Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gentagne problemer med refluks, svamp og hævelse i halsen

2»

Kommentarer

  • Indstillinger

    Jeg har hørt at man skal undgå fed mad, sukkerholdige drikke og hvidt brød .....og det er så allede ting man kan li. Chokolade og cacaomælk . Jeg fik også det her reflux ...og jeg får det efter jeg har spist fed mad. Kig på dine madvaner og læs/hør Umaroh Cadogan....han er god. Da jeg er afhængig af en ting - nemlig cacaolmælk ja så drikker jeg stadig det. MEN ...skær ned på alle de ting ....det vil hjælpe. Du må og skal ændre dine madvaner / tale med diætist.

  • Indstillinger

    Hej
    Kan godt se at det er lang tid siden at denne tråd blev startet, men nogle af de symptomer som du nævner er lige præcist det jeg døjede med.
    Den evindelige klump i halsen 24-7. Føltes lidt som om der er en der strammer grebet om min hals. Kun når jeg sank forsvandt fornemmelsen. Er det nødvendigt at sige at det var meget ubehageligt.
    Jeg gik også til lægen, og jeg blev også betragtet som en hypokonder.
    Andre symptomer var en dræbende træthed. Jeg lå meget i sengen, da jeg var drænet for energi. Ondt i ryggen - det tog mig 20 minutter at komme ud af sengen om morgenen på grund af smerter.
    Migræne om morgenen på grund af spændinger i kæben fordi jeg havde ondt i ryggen. Længere varende forstoppelse, oppustet mave. Jeg lignede en der var gravid i 5. måned. 2 dage senere var min mave flad igen.
    Dette gik jeg rundt med i flere år og mit liv var et helvede.
    For et år siden fandt jeg selv ud af at jeg ikke kan tåle GLUTEN. På grund af skilsmisse levede jeg næsten kun af havregryn med mælk. Jeg gad ikke mad. Da der var gået et år tænkte jeg at jeg ville leve mere sundt og så kom alle symptomer igen. Jeg var begyndt at spise pasta og fødevarer med hvede i.
    Jeg fik en forstoppelse der varede i 2 måneder. Jeg spiste nærmest ingenting fordi jeg vidste at der ikke kom noget ud af den anden ende.
    Ved hjælp af tarmskylninger og meget tålmodighed kom der hul igennem efter ja to måneder.
    Danske læger ved ingenting om cøliaki. Til trods for at jeg gentagne gange gik til lægen med mine symptomer, var der INGEN af lægerne i mit lægehus der tænkte på at teste mig for gluten intolerence.

Log in eller Registrér for at kommentere.