Hjem Sex & samliv Åben debat om kønssygdomme

Produkt virker ikke som det skal?

Redigeret 30 september, 2012, 06:31 i Åben debat om kønssygdomme
Hej

Jeg har fået en recept af min gynækolog på noget der hedder Dalacin. Det er enhalv fast creme som skal føres op i skeden(1 dosis á 5 mg) inden sengetid. Det skal gøres liggende på ryggen.
Når jeg har indført cremen går der ikke mere end 10 min. før det er smeltet og kommer ud igen.

Jeg er i tvivl om produktet skal gøre således? Jeg fik ikke noget svar fra gynækologen om at dette kunne ske.

Jeg ville høre om der muligvis er andre der har været ude for det samme og i så fald har fundet ud af, at det ikke påvirker behandlingen.

Kommentarer

  • Det lyder nu ikke helt forkert. Du har en salve, der har en temperatur, fører den op et sted, der er noget varmere, så derfor vil det naturligvis "smelte", men samtidigt, så gør det jo også, at det virkelig kommer ud alle steder i din vagina.

    Jeg går ud fra, du bruger et indføringshylster el.lign. så du netop kan sprøjte cremen helt op? Der står i indlægssedlen, at cremen skal helt op - så det er naturligvis vigtigt, at det også sker. Det er nok smart, at du ikke skal ud af sengen igen, når du har indført cremen.

    Jeg har - som så mange andre -perioder med lidt ubalance i skeden, og der bruger jeg nogle mælkesyrekapsler (jeg foretrækker Vivag) og det er en kapsel, som stikkes helt op ved sengetid. Om morgenen er denne kapsel helt opløst, og det er noget klistret, hvidt stads, der så kommer ud. Men - det virker efter hensigten.

    På samme måde, som når man har ubeskyttet sex, og manden har udløsning oppe i skeden, så vil en del af sæden jo løbe ud igen, men jeg kan forsikre dig om, at der er rigeligt tilbage til at lave et barn.

    Så - sådan er det - det skal nok virke efter hensigten.
  • Tak for dit svar.

    Jo, der er indføringshylster med sådan at cremen kan komme helt op i skeden.
    Det er jo meget logisk det du fortæller med mht. varmen i kroppen. Det er første gang jeg bruger Dalacin og havde nok en forventning om at det ville blive oppe i skeden.

    Mht. ubalance i skeden så anbefaldede min gynækolog også Vivag vaginalkapsler(fordi jeg har et mix mellem en infektion og ømme slimhinder) hvilket jeg også har købt, men jeg må ikke bruge dem sammen med Dalacin. Så det bliver først når jeg er færdig med Dalacin jeg kan bruge dem.
    Men jeg kan forstå af Vivag virker udmærket.
  • Bare lige for at slå fast. Det, du har fået fra lægen er mod infektion - Vivag er netop noget andet.

    Grunden til, at jeg overhovedet nævnte Vivag, var udelukkende som et eksempel på, at medicin opløses og løber ud, men altså stadig har den ønskede virkning.

    Og nej - selvfølgelig skal du ikke blande tingene, og da slet ikke, når du udtrykkeligt har fået det at vide.
  • Redigeret 28 december, 2022, 09:39

    Dalacin anvendes til behandling af infektion i skeden med såkaldte anaerobe bakterier, som kun kan leve i områder uden ilt https://www.euroclinix.net/dk/konssygdomme/dalacin

Log in eller Registrér for at kommentere.