Hjem Sport, motion og ernæring Vitaminer og mineraler

Kan ikke spise fisk....?

Redigeret 14 januar, 2017, 07:42 i Vitaminer og mineraler
Hej herinde.

Desværre kan jeg ikke spise fisk, det er mig ganske enkel en umulighed at få ned.

Ved' det er sundt og godt, så derfor vil jeg være taknemlig for gode alternative råd.

Ved' godt, at intet kan erstatte den ægte vare, men at gøre noget, må dog være bedre end ingenting.

Hvad med gammeldaws levertran - dur det ? - Af en eller anden grund, har jeg ikke besvær med at få det ned, selv om mange ikke kan udholde smagen.

Ville så gerne indtage knust hørfrø, men hvordan i alverden får jeg dem knust ?

Har snart forsøgt mig på alle mulige og umulige måder, men knuse dem, kan jeg ikke :-)

Har netop været igennem et slem omgang lungebetændelse og er ikke på toppen. Fik to slags penicillen / antibiotica - så det er nok naturligt at kroppen ikke er ok endnu.

Jeg glemte helt at fortælle at jeg har knogleskørhed og så er D vitaminet incl kalk jo ret vigtigt.

Fik D. vitamin insprøjtninger for snart længe sigen, med det fik ikke D. vitamin, indholdet i mit blod særlig meget op.

Sidste måling viste 29 - så det er jo helt galt.

Glæder mig til råd og vejledning. - På forhånd - 1000 tak!

Mange hilsener fra Laura.

Kommentarer

  • Hej Laura

    Jeg tager levertran. Apotekets egen, med A og D vitaminer. Det fjernede min migræne helt. Lad mig se, jeg har taget det i mindst 20 år.
    Jeg prøvede en gang at holde op, men ca en måned efter efter jeg et migræneanfald. Jeg bilder mig ind, levertran er lige så godt som fisk.
    Jeg kan ikke forstå, vi skal have sådan nogle kedelige fiskeforretninger herhjemme. Da jeg kom til Schweiz var jeg ved at falde bagover, sikke nogle fiskeforretninger de har.

    Glemte at fortælle, jeg er ALDRIG forkølet, så nu vil min læge også til at tage levertran.
  • Mange tak!!! - Hvor er det bare rart at få respons på indlæg!!!

    Du kan tro jeg vil begynde at tage den helt almindelige torskelevertran, som du gør og det du fortæller om din læge .... lyder rigtig godt.

    Når jeg ikke er begyndt før - er det fordi jeg læste en Skræk-historie" om de farlige tungmetaller i torskelevertran.
    Har dog tænkt, at hvis der er farlige "metaller" i den rene vare - jamen så kan der vel lige-så-godt være det i de dyreste kapsler.

    Så mangler jeg bare hjælp til, hvordan jeg får de dersens hørfrø knust, men måske en anden kan komme med et forslag til det ... ?

    Mener knust hørfrø - skulle være D vitamin fra planteriget og kombinationen skulle være rigtig god.

    Kærlig hilsen fra Laura.
  • Jeg er bange for , jeg tog levertran i den periode hvor der var tungmetaller i. For pludselig trak apoteket sin levertran tilbage. De sagde, det var fordi den ikke var "ren". Men det er nogen tid siden. Nogle få år. Den skulle være renset nu efter hvad de siger.
    Jeg håber da man kan stole på dem.
    Fisk er heller ikke "rene". De fisk man kan tillade sig at spise flest af skulle være sild.
  • Hej B.G. - Uheldig at du lige fik torskelevertran i den periode. - Kan da lige forestille mig, at du blev noget sær ved situationen, da du fik at vide, den var "uren".

    Som du skriver - kan vi ikke gøre andet end stole på den besked vi får og ja, hvad er egentlig helt ok... Vi håber altid bare det bedste.

    Nå, skulle sild være den fisk, der kunne spises flest af.... Jeg kommer nok aldrig til at spise fisk..nej, det ved' jeg - jeg ikke gør.

    I mit barndomshjem måtte der aldrig spises eller tilberedes fisk og vores far, kunne ubderholde i det uendelige om, hvor vamle og ulækre de var.

    Sært, at sådan noget hænger ved, langt ind i voksen-livet.

    Ha' en rigtig god aften!

    Kærlige hilsener og tanker til dig fra Laura.
  • Hørfrø-knuser.
    Jeg kan IKKE spise fisk. Jeg tror nu også, at de er ret forurenede, ellers blev levertran heller ikke uren. Jeg overvejer at begynde med fiskeolie.
    Men jeg kan knuse hørfrø. Det er ganske rigtigt ret umuligt, jeg prøvede med mange ting. Så tømte jeg en peberkværn, en høj een med sort top, fra min ungdom. Den kan klare det. Og det er jeg glad for. Drysser det på maden.
    mvh
  • Vedr. fisk så tror jeg de er forurenede,hvordan kan de være andet. Så hørte vi i TV, at åletangen var væk i en å i Vestjylland på grund af et farligt stof.
    Hvad med at lægge afgifter på ukrudtsmidler, der stammer meget gift fra. Men det eneste kommissionen kan finde ud af, dem der skal forebygge vores sundhed, er afgifter på cigaretter.
    Spar pengene til alle de kampagner om sundt liv, vi ved alle hvad det drejer sig om, og gud hvor er det træls med alle de forbud.
  • Du har så evig ret. Jeg ryger ikke selv, men jeg kan da tænke mig rygere ikke sætter deres forbrug ned, så bliver der bare færre penge til den sunde. Jeg tror en ryger hellere vil sulte end undvære smøger. Ikke alle, naturligvis, men mange. Jeg kender nogle rygere.
    Ang. fisk, jeg tror du har ret, Men jeg vil da tro de har renset levertran og fiskeolie, jeg vil håbe det. Levertran har jo fjernet min migræne. Og jeg får jo A og D vitaminer. Kan det være dem, der er skyld i min migræne forsvandt.? Jeg er heller aldrig nogensinde forkølet. Jeg kan slet ikke huske, jeg har været det.
  • Har du overvejet at prøve at få leveret din aftensmad? Ved der er en del som får mad til døren eksempelvis..

    Der er nemlig også mange børn, som ikke kan lide fisk, men at få leveret noget lækker mad gør, at man alligevel har tendens til at få smag for det. Sådan var det i hvert fald for mine unger. :)
    http://xn--mad-tildren-ngb.dk/ kunne du jo prøve :)
Log in eller Registrér for at kommentere.