Hjem Sex & samliv Ægteskabsproblemer

...

Kommentarer

  • Kære Pontiaco.

    Du skriver at det er et problem i jeres ægteskab.

    Hvis det er et problem for dig, er det absolut et problem.

    Du skriver intet om jeres alder, eller om I har børn.

    Hvis din mands slappen af med et par øl, betyder at det spærrer for andre fritidsinteresser og gøremål, så er det vel et temmeligt stort problem.

    Tror du, han måske er ved at føle sig lidt udbrændt?

    Har du talt med ham om det?
  • Redigeret 12 august, 2008, 17:35
  • Jeg har set det så tit. Desværre. Det går jo meget godt, du kan jo ikke rigtig gøre noget. Han er sikkert ikke ligeglad med dig, men øllerne betyder meget. Jeg tror ikke, du kan få ham til at lade være med at drikke. Kun hvis du forlod ham, for så blev det jo alvor.
    Men så er det jo ligesom lidt forsent.
    Nej, det er ikke så nemt. Kan du måske få en anden tale med ham og få ham til at forstå, den er gal.
    Jeg tror, som sagt, ikke du selv kan ændre noget.
    Det er et rigtigt kedeligt problem, det drikkeri, det ødelægger så meget.
    Jeg er lige ved at sige: Gid pokker have de mandfolk, der ikke kan lade øllerne stå.

    Nej, du er bestemt ikke forkert på den. Du er ingen harpe. Det var dog også en masse øl, 8 til 1o, han bæller i sig. Jo, han er fuld selv om du ikke mærker det.
  • Jeg synes heller ikke du er forkert på den. Det antal øl du nævner - og øl hver dag generelt. Det er ikke helt normalt vel. Han har uden tvivl et problem, som måske bare vokser sig større og større hvis ikke han stopper snart. Ved ikke hvad du skal gøre, andet end at gøre op med dig selv om du synes det er HELT forkert - eller acceptabelt. Om du har lyst til at leve med det resten af livet. Tal med ham på en fornuftig måde og sig du er bekymret for ham. Få evt. andre til at gøre det. Forbered dig lidt på emnet "alkoholisme" uden at smide 10 anklager i hovedet på ham. Måske er det arbejdet der driller ham? Måske taler han bedst om sine problemer, når han har fået lidt indenbords...?
    Held og lykke i hvert fald.
  • Jeg kan godt forstå du er lidt frustreret over hans øldrikkeri. Mange drikker jo et glas vin eller to til aftensmaden, så at man drikker en smule vin eller øl dagligt synes jeg ikke er et stort problem, men at han allerede åbner en øl om formiddagen om lørdagen ville også genere mig (også selv om han ikke bliver fuld). Det er mere princippet at drikke alkohold løbende hele dagen der ville genere mig. Hvis det var en sjælden gang, så skidt pyt, men hvis det er hver lørdag eller næsten forstår jeg godt din irritation.
    Kan du måske sige til ham at det går dig meget på? Måske I kunne lave et kompromis om at der først blev åbnet øl efter et bestemt tidspunkt?. Det lyder måske lidt stift at skulle aftale tidspunkter, men måske kunne det være en løsning hvis han altså er villig til at indgå kompromis.

    Venlig hilsen K
  • Hey

    Da jeg er Tyrker har vi ikke dette problem i vores forhold. Men jeg kan maaske hjaelpe da jeg selv er mand, og jeg ved hvordan mine arbejdskammerater er, og jeg har haft lignende problemer med deres kaerester/koner.

    Din mand er tydeligvis afhaengig af oel.

    Jeg ved ikke hvilken type din mand er, men jeg kan sige dig, at der ikke er saa mange loesninger paa dit problem. Du kan proeve foelgende:

    Naar din mand kommer hjem fra arbejde, tager han en oel. Lad ham tage den. Det du skal goere er at faa ham til at glemme oellen. Det er rigtig svaert hvis han er afhaengig. Og det eneste der kan faa ham til at glemme det, det er noget som sex, message, stripshow eller lign. Noget DU ved han elsker. Hvis han ikke er for traet til sex, saa proev det. Naar i faerdige saa kan i laegge i sengen og sove eller snakke lidt om problemet.

    Hvis du river i hans slips og smider ham ind paa sengen og flaar hans toej af, og klasker 2 liter message olie paa ham, vil han overhovedet ikke engang taenke paa ø'et i øl.

    Det er nok en af de faa muligheder. Proev dig frem, du siger selv det ikke er saa stort et problem da han ikke bliver fuld.

    Du kan ogsaa tage den lette, men daarlige loesning. du kan sige: hvis du drikker oel = no sex.
    Men det er nok lidt for grovt.

    Som sagt, taenk lidt selv paa hvad han kan lide, og faa ham til at glemme de oel.

    Mvh Cengiz
  • Hej igen Pontiaco.
    ,
    Jeg har hafr problemer med at logge mig på derfor svarer jeg først nu.

    Du har fået et godt råd fra Cenqis, et fint råd hvis dit problem var er seksuelt set lidt sløv mand.

    Men kære Pontiaco, det har du jo egentlig ikke nævnt som problemet.

    Vi må vist desværre nok erkende, at din mand er blevet afhængig af alkohol

    Det næste trin er, at din mand også erkender det.

    Det kan ske via en samtale hos egen læge.

    Forlang at han går i behandling.

    Antabus er ikke behandling.

    Du er ung og kan nå få et godt liv med jeres børn, hvis din mand vil være en del af det, så fint.

    Men dit krav til ham bør være at han går i behandling.

    Jeres børn er ikke tjent med mindre.

    Det er svørt at stille ens elskede det ultimatum, men jeg tror desværre ikke på en lettere løsning.

    Held og lykke med jeres liv.

    Leonine9
  • Hej med dig

    Er heldigvis gift med en - nu - ædru alkoholiker. Det startede stort set sådan som du oplever det nu.

    Altså den er gal!

    Et godt forum hvor du kan henvende dig og få vendt tanker og bekymringer er www.hope.dk. Der klikker du ind under debatforum og debat, så kan du komme i dialog med andre pårørende og høre hvordan de selv har gjort.

    Jeg selv satte min mand stolen for døren. Enten fortsætter du med at drikke, og vi bliver skilt, eller også vælger du den modsatte løsning. Han valgte heldigvis mig og børnene og kom i behandling efter Minnesota modellen.

    Held og lykke og tænk først og fremmest på dig selv.

    Mvh. en co-alkoholiker
Log in eller Registrér for at kommentere.