Hjem Mave og tarm Åben debat om mave-tarmproblemer

Bøvseanfald

Hej alle

Jeg har dagligt gennem det sidste 1½  måned haft irriterende bøvseanfald efter hver gang jeg enten spiser eller drikker. Det er helt ligegyldigt hvad jeg indtager. En slurk vand gør at jeg bøvser umiddelbart efter. Det kommer med få sekunders mellemrum. Det sker hvergang uanset hvad og hvor meget jeg indtager.


Jeg får ikke luft i tarmene da jeg ikke prutter mere end værende normalt.

Min mave hverken vokser eller føles øm.


Jeg har ikke ændret spisevaner eller andre ting i mit liv der skulle gøre at jeg pludseligt får de anfald.


Har dog siden forsøgt mig med motion, mere sundt mad o.s.v. uden nogen effekt.


det ligger i selve mavesækken hos mig, og anfaldende kommer få sekunder efter indtagelse af mad og drikke, og stopper 10-20 min efter.


Nogen der har oplevet det samme?


Bilo

Kommentarer

  • Jeg griner. Smitter du mon. Jeg har den seneste tid bøvset. Noget jeg aldrig plejer at gøre. Dog ikke noget der er generende, men jeg har da tænkt på hvad årsagen kunne være.
    Nå, det forsvinder nok igen.

  • Har du fundet ud af hvad det skyldes?

  • Jeg oplever også det helt helt samme, hvor jeg får disse bøvse anfald. Jeg føler mig til også kvalmende og lidt svimmel, men når jeg så får de værste bøvser ud, går kvalmen over, men jeg bøvser videre. Fandt du ud af hvad der var galt?

  • ThygesenThygesen
    Redigeret 23 oktober, 2023, 08:15

    Det kan synes sjovt og underholdende for andre, men jeg forstår sagtens det generende element og det sociale ubehag, da bøvsen trods 2023 (link fjernet af redaktionen) vel betegnes som uhøfligt.

    Jeg ville prøve at søge læge. Ved at spørge din læge kan du om ikke andet få vished om, at der enten ikke er noget galt eller blive sendt videre til anden undersøgelse.

Log in eller Registrér for at kommentere.