Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nogle der har prøvet tilsvarende

Jeg har de sidste 3-4 md haft udspilet ( opspændt ) mave med mavesmerter som typisk sidder i sider og nederst omkring skambenet, har også mange rygsmerter som sidder omkring nederste ribben på ( føles som smerter sidder på siden af rygraden)
Ligeledes rygsmerter i midt ryg, mærker mest disse når jeg laver øvelser eller bukker mig forover.
I forbindelse med alt dette har jeg fået markante afførings ændringer, skal på toilet ca 10 gange dagligt og konsistensen er grødet.
Har en del år haft udfordringer med afføring hvis jeg ikke tog loppefrøskaller men ingen udfordringer når jeg tog det.
Jeg har fået taget blodprøver for alt herunder også gluten og laktose, de var negative
Har været i mr scanner ct scanner uden noget påviseligt udover en del divertikler som der ikke er betændelse i.
Har fået koloskopi
Har været ved diætist og ændret min kost uden bedring.
I perioden er min mave også begyndt at rumle og snakke meget.
Derudover har jeg en følelse af ikke at være tømt samt muren i mellemkød og smerter/ muren ned i ben, bagside af lår samt lægge.
Er nu sygemeldt på 2 md 😢

Kommentarer

  • Indstillinger

    Fordøjelsesproblemer kan have mange årsager. Det kan være du mangler nogle vitaminer og/eller mineraler, det kan være ubalance på syge-/basebalancen (for meget syre i kroppen), det kan være ubalance på plus-/minusbalancen (det sidste kan du læse om her: https://helsenyt.com/plus-minus-balancen-hvad-er-yin-og-yang/ og her: https://www.sund-viden.dk/78300769 ). Du har sandsynligvis ændret et eller andet i din kost (eller drikkevaner) for 4-6 mdr. siden. Måske er du begyndt at tage en anden slags vitaminer end du plejer, måske har du skiftet urte-theen ud med en anden. Nogle gange skal der ikke ret meget til, at ændre balancen, så tænk over hvad du har ændret.

  • Indstillinger

    Hej. Jeg kan genkende mange af de symptomer du beskriver.
    Er der nogen der har nævnt at du kunne have en irritabel tarm?
    Hvis det skulle være tilfældet, kan jeg stærkt anbefale den såkaldte FODMAP diæt. Den er udviklet af australske læger og diætister og nyder bred anerkendelse i sundhedssystemer verden over. Ret restriktiv, men resultatet kommer nærmest fra dag 1, så det er da værd at forsøge. Held og lykke.

  • Indstillinger

    Jeg genkender også nogle af de symptomer. Så jeg vil også prøve FODMAP. Hvor findes den ?

Log in eller Registrér for at kommentere.