Hjem Muskler, led og knogler Whiplash (piskesmæld)

Lyrica mod nervesmerter

Redigeret 30 september, 2008, 15:03 i Whiplash (piskesmæld)
Hejsa

jeg har i 4-5 måneder fået imipramin mod mine nervesmerter.. de har god effekt nogle uger, hvor efter effekten forsvinder, og jeg har været nød til at blive øget..

igår var jeg så nede ved lægen, en anden end jeg plejer at snakke med.

og han foreslog at jeg skulle prøve et andet præperat mod smerterne, som hedder LYRICA..

og så når jeg har fået det et stykke tid, kombinere medicinen med noget akupunktur (han er uddannet akupunktør)...

jeg ville bare lige høre om nogen der har erfaringer med lyrica???

sidder her, og tog min første pille i morges.. skal tage 1 om dagen i 3 dage og derefter 2 om dagen..

jeg tog mine sidste imioramin igår morges, og har så været uden medicin i 24 timer, og jeg har meget ondt i min venstre arm.. det gør ondt helt ned i håndleddet :-(

så sammen med min første lyrica har jeg taget en mandolgin smertestillnde og 2 pamoler, fordi jeg har så ondt..

og nu er jeg bare "fuld"... puha håber godt nok det er pga "blandingen".. for hvis jeg bliver så fuld dagligt af lyrica pillerne, er det da ikke forsvarligt...


(det skal siges at jeg har piskesmæld, som jeg fik pga fald fra hest, og har været sygemeldt siden november 2007)

Kommentarer

  • Hej Sandie.

    Jeg får selv lyrica tabletter som jeg nu har fået i cirka 6 måneder.

    Det er meget vigtigt at du ikke tager mere medicin end det som din læge foreskriver. Så med mindre at du har fået andet at vide af din læge bør du ikke tage andet end Lyrica.

    Jeg oplevede de samme bevirkninger som dig, men bare rolig det fortager sig :-) Jeg følte mig fuld, kunne ikke styrre de motoriske ting, mumlede og havde det bare skidt i 5-6 dage. Men kroppen vender sig med tiden til pillerne. Jeg håber at du har fået oplyst at du ikke må køre bil, før kroppen har vænnet sig til pillerne? Den fulde virkning af pillerne kom først hos mig efter en måned til halvanden. Og pillerne skal gerne tages på cirka samme tidspunkt hver dag. :-) Puha en masse forhåndsregler :-) griner!!

    Jeg er så desværre så uheldig ikke at få tilskud til Lyrica, da jeg ikke har prøvet antidepresivt medicin før jeg startede på lyrica.... ja, der findes en masse åndsvage regler :-)

    Inden jeg startede på Lyrica havde jeg meget svært ved at sove (blev nok til en 3 max 4 timers søvn), efter påbegyndt behandling kan jeg atter sove!!! JUBIIII!!!! Så det er rigtig positivt!

    Nu er der efterhånden gået nogle dage siden du skrev dette indlæg hvordan har du det nu?

    Med venlig hilsen

    Ina
  • jeg havde da helt glemt jeg havde skrevet dette indlæg :-D

    jeg startede på den helt lave dosis lyrica... hvilket hjalp ok på smerterne.. men jeg kunne ikke rigtig lave noget, før smerterne så tiltog..

    så min læge valgte at øge mig yderligere....

    og så skal jeg love dig for at jeg svulmede op *suk*..

    der var ikke den (for mig ønskede effekt) af pillerne... jo så længe jeg ikke lavede noget, dvs holdt mig i ro, så havde jeg det rigtig godt..

    men jeg synes ikke det var det værd, at tage på... da jeg i forvejen er meget ked af min vægt..

    så jeg valgte at vælge mellem pest og kollera.. og stoppede med pillerne (uden min læge vidste noget, da han var på ferie)..

    så nu har jeg gået et par måneder uden medicin...

    så længe jeg holder mig i ro... så går det... dog er jeg begyndt at døje med migræne agtig hovedpine... og min nakke er pludselig begyndt at sige høje knæklyde?? har den aldrig gjort før.... det er når jeg ligger hovedet til siden....

    underligt
Log in eller Registrér for at kommentere.