y_dan.html

    Og her

    http://www.transfedt.dk/Kolesterolmyterne.htm
  • Redigeret 17 juli, 2008, 12:40