Hjem Ældre Åben debat for ældre

Jeg er glad, fordi ?

Redigeret 18 juni, 2008, 17:58 i Åben debat for ældre
Hele det sidste år har jeg været i syv sind. Mine tænder, halvprotese med 3 tænder foroven, monitor med 5 tænder forneden. - Og mine "egne" forfaldt, fordi jeg ikke kunne beslutte mig til, om jeg bare skulle lade munden rydde og få hel-gebis.
Så for en måned siden knækkede en tand og jeg måtte afsted til tandlægen. Og jeg er nu blevet overbevist om, at man fjerner ikke tænder, som sidder godt fast.
Jeg sidder her med nye stifttænder i overmunden og uden protesen, alt sidder fast. Det kunne lade sig gøre, fordi de gamle rødder havde vi (min gamle tandlæge) ladet sidde og de kunne bruges til stifttænder, og jeg vil sige, at hos tandlæge Lang kom jeg i dygtige hænder.
Jeg er bare SÅ lykkelig over at være fri for den halvprotese. Alt smager bedre uden den gane. Og den forneden, min Monitor sidder godt fast.
Og skulle jeg blive indlagt på sygehus, kommer jeg ikke til at ligge med indfalden mund.
Jo, jeg er glad.
Hvad gør DIG glad. Altså foruden alt det der med børn, børnebørn o.s.v.
Hilsen Kathinga.

Kommentarer

  • Til lykke med de nye tænder.

    Jeg forstår godt at du er glad, herligt at det er overstået.

    Men kan du svare mig på hvad forskellen er mellem stifttænder og kroner? For mig lyder det ens.

    Men tilbage til hvad der gør mig glad? Min altan, min bridge, en kærlig tone på debatten, byture, udsalgsfund,og når jeg møder helt uegennyttig omsorg, venlighed og hjælpsomhed hos fremmede mennesker.

    Og meget, meget mere.
  • Dejligt at kunne finde de positive sider frem, jeg undrer mig også over at man kan lade rødder sidde, så må de da være blevet rodbehandlet på et tidspunkt skulle jeg mene..

    Jeg er glad fordi mit hjerte er holdt op med at gallopere, det oplevede jeg efter en stresset periode, men nu er det faldet til ro, og i morgen tager min mand og jeg et par dage med campingvognen :)

    Ellers glæder jeg mig over, at man hver dag kan stå ud af sin seng, og passe sit hjem og sin have.
    Og så kan jeg altså ikke lade være med at nævne mit dejlige barnebarn, han spreder glæde i hverdagen, og jeg er så heldig at han ikke bor ret langt væk.

    Og tilsidst - skønt vi nu har profiloprettelse på Netdoktor, lad os så håbe på gode debatter fremover, vi er ikke mange endnu, men jeg håber da, at der var seriøse brugere herinde, som ikke er bange for at oprette sig nu.
  • Tak for svarene,
    og kroner/stifttænder, ja nu føler jeg mig godt nok dum - at jeg ikke har spurgt, og regningen har jeg ikke set enddnu. Men stifttanden havde man jo på lager, jeg går ud fra kronen opbygges rundt om ens egen tand. Jeg ville ikke ofre implantater.
    Og Leonine, jeg glæder mig over de samme ting som dig. Godt at du er med igen, og du ved godt hvem jeg er. Bridge. Og du har vel set, at der står et svar til dig pr. 3.juni i den gamle debat.
    Jeg havde ellers besluttet ikke at være med efter nytår, når der skulle logges ind. Men OK, jeg tror der kan blive en dejlig fredelig debat nu
    Og det vil jeg så glæde mig over.
    God tur med campingvognen.
  • Jeg vender også lidt tøvende tilbage. Jeg ville ellers heller ikke være med.
    Men, så blev der skrevet noget på tekst tv, som optager mig meget og det måtte jeg skrive.
    Ja, man har et standpunkt til man får et andet.

    Jeg er glad, fordi min tand, der blev rodbehandlet, holder, det tog 4 timer. Ja, altså ialt. Men det var noget af en omgang.
    Tandlægen holdt ud, fordi han er stædig og jeg "fulgte" bare med. Det var jeg nærmest tvunget til, nu han var begyndt. Senere fik jeg en frygelig tandpine, men det viste sig bare at være fordi tanden var blevet for høj. Det kunne nemt rettes.

    Og en ting til. Det er så herligt, man kan redigere. Som regel ser man først fejlene, når indlægget er sendt.

    Jeg har alle mine tænder, på nær en. Den blev trukket ud for mange år siden. Det skulle den "gamle stabejs" til tandlæge aldrig have haft lov til.
    Han er død, så jeg kan ikke skælde ham ud.

    Og så syntes jeg det er meget sjovt, at jeg som kun har to toner, har et barnebarn, som er begyndt at synge opera. Det skulle min mor bare vide. Hun kunne slet ikke synge.
    Miraklernes tid er ikke forbi.
  • Kære Kathinga.

    Tak for din velkomsthilsen, sødt af dig.

    Nej, jeg har desværre ikke set dit svar på bridge den 3. ds. og nu er det jo slettet af netdoktor.

    Der er perioder hvor jeg ikke har adgang til nettet, men det er nu også længe siden jeg har skrevet i 50+
    der var for meget fnidder.

    Jeg håber meget på, at vi får en rigtig livlig debat igang her. Der må da være nogen fra "de gode gamle dage" tilbage.
  • Hej, jo, de gamle debatter ligger der endnu. Mange skal nok vende tilbage, man skal lige se det lidt an. Jeg er positivt overrasket
    Og forresten, ved en fejl kom jeg til at skrive eet af mine meget gamle kaldenavne på Googles søgefelt - ja og op dukkede flere gamle indlæg fra for 4 år siden. Det skal jeg forske lidt i.
    Så har vi Sct.Hans vejr igen. Sommeren kan være lidt "tom", da alle rejser på ferie. Omvendt kan man jo få uventede besøg.
    Vi var tre veninder et par dage i Nordsjælland (mens det var for varmt), men sikken en aften vi havde på Dyrehavsbakken, Cirkusrevyen kan stærkt anbefales. Og det var så min ferie, gider ikke andet.
Log in eller Registrér for at kommentere.